Author |
Topic |
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/01/23 : 10:19:29
|
Hej Mangew,
Härligt att se och läsa! HFLS-1 skall spelas in under 100timmar...minst! Vi har gjort lite tester mellan HFLS-1 och ProAc-Konerna. Nyfikenheten på om du subjektivt uppfattar samma skillnader som vi - är STOR!
Vi var ett gäng som la rätt mycket tid på HFLS-1 och trådar/restultat som det du visar upp värmer! Tack själv!
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/01/23 : 10:30:37
|
C-Quence - Du menar HFLS, tja, jag och polarn som byggt dessa planderade detta bygge i ca. 1år innan vi tog oss i kragen och satte igång. Då vi väl kört igång tog det ca. 2mån, jul och sånt kom också mellan samt lite döperioder.
epkpeng - det är vi totalt okunniga inom detta område med tummarna mitt i handen och nätt och jämnt kan läsa ritningar som ska tacka er för utveckling och all hjälp! Utan er hade man fått lägga betydligt mer pengar för att få samma välljud.
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
pegul
Member
237 Posts |
Posted - 2004/01/23 : 11:27:51
|
Hej Mangew!
Snyggt, mycket snyggt! Andras HFLS-1:or poppar upp som svampar ur jorden (och fina sådana också) medans mina står och stampar i väntan på element. Kollade med HifiKit igår men det hade inte kommit några element ännu. Får vänta en vecka till. Jag hade annars förberett mig på att färdigställa dem i helgen, men så blir det alltså inte.
Mvh /pegul |
Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/01/23 : 12:48:29
|
Beställ från NL... Det tog 6 dar (ink helg och att posten skulle ha dem i 3 dar) Att man får filterkomponenterna gratis (jämfört med hifikit) är en bonus |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 18:43:13
|
humm ni bygger två hfls-1:or.. en till polaren eller ska ni kompletera med en HFLS-1 center och sub?
ja när kommer HFLS-1 center??? Någon som tänkt bygga?
snyggt bygge!!!
mvh Johan! |
Vänligen Johan Linnarsson |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 21:38:42
|
Zalve, prisskillnaden på grejorna HiFi-kit--NL? |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 22:04:41
|
Jag betalade 285 EUR. (Ink filterkomp & Frakt) Vet inte riktigt vad det kostar på Hifikit, men vet att det var klart dyrare. Har för mig att det var över 3000:- för bara elementen.
SÅ här ser filterkomponenterna ut. http://bildarkiv.hififorum.nu/zalve/hfls1/2filter.jpg
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 22:19:17
|
datar: Jo vi bygger två par ett till mig och ett till polarn, meningen är att det ska kompletteras med sub eller basmoduler då någon konstuerar detta eller vi hittar annat lämpligt projekt. Center är inte intressant i detta läge då det är tvåkanal som gäller för oss. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 22:19:31
|
Snyggt, jättesnyggt, kalassnyggt. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|