HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det kom en låda från Tyskland
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:29:59  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
...i dag. Eller rättare sagt två lådor, ihoptejpade med tysk precision:


Överst i lådan låg en kabel...


...som ser ut såhär utan emballage. Den skarpsynte ser förstås direkt att det är en Oehlbach...


Under kabeln fann jag denna låda:


...som snabbt blev två...


Innehållet är förstås detta:


Översta lådan tömd, dags att dela på paketet...


Och vad hittar vi väl där?


Jo, en kombinerad hörlurs- och förförstärkare!


Mer av fronten:


Närbild på de dubbla luruttagen med olika känslighet:


Crossfeed åt folket (olika mängd "kanalläckage")!


Visst är det en....


Hela paketet, Sennheiser HD650 och Corda Prehead:


To be continued...

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:49:17  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det där såg ju inte helt fel ut.... Lust att skänka lurarna till mig?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:54:22  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
Den som redan har ett par HD600 (som Ola) behöver knappast sukta efter dessa, inte om man skall tro allt jag läst på hörlursforumen i alla fall. Kontentan är att dessa är snäppet bättre men inte så mkt att det med automatik är värt pengarna. Prehead, däremot... En av världens absolut bästa hörlursförstärkare, vilken oxå låter riktigt bra som försteg!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:58:41  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Förresten, var hittar man paketpriserna på sidan, har kollat och kollat men hittar dem inte

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/03 :  19:00:13  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Har jämfört HD-650 och HD-600 direkt mot varandra, HD-650 låter mycket riktigt inte eoner mycket bättre, men inte desto mindre har det det där lilla extra som fick åtminstone mig att plocka fram fånleendet Väntar ivrigt på att det börjar dyka upp välskötta HD-650 på begmarknaden...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/03 :  19:06:56  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
Rydberg: Gå till http://home.t-online.de/home/meier-audio/ och klicka på Products/Headphones till vänster, scrolla ned till HD650 så kan du läsa desa rader längst till höger:
quote:
EUR 300,- / $ 350,- (non EC)
EUR 350,- / USD 410,- (EC)
in combination with a headphoneamplifier

Man får alltså rabatt på lurarna om man köper dom ihop med en hörlursstärkare, allra billigast blir det om man dessutom har en faktureringsadress utanför EU att tillgå... *host*
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  19:23:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Aha, där stod, hade för mig att de hade paket!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/03 :  19:54:37  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
PS: Har just premiärlyssnat både försteg och hörlurar och kan meddela att Prehead låter bättre än det 22000-kronorsförsteg det ersatt, direkt ur lådan! Åtminstone är det min bestämda känsla... Däremot så låter lurarna inte riktigt behagligt, ännu, varför jag satt dom på "inspelning" (i lådan för att slippa höra):
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  20:07:11  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
De behöver rätt lång tid för att låta bra, några hundra timmar iallafall.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/03 :  20:14:03  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
akta så katten inte käkar upp sladden.
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/02/03 :  20:34:26  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message  Reply
Funderar på att köpa ett par HD600 man kan ju få dom för 180Euro nya i Tyskland :)
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/02/04 :  09:13:00  Show Profile Send John a Private Message  Reply
Luktar det mint?
/en john med en bestämd uppfattning

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/02/04 :  12:16:52  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Glöm det John, inse att du är ensam om ett par mint-luktande 650.
Du får nog öppna luren och kolla så att det inte ligger ngn begagnad mint-tablett inuti från någon irländsk whiskey-slurpande hörlursmontör.
Hotspur; otroligt intressant med preheaden, det är bara att säga
grattis ! Spela nu in hörlurarna rejält, tänk på att det kan gå både upp och ner under inspelning, i början känns dom inbäddade, men det släpper rejält.
Många valmöjligheter på preheaden, blir kul att höra dina kommentarer.



Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/04 :  12:24:33  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
Fler kommentarer finns här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25330#271125
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/04 :  14:18:04  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Vad kostar pre-headen om man betalar det vanliga EU-priset?
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/04 :  14:52:17  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
Svar: 940 EUR, inkl. frakt.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/05 :  23:52:46  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
hal!
John kanske menar Mint som i "mint condition" 8-)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/06 :  00:11:50  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Trevligt "Hotspur", lycka till, och glöm inte att delge dina intryck.

Bravo
Go to Top of Page

emp
Member

127 Posts

Posted - 2004/02/06 :  13:43:56  Show Profile Send emp a Private Message  Reply
uff.. porr :)
Go to Top of Page

Olof Gråhamn
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/11/14 :  14:55:16  Show Profile Send Olof Gråhamn a Private Message  Reply
Jag hade inte heller tackat nej till ett sådant paket. =)

För min del känns HD 650 som ett oerhört lockande, och just nu ganska självklart, köp.
Att välja hörlursförstärkare är desto klurigare.

Med nöje, Eder Olof
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/14 :  15:05:11  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Ställer samma fråga som Bravo! Ge oss intryck!!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/14 :  15:11:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det blir nog svårt. Hotspur har ett hänglås på sin profile, sen i mars.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/11/15 :  07:42:16  Show Profile Send Henrik A a Private Message  Reply
Hotspur kan man troligast nå på www.faktiskt.se.
Kolla där!

/H

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000