Teac:en är väldigt bra enligt mig. Min sambo köpte en sån till sig själv efter rek. av mig och vilket tryck i basen, baa! Diskanten är luftig och trevlig och det märks att japanerna har ansträngt sig.
Ligger på emllan 2500-2800kr med en design som verkligen biter sig fast!!
Nej faktiskt inte "CH", hon ville ha en radio i köket, kompletterat med en cd skulle hon kunna spela sina favoritskivor med, väl bekomme. Hon vågar sig inte riktigt på stereon i vardagsrummet själv, och jag kan förstå det då det innebär en massa, delvis ologiska, knapptryckningar. Jag har inte suktat efter en radio på tjugo år ungefär. Jag nöjer mig med stora stereon i vardagsrummet och lilla stereon i sovrummet. Väckarklockan blir väl i och för sig en delad nyttighet, om och när jag köper en sådan.
nurfen: Observera att jag inte äger Tivolis klockradio (Model three) utan Model One men eftersom Model 3 är analog så har väl den liksom Recepter också 12-timmars visning. (jag tycker bara att klockor som är digitala bör ha möjlighet till 24timmars visning)
Ville bara understryka det omdöme jag gav i början av året. Nu har jag ju lyssnat in mig på skillnaderna och Tivolin är överlägset bäst ljudmässigt . Receptern har ordentligt loudness-ljud men har ett mycket bra handhavande och bättre mottagning än Tivolin.