Hmm ja det har hänt lite hemma hos mig över sommaren. Vi har gjort en total vardagsrum makeover då vi lackade ur på allt kallt vitt och grått... inte riktigt klart ännu men en försmak är väl aldrig fel.
Fortfarande ungefär samma saker, förutom att radiodelen är utbytt till en NAD S400, som sedan är såld pga platsbrist... jag kommer att använda hembions radio när allt är på plats.
NAD 218 är också utbytt mot 2 monoblock, Musical Fidelity X-A50. De är endast på 50W styck men spelar fullt tillräckligt högt i rummet.
En sub har tillkommit, står till höger om vänster högtalare bakom absorbenten (den som min fru envisas med att kalla "soffa"). En smidig liten REL Storm III.
TV-bänken ska bytas ut, en snyggare helblankvit med valnötsskiva från Voice Furniture är på ingång. Man skymtar också Anthony Gallo a´Diva, tre runda högtalare ovanpå TV'n, som är kopplade till den separata bioförstärkaren. Subben är kopplad med högnivå till stereon och lågnivå till hembion, funkar ypperligt.
Det låter väldans bra. Rummet är lika stort åt andra hållet, och dessutom öppet mot kök och hall, så det blir inte så mycket problem med stående vågor - även om jag gärna skulle vilja mäta upp rummet lite och se om det finns några fiffiga akustiska förbättringar att göra. |