Author |
Topic |
Burner
Starting Member
49 Posts |
Posted - 2006/02/28 : 17:10:17
|
Hur går det med bilderna? |
"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället" |
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2006/02/28 : 17:46:16
|
Haha... Ja, hur går det??
Hade faktiskt glömt, men jag har en kamera hemma nu och bilder kan fixas inom några dagar om det är av intresse...
Mvh Andreas |
Min anläggning |
|
|
cjagenmark
Member
71 Posts |
|
leffee
Member of Nerikes Audiofiler
465 Posts |
Posted - 2006/04/04 : 21:47:03
|
Ja det såg ju väldigt trevligt ut hemma hos dig. Bilder gör aldrig rättvisa.
Bänken passade kanon här hemma.
MVH Leif |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 10:30:22
|
bilder på hur det ser ut idag skulle vara kul. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2007/08/30 : 19:54:50
|
Hej Frasseman. Schyssta prylar! Nu är jag inte så intresserad av dina dyra prylar utan dina Minipod. Ser att du placerat dom på golvet. Det rekommenderas att man placerar dom högre upp, men vissa verkar placera dom direkt på golvet. Vad tycker du? Jag funderar på att ha ett par på golvet med de tre org. benen.. |
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2007/08/30 : 21:30:18
|
marbrink: Har man bara ett "normalt" lyssningsavstånd så fungerar det faktiskt helt ok, tänk bara på att inte ha fö mycket ivägen för diskanterna - samt att det saknas en hel del i basområdet... Lycka till med kopplandet....
Annars så var det ju ett tag sedan som jag var här och skrev, även om jag kikar runt på Hififorum titt som tätt...
På prylfronten har det inte hänt så speciellt mycket, förrutom att jag var tvungen att avyttra mina surroundhögtalare för att kunna lösa de ekonomiska bitarna kring separationen i mitt förra förhållande. Surt som fasiken, men vad gör man??
Det har funnits mycket annat att fokusera på de senaste åren, och uppdateringar kommer det nog inte bli så mycket av inom den närmsta framtiden.... Men en HDTV-box för kabelnätet och ett par "vettiga" suround / dipolhögtalare står iallafall på önskelistan.
Fast det låter ju lika bra idag som för 2 år sedan...
Mvh Andreas
|
Min anläggning |
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2007/08/30 : 21:39:39
|
Tack! Har du testat dom direkt på golvet med tillhörande benen? Jag funderar på den nya Jubilee varianten.. |
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2007/08/30 : 22:16:06
|
marbrink: De stod på "SD-fötter"
Gammal bild på hur det såg ut "mitt emellen högtalarbyten"
Jag använde mig aldrig av benen... (tror att de var borttappade eller nått) Så det borde bara bli bättre om man får upp dem 10 - 15 cm ytterliggare...
Men somsagt, en subbas är mer eller mindre krav, om du inte har en förstärkare med grymmt mycket punch i....
Mvh Andreas |
Min anläggning |
|
|
Topic |
|