HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Forumsträff i Stockholm (33 bilder)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:06:04  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Gänget med alkisar?? Har jag missat något?? Nog för att jag var lite bakfull men nog var jag med i matchen någolunda iaf!!

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:32:42  Show Profile Send hifidreamer a Private Message  Reply
Tjenare igen!

Ville bara tacka Cyber för alla fina bilder han tagit.
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:49:22  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
HEj! fina bilder.
...några öl kanske inte skulle skadat
Mvh/sm



Edited by - Smackman on 2003/12/07 22:30:47
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/12/07 :  23:16:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tack Cyber och Cybergirl för att vi fick komma hem till Er och som vanligt är det väldigt kul att snacka med alla likasinnade. Kul också att se att man inte är ensam om att vara lite tokig (för det är vi väl?).

Jag spelade en del lugna saker med Loorena McKennit och Iona. Hårdrock var det med Von Groove och Ayreon och sedan en del blandat från ett skivbolag som heter Mapleshade.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/08 :  00:00:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Lät det något vidare eller?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/08 :  00:10:21  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Forumsträff i Stockholm


Tredje hifiuppställningen:

Elektronik: Vincent, Accustic Arts och Norma
Högtalare (stativarna): DIY LaZyWorM/Acapella LaMusika
Kablage: HMS


Vincent (Närbild)




Vincent, (Norma)




Fjärde hifiuppställningen:

Elektronik: Audionet MAP & VIP, Norma (Slutsteg)
Högtalare (stativarna): Acapella LaMusika
Kablage: HMS och JPC 2.5 (som man ser slingrar sig i bakgrunden)



Edited by - Cyber on 2003/12/09 16:49:10
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/12/08 :  00:31:10  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej!

Pegul vill härmed tacka Cyber och Cybergirl för en trevlig träff. Tackar och bockar!

PS:
Sorry att jag dröjde mig kvar så länge. Hoppas att ni inte var allt för sömniga.



Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/08 :  00:34:41  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Forumsträff i Stockholm


På femte och sista uppställningen spelades både 2- och 5-kanals (då var vi bara fem kvar):

Elektronik: Audionet MAP & VIP, H/K 2.1
Högtalare: Definitive Technology BP 2000
Kablage: HT, AZ, JPC


Audionet MAP




Audionet VIP





Audionet VIP (Närbild)





Definitive Technology BP 2000







Min kabelhärva får bli avslutningsbilden för det här bildreportaget






Tack alla NI som var med på forumsträffen

Edited by - Cyber on 2003/12/08 00:48:58
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/08 :  01:55:41  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Har skaffat ny kamera så jag är inte hemma på alla inställningar än..mao blev det "rikta och trycka av nivå" på bilderna den här gången..förhoppningsvis blir det bättre kvalitet i kommande reportage..


Det skulle vara trevligt om Ni kunde skriva in de Cd-skivor som Ni spelade på träffen här i tråden som tips..

Mvh Tom
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/12/08 :  03:10:13  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Cyber: Kul med repotage. Du verkar sikta på att bli en "Timbre" med alla repotage och träffar som du verkar delta/ordna :)

(ps. varför har du inte fotat din fina kabel med blixt :P)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/08 :  04:59:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Samuel... Det är väl det han har ?!?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/12/08 :  07:32:27  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Zalve: Nej det tror jag inte! Det är om mitt öga inte ser fel Acustic Zen kablar där.. De brukar se ut som självlysande maskar :P
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/12/08 :  11:12:22  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Det här var det som jag plågade er med:

Peter Gabriel: "UP"
Meshell Ndegeocello: "Bitter" + "Peace beyond passion"
Ben Harper: "Welcome To The Cruel World"
Nitin Sawhney: "Prophesy" + Beyond skin"

Mvh
/pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2003/12/08 :  11:28:55  Show Profile Send mjon a Private Message  Reply
Hur lät det då?
Go to Top of Page

Henrik
Member

54 Posts

Posted - 2003/12/08 :  14:12:51  Show Profile Send Henrik a Private Message  Reply
Eftersom jag känner jonas och även hjälpte till att baxa upp åbäkena till cybers/cybergirls lägenhet så kanske jag inte är rätt person att uttala mig, men jag måste ju säga att jonas (lazyworm) verkligen inte behöver skämmas för sina högtalare i alla fall. Jag hade väntat mig att de skulle låta OK för att vara ett hemmabygge (med tanke på den allt annat än högklassiga finishen kanske rent av mediokert ;-), men ack vad man bedrog sig...

Jag hörde dessa hemmabyggen och acapellorna för första gången på lördagen. Rummet var ju lite för basresonant för att göra någon av högtalarna rättvisa i de lägre registren men jag tyckte ändå att jonas excel/revelatorbaserade hemmabygge spelade sjukt bra röster och intstrument och även gav en otroligt detaljerad och naturtrogen ljudbild.

Vad gäller den övriga elektroniken så gick jag innnan det började laboreras på allvar med förstärkare och kablage.

Henrik
Go to Top of Page

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2003/12/08 :  15:34:20  Show Profile Send d_kay a Private Message  Reply
Tacker för en trevlig Hifi-träff. Good Work, Cybervoice & CyberGirl!

