HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 ryst,nyheter sid 11 2011-12-13
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2007/05/05 :  00:28:26  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Din gamla Classé-galning.....ha,ha,ha, du måste bara ha va ?.
Alltid kul med nya grejer, grattis!.

Men......hur låter den kontra annat ? ,-)

MvH John
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/05 :  00:53:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Såg på updateringsbilderna att ett av valen var Playlist
Playlist ??

Stabil pjäs det där

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/05/07 :  09:58:16  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
JAWEN: du vet ju att habegäret bara växer. Det "sura" nu är ju att det finns ett par Omega monoblock ute som jag försöker att blockera mentalt
Ljudskillnaden är väl inte sådär våldsamt stor däremot, har Classé sjukt många funktioner/inställningar som jag inte ens orkat testa.

Johan: Har ingen riktigt koll på det där med playlist faktiskt, ska kolla upp det. Vad jag känner till i dagsläget så funkar playlist bara som vanlig cd-text som presenterar låtarna på displayen.

Men Classé har precis aktiverat CAN BUS (Nätverksfunktionen) på deltaserien så man kanske kan koppla ihop den med burken snart och streama musik ,hoppas att det är så isf.

Edited by - ryst on 2007/05/07 09:59:24
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:18:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det hade varit fräckt !
En riktig trollerimaskin

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/06/30 :  19:53:11  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Hittade visst en gammal bild från min förra lya på ett av mina tidigare Classésteg. CAV75 i en stökig miljö som vanligt.

Pratade även med Classé ang. att streama musik till SSP600:an. Det är tyvärr omöjligt. De gillade dock idéen så hoppas den kommer i senare modeller.

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/08/08 :  15:16:16  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Nu har någon kanske fått tillbaka en "större" summa på skatten
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=11966

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/08/12 :  16:32:00  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Då ser Krellen ut att vara såld.

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/08/14 :  15:19:47  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Det var med lite sorg i sinnet jag packade ihop min dvd standard och skickade iväg den med bussgods.

Vad passar bra som sista låt för mig i spelaren då? Tror det får bli något med Johnny Cash

Spår 6 "I Walk the Line" blir perfekt

Leta fram extralådan med nätkabel o.s.v.

Hyffsad låda att skicka iväg leksaken i.

Lika bra att trycka dit extra packmaterial.

Visst är det en Krell DVD Standard jag skickar.

Lindar in i orginalskummet.

Ser bra ut än så länge!

På med ett lager extra bubbelplast.

I med några extra "airbags" runt omkring.

Allt med.

Dags att tejpa ihop lådan.

Nu gör vi lådan lite mer annonym.

Tejpar loss.

Instruktioner till lastarna. "DENNA SIDA UPP"

Då var den på vågen hos bussgods Stockholm.

Så vad ska man då köpa för något nytt då? Gjorde ju ingen lysande affär på den här försäljningen. Hoppas köparen blir nöjd för det är en RIKTIGT bra maskin.

Edited by - ryst on 2007/08/14 15:22:46
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/13 :  13:53:59  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Då har man öppnat upp lädret igen

Nya paket på ingång, fortsättning följer typ.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/13 :  14:50:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Gillade De RÖDA etiketterna. Det kanske hjälper,, eller så blir det värre.
Lite kul att se denna del av affären. Har för mig att nån annan en gång har visat det,,, Rätt kul!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/22 :  12:26:21  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Zalve: ja röda etiketter kan man inte få för många av.
Köparen meddelade också att spelaren kom fram i ett superskick, så nu kan alla andas ut

Btw, så håller jag just nu på att packa upp nya leksaker.
Kan väl säga så här att det var sjukt jobbigt att bära upp för 2tr utan hjälp.

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/22 :  14:04:51  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Då har man varit på affären och hämtat lite nya prylar. Hur fan ska man nu få upp dessa 2tr utan hiss, är väl strax under 100kg totalt.

Efter 4min högintensiv trappträning så står de nu innaför dörren.

Släpa lite mer för att få in dem i vardagsrummet.

Classé har visst några finurliga ingenjörer även på avdelning hur man konstruerar en kartong.

Öppna lite mer.

Ska jag använda den där sladden? Glöm det!

Ser ok ut.

Skydda klyflänsarna. Starkt jobbat Classé.

Baksida

Vi skiter i att visa hur man packar upp paket 2. Vi går direkt till jämförelsen forntid vs nutid.

Mina 700or ser ju lite ynkliga ut nu

Så ser det ut i "racket". Men saknas det inte något?

Då jag inte tror på det platta mediet sådär jättemycket just nu köpte jag mig en billig dvdspelare istället.

Lite tristare kartong, men den gjorde sitt jobb iaf.

Upp i "racket".

Power upp.

Just det! Var ju här jag hittade pengarna till monoblocken.

