Author |
Topic |
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2004/11/26 : 21:24:00
|
Har nu definitivt spelat in högtalarna och som jag nämnt i en annan tråd så står dom sig bra mot Totem One och det får väl ses som klart godkänt. Känner mig väldigt nöjd med dom. Efter årsskiftet ska jag ta ett steg till med akustiken, ska jobba vidare med Svanå's grejor som jag gillar skarpt, ser skapliga ut och ger ett bra resultat för pengarna. Jag ska också skicka iväg min 12 år gamla Naim cd-spelare med nätdel till Naim för helrenovering och uppgradering. Kostar en rejäl slant men gillar man "gamla naim-ljudet" så..... I övrigt får det rulla på med samma grejor men kommer förmodligen att prova Nordost fötter under högtalarstativen, skulle kunna ge något med tanke på att jag har trägolv. /Per |
You're nobody without a Naim
|
Edited by - Per G on 2004/11/26 21:27:50 |
|
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 20:15:19
|
Har inte hänt mycket på sista tiden men nu har jag satt litet fart igen. - Har skickat min CDS till Naim för helrenovering av spelare och nätdel samt utbyte/uppgradering till senaste spec på alla kablar inklusive nätkabeln. - Har kontaktat Svanå angående uppmätning av lyssningsrummet och förslag till ytterligare akustikreglering. - Ska handla ett par Nordost eller Soundcare fötter när jag får hem cd-spelaren. Det positiva med att cd'n är frånvarande är att man får damma av litet fler vinyler och spinna upp sin Gyrodec litet oftare! /Per
|
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 04:28:36
|
Snyggt donat, verkar vara entrevlig anläggning med vinylsvarven på topp. Naim hade jag själv i 15 år med stort nöje. |
Bravo |
|
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2005/04/26 : 16:45:16
|
Kul att spela vinyl, inte lika bekvämt och en del vinyler har ju inget vidare ljud men det är kul att lira gamla vinyler! /Per
|
|
|
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2005/05/11 : 22:26:28
|
Har fått svar från Naim, min 12 år gamla CDS är kollad och behövde endast rengöring av lasern och en ny "puck" så fungerade den perfekt!
Väntar fortfarnde på svar från Svanå angående uppmätningen. /Per |
|
|
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 21:49:28
|
Har fått tillbaka min CDS från Naim. Rengjord, uppmätt, justerad och med ny puck. Fungerar och låter som en CDS ska göra, dvs mycket bra i mina öron! Har ännu inte fått till någon uppmätning av Svanå, Matts är tydligen väldigt upptagen. I övrigt så har jag skaffat en andra anläggning som jag kör musik och film på. Loewe 37 LCD Chord HDMI kabel och DVI adapter Marantz DV9500 Chord Cobra 3 interconnect Naim Nait 3 med NACA 5 kablar Rega Ela + REL Stampede
Mycket bra bild och låter inte illa heller.
/Per
|
|
|
|
Jazz
Member
930 Posts |
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2005/09/21 : 21:30:00
|
Jazz, Den var borta en månad så det är svårt att säga. Enligt Naim så var den i perfekt skick och krävde endast en mindre laserjustering så det är knappast någon större skillnad. /Per |
|
|
|
Topic |
|