HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Budget kraftverk granskas under ytan!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:06:59  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Skruvarna går nog inte att få nya. Min skruv gick av inuti aluminiumen.

MaxMartin> Prova med en liten "grisa-pitt", du borde kunna få ut skruven med en sådan (om du inte fått ut den redan alltså).

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/09/26 :  14:41:27  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag provade men det gick inte. Steget är sålt för snart ett år sen...

Tack ändå.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/11/30 :  16:13:20  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

hur får man ut skruven? min är ju också fast i själva aluminiumramen.. suck..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/30 :  16:59:50  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Vilken grovlek är det på skruven ?
Är den av i höjd med alu-chassiet eller sticker den upp någon mm ?
En sk "grispitt" gör många gånger mer skada än nytta,en för klen skruv gör godset runt om
"grispitten" för tunt vilket resulterar i att skruven expanderar och sitter ännu hårdare än från början.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/11/30 :  18:52:02  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

va e det för grej? pitt.,..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/12/01 :  11:00:40  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Vet inte hur man förklarar i text, men ungefär så är det en väntergängad konisk skruv med vassa gängor !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2004/12/02 :  21:07:10  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Nad är faktiskt helt nice, man kanske ska kolla in i sin Korsun V8?.
Iförsig så finns det bilder på nätet.. men men.. :)

Bra reportage Marcus, vill se mera av den varan tack :)
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/10 :  14:19:20  Show Profile Send primere a Private Message  Reply
Nu är jag inte världens bästa att lägga mig i osv..... Men det finns en anledning med att biasen ska stå som den ska..... Slitaget ökar ju samt att du kan riskera att bränna den! Om man bara stöter vid lite lite så höjs biasen rätt bra! Så en som inte är säker på hand kommer lätt att komma fel i biasen! Sedan vet jag inte om det sitter jumpers som man ska plocka av för att mäta biasen på naden! Men jag vet att det är krångligt och man ska vara försiktig! Lycka till alla biasskruvare och var rädda om era apparater samt er själv!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/12/11 :  04:29:46  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
vad kostar denna samt vilken effekt får man ur den?

(söker ett slutsteg till baslådan(orna)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

PaleRider
Member

51 Posts

Posted - 2004/12/28 :  13:43:06  Show Profile Send PaleRider a Private Message  Reply

Apropos tweaking; ett enkelt ock effektivt tweak er att bytta ut indre net-ledning (från baksidan til av/på-brytare ock derifrå til powerprint) med massiv koppartråd, min.2,5mm. gir mer ock renare strøm!

- jovisst; det fungerar på utsidan också..

Såvel intern som extern høgtalarkabling samt passiva delningsfiltre er att rekna som forlengning av forstarkares strømbanor ock skal dimenisioneras derefter..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000