Edited by - ryst on 2007/09/22 14:11:59
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/09/22 :  17:29:17  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Grattis!!! Nu måste jag genast över å knacka på dörren din för å höra hur det låter :)

/Danne

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/22 :  22:15:10  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tragiskt nog har jag aldrig lyssnat på Classé, men det ser onekligen ut att låta utsökt! Väldigt attraktiv design

Artphotography
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/22 :  22:48:14  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
varför bytade du mellan de äldre och de nya classéblocken?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:17:10  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Amund: Tackar, du är välkommen du vet var jag bor.

Dan: Jag lovar dig att du har missat något. Classé är lätt det märke som är mest underskattat i det här landet.

asimov66: Ja mest för att de typ gick sönder. Orkade inte laga eller så gör jag det senare, de är sjukt välljudande iaf.

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:49:30  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Stort grattis! Grymt läckert!
Den spelaren är billigare. Men frågan är om den ändå inte är bättre? Ska bli väldigt intressant att höra vad du tycker!
Trevlig lyssning!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/23 :  02:11:13  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Kan väl säga såhär att spelaren (3930) är sämre på ALLT jämfört med Krellen.

Sämre bild, 720p (har bara en 720p proj så ingen idé att testa 1080i/p, sämre 2-kanalsljud och sämre byggkvalitet.
Som transport fungerar den ok (bättre än xboxen iaf), men även där så var DACarna i Krellen bättre än de (8st motorola någonting)som sitter i SSP600:n.

Sen kan man fundera på om prisskillnaden på 100k är motiverad.

Varför sålde jag då Krellen? Fick den såld och det var dags att gå vidare helt enkelt
Sen sitter jag även i valet och kvalet om vad jag ska ha. Vill nämligen ha ALLT i en burk, så då fick en 3930 duga så länge till det finns en drive som fixar BD/HD-dvd/dvd/cd BRA i en schysst låda

Edited by - ryst on 2007/09/23 02:13:23
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/09/23 :  09:07:15  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Vad gick sönder i de andra stegen?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/23 :  09:50:39  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Tack för svaret.
Då blir det ju logiskt med uppgradering i det fallet.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/23 :  10:50:32  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
quote:
Vad gick sönder i de andra stegen?

Ja det är det som är det underliga, ingen verkar veta vad det är som händer.

Båda stegen "gick sönder" samtidigt i samband med att jag kopplade in min SSP600. Det gick att spela utan problem, men det tog runt 5min innan stegen startade upp mot normalt 5sek.

Den där processen har blivit längre och längre med tiden (lät de stå på dyngnet runt bara för att slippa problemet).

Classé hävdade på kompabilitetsproblem och jag kunde inte annant än att acceptera det, dock med viss skeptism då de fungerade klockrent med min tidigare Thule PR350b samt Krell Showcase.

Sen lånade jag ut den till en person, nämner inga namn och han fick inte ingång stegen alls med sitt försteg och sen dess har inte jag heller fått igång dem igen.

Det som händer är att i normala fall när man trycker på "powerknappen" ska stegen klicka till en gång sen ca: 2sek senare ska de klicka till igen (softstart )och fungera.

Nu klickar de en gång, ca 2sek senare klickar de till igen, MEN sen står reläerna och slår av/på hela tiden.
Skickar du in en signal från en cdspelare så hör du ett ljud som hackar, mao signalen går fram till högtalaren. Sen slår ljudet av/på i samma takt som reläerna i stegen klickar.

Det skumma är som sagt att detta hände i BÅDA stegen samtidigt.
Så har någon en idé om vad det kan vara så är det välkommet.
De kan även säljas till mycket förmånligt pris om någon vill ta besväret med att fixa till dem.

Edited by - ryst on 2007/09/23 10:54:03
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/23 :  12:22:43  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Du kan få ett sexpack för dom

Dom nya är riktigt snyggga. Jag gillar den rundade fronten på Classé-grejerna
Någon ljudskillnad mot dom gamla?

Edited by - Lovan on 2007/09/23 12:23:44
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/09/25 :  14:24:22  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Lovan: undrar om jag inte ska tacka ja till det erbjudandet

Nu har jag inte lyssnat så ofantligt mycket som man skulle kunna tro då man gör ett inköp som detta.

Tycker dock att ljudet är ganska lika, kanske lite klarare i CA-M400. Ljudet på 700or har lite rörkaraktär i sig, mjukt och skönt iaf i mitt rum. CA-M400 kan låta lite hårda i vissa rum men som sagt klangen hemma hos mig är näst intill klockren i mitt tycke.

Det känns även som om CA-M400 har mer effekt som pumpar ur enheterna, inte för att 700orna är klena. Båda paren driver mina 802or med bravur och du kan spela galet högt och det märks inte, möjligen att grannarna märker det.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/25 :  15:02:41  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Fläskig anläggning! Helrätt att byta till de nyare Classéprylarna, om inte annat för att de nya talar samma utsvävande designspråk som 802:orna

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/01/28 :  23:57:23  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Då har mina gamla monoblock kommit hem från reparatören och väntar på försäljning.
Har precis kopplat in dem igen och fan vad de spelar bra, får nästan en tår i ögat att man säljer dem p.g.a platsbrist

Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000