HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Gudmundsson - *2/7-04*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/02/01 :  13:26:15  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Tjena Gudmunsson,
Riktigt fin anläggning du har. Jag är lite nyfiken på dina högtalare. Skulle du kunna beskriva ljudet lite? Starka o svaga sidor etc. Själv har jag en Primare I20 med ett par B&W 602 S3, men är naturligtvis sugen på en uppgradering

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2004/02/01 :  21:41:53  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
Hmmm... bra fråga, är väl inte världsbäst på att beskriva ljud, men jag ska försöka göra mitt bästa

Som jag har skrivit tidigare så upplever jag dom lite ljusa, till och med vassa ibland (uppträder bara vid viss musik). Men jag tror att det har lite med placeringen att göra, har möblerat om nu och fått lite ordning på det. Ibland kan jag även sakna attacken längst ner.
Nu blev det väldigt många nackdelar, men jag är ändå nöjd med ljudet. Detaljrikt och luftigt... och passar min musiksmak väldigt bra.

Men vore jag i dina kläder så skulle jag nog ta ett kliv till, ifall du nu funderar på att fortsätta på B&W, kanske 700-serien.

Hoppas att du blev lite klokare i alla fall

/ändrade lite, var lite trött när jag skrev det igår kväll

Edited by - gudmundsson on 2004/02/02 08:56:56
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2004/07/02 :  17:02:30  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
Har varit sugen på vinyl rätt länge, har dock inte hittat någon spelare som har passat min prisklass. Hittade för några veckor sen en begagnad Pro-ject Debut II till ett bra pris, så det var bara att slå till.

Det är alltså en Pro-ject Debut II med en Grado Prestige Gold pickup och jag använder en Pro-ject Phonobox som riaa-steg.

Så nu ser det ut så här hemma hos mig.

Det är riktigt skoj att spela vinyl, mera känsla när det är lite pill vid sid- och skivbyte.

Edited by - gudmundsson on 2005/11/30 00:32:28
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000