HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jonas Nilsson *Lite nytt sidan 2 o 3*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:54:50  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Go for it Baltazar
Då har du något i reserv om hon drar........
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/13 :  09:25:00  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Haha! Blev en mer modest lackering verkar det som

Gick igår kväll igenom en pärm med 600 sidor med 40 färgprover/sida
Många färger finns det...

Nåväl, lyckades tillslut välja två snygga färger. Undrar bara hur dom ser ut på högtalaren

Mvh

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/13 :  10:30:25  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Hur lång tid tror du det tar?
Och som alltid.....bilder
/Jonas
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/13 :  18:15:25  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Vet inte riktigt när lackerare kunde ta dom. Snart hoppas jag

Bilder kommer upp direkt när dom är klara

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/04/15 :  07:28:38  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Allt sammantaget Jonas, är du mer nöjd med ljudet nu mot vad du var med din Coplandkombo och dina Audiovector??

Håller med om att lacken blev fräck men jag kan inte för mitt liv tycka att dom är snygga i grunden. Fast det spelar ingen större roll om dom låter grymt

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/15 :  07:46:32  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Tjena Brickman!
Sammantaget så är jag mycket nöjdare nu.
Ljudbilden är stabilare mer sammanhållen. Högtalarna har mer botten och en bättre placering/stereobild av instrumenten. Klangligt är det inget som sticker ut, känns bara klangligt homogenare. Spelar väldigt lätt och ledigt med bra botten redan vid låga volymer, och högtalarna försvinner helt i ljudbilden. Är dock på jakt efter ett slutsteg, då jag funderar på att komplettera med ett par bs60.
/Jonas
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/04/15 :  08:57:16  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Kör du fortfarande med Copland som förstärkare eller använder du Pioneer VSX-D812S även till 2 kanalslyssning??

Kollar man bilderna är är det fortfarande Copland eller??

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/15 :  11:22:24  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Brickman: Det är fortfarande Copland, men den är till salu.
Kommer att använda försteget i Pioneeren när jag fått tag i ett slutsteg.
/Jonas
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:41:09  Show Profile Send Shullman a Private Message  Reply
Vad kostar dessa högtalare om man bygger dom själv?,
vad gick dina på Jonas?
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/15 :  11:18:49  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
quote:
Kommer att använda försteget i Pioneeren när jag fått tag i ett slutsteg.

Pioneer kör signalen genom både försteg och slutsteg, och sedan dämpas den till "linjenivå"... Så, vill man inte ha mycket i signalvägen, så kanske inte pioneern är lämplig som försteg. Eller så kan man plocka ut signalen innan slutsteget, å får bort en hel del grejer ur signalvägen.

//air
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/05/15 :  15:42:24  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
quote:
Vad kostar dessa högtalare om man bygger dom själv?,
vad gick dina på Jonas?

14000:-

quote:
Pioneer kör signalen genom både försteg och slutsteg, och sedan dämpas den till "linjenivå"... Så, vill man inte ha mycket i signalvägen, så kanske inte pioneern är lämplig som försteg. Eller så kan man plocka ut signalen innan slutsteget, å får bort en hel del grejer ur signalvägen.

Hade för mig att om man kör i "Direct Mode" och tar ut signalen via pre out, så ligger inte slutsteget i signalkedjan
/Jonas
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/16 :  10:42:54  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
quote:
Hade för mig att om man kör i "Direct Mode" och tar ut signalen via pre out, så ligger inte slutsteget i signalkedjan

Tyvärr... om ja nu inte minns helt fel, så är alla utgångar kopplade efter slutsteget.

EDIT: Kollade upp det. Alla signaler går genom slutsteget. Dock är det inte så svårt att tappa dem lite tidigare om man vill.

//air

Edited by - luften on 2005/05/16 10:50:24
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/02/13 :  03:07:33  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Men så mysigt det ser ut
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000