HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Acoustic Reality och andra ICE Power-förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/22 :  19:59:52  Show Profile Send 10 a Private Message
Är det någon som har lyssnat på Acoustic Realitys för- och slutsteg? Alla har väl sett recensionen i HiFidelity som lindrigt sagt hyllar deras stora stereoslutsteg, men det känns väl lite tveksamt att den har 100 % med verkligheten att göra. Jag skulle uppskatta en nyanserad bild av AR-förstärkarna (nya eAR Pre Two och eAR LE2 i synnerhet) och andra ICE Power-varianter.

Också, är det någon som har erfarenhet av ARs grundare Peter Thomsen? Han verkar milt sagt sätta känslor i svalning hos vissa av sina kunder. Om ens hälften av det man läser om honom är sant, känns det lite tveksamt om man vill köpa något av honom. Kanske våra danska vänner kan bidra med lite "inside information"...

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/22 :  20:09:00  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Håll ut ett par veckor till...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/22 :  22:50:44  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Håll ut ett par veckor till...
Ah, intressant! Du råkar inte ha ett steg på ingång?
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/09/22 :  23:54:55  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Embla Audio har ett monoblock, Power-Two, som bygger på ICE teknologin. Ska visst ge 250 watt, kostar drygt 3.200 Nkr vilket borde bli ca. 3.600 i svenska penningar.

http://www.emblaaudio.no

Mvh. David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:32:01  Show Profile Send 10 a Private Message
Hmm, 3600 * 2 = 7200. Sen tillkommer förstås frakt, tull, moms och annan ondska, men det känns helt klart som ett vettigt alternativ! Synd bara att lådan är så d-a ful! Fast det kanske inte är omöjligt att bygga sig något eget i Lego och flytta över innehållet dit...

Tack för tipset, Daffyd!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:34:49  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag vet att både Ekpeng och Pjotre lyssnat på ICE Power baserade slutsteg. Ni kanske får gulla lite med dem så kanske de delar med sig av sina lyssningsintryck.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:47:09  Show Profile Send 10 a Private Message
Gulle gulle gull!

Jag börjar bli äckligt sugen på att höra vad ICE kan göra i verkligheten! Acoustic Reality har ju iskallt (!) utnämnt sina förstärkare till världens bästa och den nya LE2an ska för strax under €1000 slå förstärkare som ligger upp till en bit över 100 kdkr i pris. Fan tro't, men med tanke på vad en ICE-modul kostar, blir man ju intresserad av att kolla vad den går för.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:01:30  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
I senaste numret av Tyska STEREO testa Jeff Rolands nya slutsteg, baserat på ICE Power moduler. Jag har dock inte läst tidningen så jag vet inte vad de anser.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:28:52  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det har pratats mycket om dessa förstärkare nu, det vore mycket intressant att få lyssna på ett par.
Jubelkörerna brukar man alltid få ta med en nypa salt.

Bravo
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:47:47  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:
Gulle gulle gull!


MEEER!!!! ;-)

Självklart återkommer jag när jag har något med stabilt intryck att komma med.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:54:07  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
MEEER!!!! ;-)

Självklart återkommer jag när jag har något med stabilt intryck att komma med.
Låter utmärkt! Tills dess gullar vi väl lite mer...gulle gull!
Go to Top of Page

HAHA
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/09/23 :  12:01:07  Show Profile Send HAHA a Private Message
Jag har lyssnat på en tidig utgåva av monoblocken från Acoustic Reality. De är faktiskt otroligt bra. De spelar skjortan av allt jag jämfört med.

Alla ICE-power förstärkare är dock inte skapta lika. Acoustic Reality har enligt uppgift hittat på något trick som andra inte har. Jag har läst ett otal jämförelsetester med andra digitala förstärkare men Acoustic Reality verkar alltid föredras av testarna.

En annan tillverkare som också har fått positiv uppmärksamhet nyligen är Sony som nu inför digitala förstärkare i sin ES-line. Deras produkter AVD-C700ES samt AVD-S500ES består av en SACD/DVD-spelare integrerad med digital surroundförstärkare. Ljudet hålls helt inom den digitala domänen och ingen DA/AD-omvandling görs. De som testat är lyriska och påstår att det är riktigt high-end ljud. Priset är under $1000

Mer kan man läsa på Audio Circle
http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=2297
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/23 :  18:51:39  Show Profile Send 10 a Private Message
Oj, oj, det verkar komma hur många klass D/T-förstärkare som helst! Framtiden är över oss och jag vill lyssna runt! Undrar om HighEnd of Sweden har någon Audacia-stärkare hemma...den bygger väl också på ICEPower?
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/25 :  15:06:39  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Igår köpte jag Tyska ”STEREO” där de testat Jeff Rowland modell 302 ICE Powerslutsteg. Man kan väl konstatera att det fick ett otroligt bra mottagande av Tyskarna.. Tyskarna gillar att ranka sina grejer utifrån en procentsats där för tillfället 100 % är max. Rowland Modell 302 fick 98%.

Lite jämförelser i listningen.

KRELL FPB 650MC 100 %
Mark Levinson No. 33H 100 %
Rowland modell 302 98 %
BAT VK-75 95 %
Accuphase A50-V 93 %
Mark Levinson No. 432 93 %
PASS X150 87 %
Plinius SA250-mk4 86 %
KRELL KAV-2250 85 %
Advantage M300 75 %
NAD S 200 65 %
Osv

Varför tycker jag då att detta är så himla skoj och intressant tro? Jo jag har också på G ett litet bygge där jag skall para ihop lite grunkor till något förhoppningsvis välljudande


Två stycken



och så lite









Samt lite annat smått och gott skall förhopningsvis vara vägen till mitt Hifi nirvana


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

period
Member

188 Posts

Posted - 2003/09/25 :  17:00:03  Show Profile Send period a Private Message
StefanB: Ser ut att kunna bli riktigt, riktigt bra!

Mvh // Per
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/09/25 :  18:07:49  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

kom på vår produktvisning i Stockholm i helgen så får ni lyssna till Clarity som är nya 2 x 250W Klass D slutsteget från Audacia Audio. (se mer info under nyheter/kalender)

Finish i borstad aluminium och rostfritt, biwiring, RCA, XLR etc.

Missa den inte!

Ps. Vi kommer skicka in en första bild på den senare i kväll.

mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/10/09 :  14:41:37  Show Profile Send dekengren a Private Message
Har ekpeng kommit nån vart i sin test (som jag antar att det var?), jag är väldigt nyfiken!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/09 :  14:52:16  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20038

När han väl sålt den går det kanske att få lite ärliga omdömen av honom.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/10/09 :  16:58:26  Show Profile Send 10 a Private Message
Det kan bli spännande!

Var för övrigt och lyssnade en snabbis på Clarity-visningen Robban pratar om. Naturligtvis omöjligt att säga annat än att jag är sugen på att höra den under kontrollerade former!
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2003/10/09 :  21:19:52  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
LCaudio i danmark har något liknande som heter ZAPpulse. Intressant att jämföra både pris och prestanda.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/09 :  22:04:24  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message

Posted - 2003/10/09 : 14:52:16
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20038

"När han väl sålt den går det kanske att få lite ärliga omdömen av honom."


Den låter verkligen super, det är bara att komma och lyssna nån gång medans den finns kvar då jag måste sälja den för att finansiera nästa roliga hifi-köp.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000