HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 hajfi (lite uppgraderingar)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2003/12/22 :  17:00:32  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Jag har börjat få lite kläm på det här med att lägga upp bilder så jag tänkte passa på att posta några bilder på min anläggning. Först en bild från sidan:
Högtalare: Wilson Watt/Puppy 3.1, Högtalarkablar: MIT Mh 750 Shotgun. Slutsteg: Dynamic Precision Pa 4000 HR (2*400w 8 ohm, 2*2600w 1 ohm. Signalkablar: Purist Audio Colossus och Maximus. Försteg: Dynamic Precision CA 1 med extern nätdel. DA: EAD dsp 1000mk2. CD-drive: Pioneer PD 91. Baslåda: 350 liters DIY låda med 18" Pyle bas, drivs med ett Zachry mono-steg. Skivspelare: DIY med Forsell luftarm, DIY luftlager till tallrik. DVD: Sony DVP s 7700. Påhängs surround-stärkare: Yamaha DSP E 800.

Från andra sidan:

Den blå lådan som står till höger om racket är nätdelen till försteget:

Skall ta tag i det här någon dag:

Puppy:n bakifrån:

Min DIY-skivspelare:

Stereotypen

Edited by - Hajfi on 2004/06/13 17:18:36

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/12/22 :  17:31:13  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Hur många år har dessa wilson på nacken? ingen bild utan nät? :)
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:39:02  Show Profile Send JohnB a Private Message  Reply
Ser ut som ett trevligt system och inte minst rum (villaövervåning misstänker jag) den som ändå hade de ytorna att leka på.
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/22 :  21:09:21  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
är det verkligen smart att ha vinylsvarven på subban ? lär ju skaka en del, snygga grejjor i alla fall
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2003/12/23 :  12:30:43  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Iced Earth: Dessa högtalare har några år på nacken ja. De är ifrån 91. Jag har för skojs skull satt i ett lite modernare Seas-element (excel W 17ex 002). Jag håller på och spelar in detta och det låter mycket lovande än så länge. Jag har dock kvar de andra mellanregistren. Så här ser de ut utan nät:

Här en bild på det gamla elementet:

Och bakifrån:

Stereotypen
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/23 :  18:43:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det ser sannerligen ut som här finns potential!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2003/12/23 :  23:14:26  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
DIYamps: Jag har normalt sett inte vinylsvarven på subben utan på ett separat bord. Jag har dock inte använt spelaren på ett tag så jag ställde bara undan den på baslådan.

Stereotypen
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/24 :  06:31:42  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Tungt, minst sagt och som någon skrev ovan, här finns det potential.

Bravo
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/06/13 :  17:16:55  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Jag har nu bytt ut min gamla Cd mot en lite modernare Classé cdp 1.5. Detta gjorde jag mest för att kunna köra balanserat från Cd till försteg.



Jag har bytt ut mellanregistren i högtalarna till originalelement igen. Jag har också satt på ny skumplast och nya kardborreband på baffeln på högtalarna. De låter nu bättre än någonsin (och snyggare)!!!



En annan uppgradering är att jag har skaffat en ny balanserad signalkabel som sitter mellan för och slutsteg. Efter att ha testat lite olika alternativ, bl.a en Acoustic Zen silver reference mk2, som i och för sig är en utmärkt kabel, så bestämde jag mig för att det får bli en Purist-kabel igen. Jag gillar helt enkelt vad dessa kablar gör i min anläggning.
Det blev en Purist Audio Venustas som fick ta plats mellan för och slutsteg.



På denna bild ser den uppmärksamme att jag inte kör balanserat mellan Cd och försteg, detta beror på att min balanserade Purist Audio Colossus måste få en tankning av vatten (charmiga kablar det här ).


Stereotypen
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2004/06/13 :  23:27:17  Show Profile Send bing a Private Message  Reply
Är det inte samma mellanregster som sitter iJamo,s d830 och d 870

alla öron är olika
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/06/14 :  16:42:23  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
bing:
Det kan mycket väl vara samma element som sitter i någon Jamo modell. Det finns väl några högtalartillverkare som använder sig av dessa i sina högtalare.

Stereotypen
Go to Top of Page

Ekbäck
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/08/08 :  16:00:13  Show Profile Send Ekbäck a Private Message  Reply
Jag må säga att Baslådan ser ganska brutal ut gämfört mot frontarna..
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/08/08 :  19:04:53  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Ekbäck: Jo den ser nog lite brutal ut. Den låter ganska brutalt också.
Jag använder den mest till hemmabio och då funkar den mycket bra.

Stereotypen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000