Author |
Topic |
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/08/16 : 00:25:38
|
+ samma mio-bänk..och Lost highway-poster |
kabelskitsnackare
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/17 : 23:39:43
|
Snyggt DIESEL Hur står sig DVDn som CD-spelare, har du jämfört mot någon ren CD-spelare.
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2004/08/18 : 01:06:30
|
Vid en litet test som jag gjorde mellan mina spelare så kom jag fram till att Myrayad DVD'n spöar min Alchemist på alla sätt , lite snopet så att säga ... hehe
Trots att jag gillar min Alchemist skall jag börja eventuellt börja att prova lite olika spelare . Då skall jag ha möjlighet att testa dom mot Myryaden oxå.
Rega Planet 2000 är en spelare som jag är intresserad av, eventuellt någon Arcam-spelare kan vara intressant oxå. |
Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2004/08/18 : 09:58:31
|
Mkt snyggt! som andra redan har skrivit, stilrent.
/Mikaell. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/18 : 10:45:24
|
DIESEL! Din Alchemist Nexus Mk II är väll en ganska gammal modell och dagens CD-spelare låter bättre än någonsin, så det kommer att bli intressanta jämförelser misstänker jag, särskillt mot DVDn.
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
hexen
Member
72 Posts |
Posted - 2004/08/19 : 00:53:31
|
Kan det vara Monster Magnet Powertrip |
Power is nothing whithout control
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 01:00:56
|
snyggt, minst sagt. du gillar brittiskt va? |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/22 : 01:10:38
|
Riktigt, riktigt snyggt DIESEL |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2004/08/23 : 20:50:38
|
FBK : tack så mycket
Nisse83 : det har bara blivit så , gillar enkelheten och designen hos brittisk elektronik. Sen att dom låter bra hjälper ju dessutom ...
Här kommer det lite mer bilder :
Bättre ordning på kablarna numera
och några bilder till på högtalarna
och här sitter jag och myser, gärna med sällskap av nån av de 19 sorterna maltwhisky i samlingen ...
|
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
Edited by - DIESEL on 2004/08/23 20:51:32 |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2004/08/26 : 19:52:21
|
Fan va snygga högtalarna är! Gillar inte den där svara pianolacksprylen som Mirage ofta har. Får man fråga vad du pröjsade för holkarna? |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
donald
Member
147 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 09:32:48
|
Hej Diesel. Jag såg att du hade beställt prylar från Hans på artsound.Köpte själv cd spelaren av artsound i våras.Jag kan bara gratulera til köpet för cd spelaren är ruskigt bra.Hela min gamla skivsamling fick nytt liv.Musiken sprudlar ut så himla naturligt.Är väldigt nyfiken på Operas förstärkare så jag hoppas på rescension när du har kopplat in den. |
donald |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 16:21:24
|
Visst kommer jag att skriva lite om den , får den nån gång i veckan . Förhoppninsgvis så kommer cdspelaren oxå , den vart slut i lager hos Artsound när jag beställde den. Det ideala hade varit att ha allt kopplat innan mässan , ifall nån ville kolla & lyssna på dom in real life ...
Bor på hisingen så det är inte alldeles för långt ifrån Arken att ta sig hit |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 13:39:52
|
Istället för att starta en ny tråd om att jag oxå har fått ett paket så lägger jag upp bilderna här istället ...
Obligatoriska bilden på lådan
Här är prylen som låg i den
och nu framme i ljuset
Som ni ser så är det en Reference 150 från Opera Audio
Och här en bild på den läckra fjärren som till min förvåning funkade alldeles utmärkt till Alchemisten som var inkopplad ...
Och här en liten överblick på systemet som det ser ut nu
Nu väntar jag bara på min Reference CD 2.2 som skall vara snart på väg. Ni kan nog förvänta er mer bilder då den kommer
Ja, hur låter förstärkaren då ?? Efter att röret (Sovtek 6H30) kommit upp i arbetstemperatur så slängde jag på första skivan som blev AIR - 10 000 Hz Legend. Första spåret blev electronic performers och smack , där satt ljudet jag har längtat efter . Äntligen så får Miragen arbeta ordentligt Jag har svårt att beskriva hur det låter , men jag skall försöka iaf.
Basen är betydligt kraftigare och tydligare. Det finns en värme i ljudet som jag har saknat. Annie Lennox - Bare åkte in i Alchemisten och hon har då inte vad jag kommer ihåg låtit så bra
Nu skall jag strax slänga på Monster Magnet's senaste för att rocka loss här
|
Edited by - DIESEL on 2004/09/09 15:31:39 |
|
|
gooze
Member
149 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 22:01:25
|
Det där ser ju mycket lovande ut! Matchar bra med högtalarna. Jag har själv spanat på den förstärkaren som ett alternativ vid uppgradering. Hoppas att det kommer mer intryck när du lirat ett tag?!
/Roger |
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
Posted - 2004/09/10 : 17:55:40
|
Hej Diesel
Godt at se at forstærkeren nåede godt frem, og at du synes om den tilfredse kunder er en fornøjelse!
Til alle jer i Göteborg området: ArtSound kommer til byen engang i efteråret. Vi leder i øjeblikket efter egnede lokaler. Planen er at komme i en weekend, tage en del Opera og Silverline udstyr som I kan se og høre. Vi er jo efterhånden ved at have solgt en del Opera ( tak ) men nu skal vi have udbredt kendskabet til Silverline også. Det er altså højtalere af meget høj klasse!
Jeg skal nok offentlig gøre tid og sted i god tid her på forum,og I er altid velkomne til at spørge, låne varer osv
|
www.artsound.dk |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 05:11:35
|
Läckert! Snygga prylar och snygg bänk. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Topic |
|