HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 datar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/19 :  17:04:08  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Hej!

Detta är min andra dag på detta forum! Jag tycker detta är ett kanonforum och det var mycket kul att se hur ni har gjort det därhemma hos er.

Därför tänkte även jag visa er lite vad jag har. Mina följande produkter är:

Dynaudio Contour 1.8 mk II
DALI Blue 8008 (ligger i källaren då de ersattes av Dynaudion)
DALI Blue C1000
DALI Blue R1000
REL Q150E
Pioneer VXD909RDS
Pioneer DV747A
Musical Fidelity X-can
Sennheiser HD 580

Kablar kommer från Supra, Taralabs och Ixos.


Så här ser det ut i mitt rum som jag har det nu (bor fortfarande hemma så man har tyvärr platsbrist).




Här har ni Förstärkaren och dvd:n




Här har ni subbasen:



Här har ni en av mina Dynaudio Contour



Här har ni min center:



Här har ni en av mina bakhögtalare:



Jag statte upp spikfötter på min dvd spelare. Dessa är DALI original som jag först hade på mina 8008. Efter som mina 8008 står nedpackade i källaren så gör dom faktiskt stor nytta och ger faktiskt ett bättre ljudlyft:



Får ju visa min dj anläggning också! Bekostade en 5meter SUPRA eff/isl från recievern till mixerbordet. Dj utrustningen består av följande:

Numark DM1002X
2st Technics SL 1210 mk II
Gemini CDJ30 (cd spelare ej med på bild då det är roligare att mixa på vinyl)




Här har ni barskåpet. Flaskan längst ned till vänster är en oöppnad 30:årig Glenfiddish. Det är gott med whiskey och jag tycker det är underbart tillsammans med en bra skiva ;)

Brukar ni dricka något gottnär ni lyssnar på musik?



Ni är alltid välkomna med synpunkter, idéer och frågor!

mvh Johan Linnarsson!

Vänligen
Johan Linnarsson

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/10/19 :  17:34:49  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Jodå det brukar allt bli en liten skotte när jag sitter och "finlyssnar". Ser att du har en av mina favoriter, Oban.
Men tyvärr får vi inte snacka sprit här.

Fin anläggning föresten.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"

Edited by - Jensevik on 2003/10/19 17:40:42
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/19 :  18:09:14  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej datar det ser bra ut, dej får man nog hälsa på och ta ett kik i gotteboden alltså barskåpet medan man lyssnar, sprit blir man goa av eller vad det dunkelt av i för stora mängder tro men som du säger sprit ska vi inte prata här fy på mej!


Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/19 :  18:26:14  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Snyggt bildreportage. Med de högtalarna antar jag att resten av familjen går och drömmer om att du skulle flytta hemifrån .
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/19 :  20:01:27  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
hehe jo jag drömmer allt om att flytta hemifrån men om pengarna ska räcka till mer hifi prylar får man väll stanna hemma ett tag till

Nån som vill dricka lite whiskey med mej??

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/10/19 :  20:42:31  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Any time!! vart bor du?

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/19 :  21:54:59  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
En liten pinne säger man inte nej till
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:59:25  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevligt system Välkommen som ny medlem
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/31 :  23:18:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag tyckte mattorna på skivtallrikarna var roliga.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/01 :  19:35:59  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Cybervoice: Tack så mycket. Jättetrevligt forum!

Bernt Johansson: Jo den logotypen använder ett skivbolag som just heter Hooj Choons. Dom har en hemsida och säljer mycket Progressive House musik! Om du vill veta lite mer..

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/11/01 :  19:53:07  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
datar,

Alltid härligt att se ett par gamla hedliga 1200:or

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/01 :  20:34:19  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Hej Neriks!

Tänkte bara säga att det är 2st 1210:or (1200:orna är i silverutförande). Annars håller jag med om att det är klassiska och fortfarande nr 1 inom dj kulturen

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/01 :  20:37:21  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Tänkte informera att jag sålt alla DALI grejjer och även min receiver!

Håller nu på att leta efter en ny trevlig förstärkare (funderar nu enbart på 2-kanals).

Min Pioneer dvd för nog tjänstgöra ett tag till...

Bilder kommer naturligtvis när inköpen är färdiga!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/01 :  23:20:48  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Det där såg ju både välavvägt och väldisponerat ut.

Bravo
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/11/01 :  23:27:05  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
quote:
Hej Neriks!

Tänkte bara säga att det är 2st 1210:or (1200:orna är i silverutförande). Annars håller jag med om att det är klassiska och fortfarande nr 1 inom dj kulturen

datar,

Visst är det så Jag har själv två 1200 (i silverutförande)

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/01 :  23:35:43  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Neriks: ska vi starta klubb?

Bravo: tack! dock är ju allt sålt utom dvd:n och högtalarna...

Vad ska jag ha för förstärkeri???????? *letar förbrilt*

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2003/11/14 :  16:06:42  Show Profile Send s60761 a Private Message  Reply
Nemen de högtalarna stod ju hemma hos mig för några månader sedan Ser man på....... Du bor i VB om jag inte har fel eller Vi jobbar på samma ställe hehe...

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/23 :  10:25:43  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Hej s60761!

Jag köpte dom på Hifi-punkten och är mycket nöjd med dom!
Jag bor i vbg och Jobbar på Saab! Jobbar du där med?

mvh Johan


Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000