Musiken var minst sagt varierande i slag. Själv blev man lite besviken på sin egen musik. Cardigans måste inse att med lite bättre utrustning låter deras musik riktigt dåligt. Är det då inte utrustningens fel?, nja rippade CD-skivan igår och försökte fixa den väldigt påträngande distortionen med diverse DeEsser,EQ, compressorer etc, men inget funkade speciellt bra. Sedan upptäckte man till sin förfäran att vissa låtar KLIPPADE!. Jag menar hur klantiga får studiotekniker igentligen vara???. När man tittade på WAV filerna i sin editor så såg man att de var REJÄLT komprimerade med kompressorer. Men även på låg volym hör man hur rördisten gör sitt till Ninas röst. Ett tips är att ta det lite lugnare med disten nästa gång. SPontant tänker jag e-maila deras manager/skivbolag/ansvarige att klippning är ett MYCKET tydligt tecken på att den personen som mastrade skivan inte vet vad han håller på med. George Marino, var det föresten. Micke gissade rätt, vilket han ska ha rejäl cred för .

Förövrigt var det kul att få prata med några DIY'are också nu när man ska börja med sitt första bygge.

Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/12/08 :  15:39:59  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message  Reply
Tjenare d kay!
Jag tyckte man hörde rätt tydligt på Cardigansskivan att det klippte ibland + att den var jäkligt
komprimerad vid inspelningen, tyvärr e detta ett vanligt fenomen vid producering av populärmusik.
Alltså hög komprimering är vanligt, däremot klippning är bara rent klantigt från deras sida, det kan tom
vara så att dom tycker att det ska vara så för att ge en mer distad bild? :(

edit: Kul att du fick ett bra första intryck av mina stativare Henrik, jag är riktigt nöjd med dom faktiskt.

Edited by - LaZyWorM on 2003/12/08 15:50:57
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/08 :  18:40:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OT: Samuel, me tanke på att kortet är taget med bländare 5.6 och 1/60 tid, så LÄR det vaar blixt.
Verkar FÖR ljust för att bara vara stavis på den korta tiden.

Sen tycker jag att att det är blixt blänk i den översta kablen (Fråga inte mig om namn)
För till sist visa att kortet ÄR taget med blixt (Dock red-eye) funktion, så finns det info i bilen att hämta.
-----------
Bilden tagen med Canon EOS 300D
Flash fired [auto][red-eye]
-----------

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/12/08 :  18:43:12  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
Hej,
Jag vill oxxå tacka för en trevlig dag(var lite bakis) och halv kväll.
Verkligen roligt att träffa alla hifinördar ;).
/Adam
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/08 :  18:51:49  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
"Bilden tagen med Canon EOS 300D
Flash fired [auto][red-eye]"

Helt rätt info..

Det är "rikta trycka av nivå" på kamerainställningen..ska ge mig på manuella inställningar längre fram....undrar hur det kommer att sluta..blanka bilder?

Edited by - Cyber on 2003/12/08 18:52:30
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/12/09 :  02:25:27  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Mycket trevligt reportage. Ser fram emot ännu mer lyssningsintryck...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/09 :  03:46:29  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Synd att man missade detta.

Mycket intressanta prylar där.

Bravo

Edited by - Bravo on 2003/12/09 03:49:40
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/09 :  08:17:36  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
(Personliga) Lyssningsintryck:

Uppställning 1:

Elektronik: Accustic Arts och Norma
Högtalare (stativarna): Acapella LaMusika
Kablage: HMS

Tycker jag var lyckad matchning/kombination och mycket trevligt ljud presterades av Acapella LaMusika då vi spelade mycket blandad musik (uppdelad i två omgångar) och totalt 3-4 timmar...provlyssning av dessa prylar rekommenderas mycket varmt..

(Återkommer med lyssningsintryck av uppställning 2-5)

Mvh Tom
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/09 :  16:32:14  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
(Personliga) Lyssningsintryck (fortsättning):

Uppställning 2:

Elektronik: Vincent, Accustic Arts och Norma
Högtalare (stativarna): DIY LaZyWorM
Kablage: HMS

Imponerande ljudligt hemmabygge av LaZyWorM. Jag tycker det var lyckad matchning/kombination med den elektronik vi hade och mycket trevligt ljud presterades av DIY LaZyWorM´s högtalare då vi spelade blandad musik i ca 1-2 timmar...provlyssning av DIY LaZyWorM´s högtalare rekommenderas mycket varmt..





Edited by - Cyber on 2003/12/09 16:33:45
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/12/09 :  17:01:31  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
(Personliga) Lyssningsintryck (fortsättning):

Uppställning 3

Elektronik: Vincent, Accustic Arts och Norma
Högtalare (stativarna): DIY LaZyWorM/Acapella LaMusika
Kablage: HMS

Här testade vi Vincent som jag oxå tyckte smälte in i systemet som vi hade uppställt, dock nådde denna kombination inte ända fram i förhållande till uppställning 1,2 och 4..det rör sig om prylar i olika prisklasser..provlyssning rekommenderas....

Edited by - Cyber on 2003/12/09 19:32:13
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000