HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Även Krell kan gå sönder..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/24 :  16:42:40  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply

Krell HTS har, bland mycket annat, ett videokort som hanterar Composite, S-Video o Component i PAL/NTSC, både progressivt o interlaced. Min HTS är dock stendöd på ingång 1, composite..så även om vi inte behandlar bild på forumet så är väl ett litet bildreportage på sin plats..

HTS'en är modulbyggd, så istället för att skicka apparaten på service så fixade Audionord o Björn Wiman ett nytt videokort till mig.
Har tidigare bytt kort i första generationens HTS, så jag är erfaren Krellreparatör..

Här ser vi det gamla kortet..

..å nu var det borta..

Hmm, vilket var det nu som var nytt..jag sätter i det som är minst dammigt..

Ooops, tappade kameran..

Gamla kortet påsat o klart, Audionord nästa.
Vad händer då Björn, åker det tillbaks till USA för felsökning eller blir det närmsta soptunna..

Nu så, allt ihopskruvat..fungerar det tro..?

JAA, composite1 fungerar som synes..

CH, oauktoriserad Krellreparatör

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/24 :  16:49:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Modulbyggt är melodin Vad för proj kör du med ?? Verkar vara bra drag i bilden även om det är ljust.

Johan , oauktoriserad Accuphase reparatör

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/24 :  17:00:14  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Johan,
Japp, ljusstark som bara den..en Ampro 9", gammal hederlig och oslagbar CRT..

Screenshoten säger dock inget om bildkvalitén..där kan alla DLP o LCD gå o gömma sig..
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/11/24 :  17:27:21  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
quote:
Screenshoten säger dock inget om bildkvalitén..där kan alla DLP o LCD gå o gömma sig..

Vänta bara.... Har något på gång om X antal månader... Värdens bästa DLP???
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/24 :  23:37:30  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Vänta bara.... Har något på gång om X antal månader... Värdens bästa DLP???

Jaja, mycke snack o liten verkstad..
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/25 :  01:39:45  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Nu blev man ju sugen på bio ljud igen!!

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/11/25 :  19:50:32  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
väldigt läcker uppställning CH
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/11/25 :  22:46:34  Show Profile Send thompa a Private Message  Reply
Wadia-Broder! Det är väl inte en 22a

/Thomas

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/26 :  19:02:41  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Kul repotage!

Verkar väldigt kul med att ha modulbyggda apparater (och smidigt)

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/11/29 :  18:07:00  Show Profile Send oliver a Private Message  Reply
Klart att Krell kan gå sönder,fråga David A.Hoppas bara att det gick på garantin annars lär det bli vatten och bröd en längre tid.Dom har de mest absurda reservdelspriser jag nånsin hört talas om.
/////////////////// Sven-Åke ///////////////////

Skeptiker
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:01:06  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Klart att Krell kan gå sönder,fråga David A.Hoppas bara att det gick på garantin annars lär det bli vatten och bröd en längre tid.Dom har de mest absurda reservdelspriser jag nånsin hört talas om.

Nejdå, trodde inte jag var den förste med trasigt Krell heller..

Däremot skall det nog till ren misshandel om det skall uppstå några större fel på Krells apparater..de ÄR rejält konstruerade...
Kan inte utesluta att det var jag själv som åstadkom felet ovan..fast jag erkänner förstås inget..

Absurda reservdelspriser..min erfarenhet är den rakt motsatta..?!?
Har du några exempel..?

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/11/30 :  04:24:46  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
CH, Nästa år blir det en Sony G-70 eller kanske en av NEC's bästa. Då jäklar blir det bild som heter duga. DLP, vad är det för trams
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/11/30 :  12:48:11  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Kör du med en Draper du eller?? ser ut som en sån?

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/11/30 :  23:18:44  Show Profile Send David A a Private Message  Reply
Måste hålla med CH att det är mycket robusta saker som inte direkt går sönder av sig själv. I mitt fall var det högtalarkablar som låg och svetsade emot varandra, därefter brann den stackars kanalen upp hos KAV-250 upp.... mycket ovanligt, och hos Nuklex hade dom aldrig varit med om nåt liknande. Men det var ju som sagt ett handhavande fel som inte kan skyllas på produkten. Och att byta en hel kanal i ett slutsteg är ju aldrig direkt billigt. Speciellt inte i dessa prisklasser. Tur att det finns drulleförsäkringar.
Oliver: Det var tur att det inte hände samma sak när du lyckades med samma groda. Kan ha tänkt mig minerna nere hos Nuklex om jag hade kommit in med ett till uppbränt KAV för reparation.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000