HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Sentinel _ På väg...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/15 :  22:25:20  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
DÅ var det dag att kliva ur garderoben och träda in i ljuset. Börjar det med att slänga upp lite bilder och berätta lite om min nuvarande rigg.


Kanske ska börja med slutsteget. Ett Advantage A300 står för krafttagen, en ganska stabil skapelse på 2*175w som skänkt mig mycket nöje tillsammans med dess vapen dragare och broder Advantage Pre 1. Funktionellt har det inte krånglat om än det drar lite mycket ström i tomgångsläge. Sluttrissorna ligger kontant på 40 grader kan ibland bli lite varmt i rummet.




Pre 1 har jag inte så mycket att säga om förutom att det gör sitt jobb bra och har en smart funktion om man skulle vilja integrera sin anläggning i ett 5.1 system.



Min gamla trotjänaren till cd vågar jag inte ens tänka på hur många timmar den snurrat. Men redan för 4 år sedan lossnade linsen till lasern och orsakade haveri. Gick dock att repa och efter det snurrar den bara på. Det är en Pioneer Pds 801 och gör inte systemet rättvisa men få stå kvar i väntan på nyköp och pga. att min dvd inte tar brända skivor.




Ett par Proac 2.5 har nu tagit över efter mina Nautilus 805:or Grymma problem med placeringen också denna gång, måste nog flytta snart Trots problem var lyftet stort jämfört mot B&W, då Proac är en mer komplett högtalare enligt mig. Esm är nu mer den lyckliga ägaren av ett par B&W.





Höll på att glömma mitt kablage. Består av Audioquest, Kimber, Supra, nätfilter mm




Filter:




Kommande projekt:


Mina snart klara Nätkablar. Lite lull lull, sånt där som är mysigt att ha.




Färdig bänk och en inskaffad halvsunkig LP snurra, mycket beroende av det enorma skivarkiv som nedanstående besitter.




Ärrad forumsmedlem...




Lp kungen...


...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..

Edited by - Sentinel on 2004/01/05 11:59:54

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:50:11  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message  Reply
Ah, trevligt med ännu en Advantage-tok på forumet.

Say's who!?
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/16 :  00:26:04  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
VA!! finns det fler än mig?????

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/08/16 :  22:47:44  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Ha det så kul med bänk bygget. Byggde själv en sådan bänk för ett par månader sedan. Totalkostnad 240kr. Mina hyllplan gjorde jag av en stor skiva mahognyplywood jag hittade på jobbet. Det blev lite snett och vinnt men det är sånt man får ta när man knappt fick godkännt i träslöjd. Blev ganska nöjd ändå.

Edited by - Tifosi on 2003/08/16 22:48:26
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/17 :  15:21:51  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Den blivande nätkabeln är snygg att se på. Var hittar man den? Och vilka dimensioner har ledarna?
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/17 :  15:25:27  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Ja man är lite orolig för hur resultatet ska bli, men har på känn att det kommer att bli kanon. Jag har räknat med att komma undan med 1600kr i totalkostnad. Om det blir en lyckad konstruktion står bla. Esm i startgropen för ett bygge han med.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/17 :  15:33:09  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Aton>>>>> Har tagit kabeln från mitt jobb, men jag kan undersöka var vi köper den ifrån. Tror der rör sig om ca 4mm2. Ska kompleteras med sådana här. http://www.harmonictech.com/furutech/accessory/FI-20.jpg
http://www.harmonictech.com/furutech/accessory/Fi-20MG.jpg

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..

Edited by - Sentinel on 2003/08/17 15:55:48
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/17 :  22:51:25  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Vá trevligt, jag håller också på att göra nätkablar
Dom apparatkontakterna som du länkade till, var hittar man sådana?
//Mikaell.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/17 :  23:24:03  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Trevlig!! instämmer i kören om ögongodis (jaja det låter bra också.... ) gällande nätkabeln samt kontaktdonen

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/18 :  18:24:16  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Här bla. Men dom kostar en del.

http://www.svalander.se/shoppen/kontakter.htm

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/09 :  13:39:46  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Måste nog kanske ta hojjen och bajka över till dig nån dag, får släpa med esm eftersom han vet vägen :)
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  16:08:30  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Hheeh det lär dröja Esm gillar inte gåpeder ser du. Kanske kan gå om du lockar med en svalkande belöning när ni nått fram..

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..

Edited by - Sentinel on 2003/09/09 16:50:53
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/09 :  16:43:11  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Kopia av meddelande:
Måste nog kanske ta hojjen och bajka över till dig nån dag, får släpa med esm eftersom han vet vägen :)

Ursprungligen postad av jls - 2003/09/09 :  13:39:46



Mmm, vi får väl se. Hoppas att Sentinel har något att svalka oss med när vi kommer.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  16:53:16  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Är du klar med bilderna från lyssningsafton än Esm? Var ett tag sedan nu. Om du vill skickar jag bilderna på godsakerna från Esoterisk HiFi också...

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/09 :  16:56:00  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Kopia av meddelande:
Är du klar med bilderna från lyssningsafton än Esm? Var ett tag sedan nu. Om du vill skickar jag bilderna på godsakerna från Esoterisk HiFi också...

Ursprungligen postad av Sentinel - 2003/09/09 :  16:53:16



Bilderna försvann vid senaste formateringen, glömmer f#n alltid något vid en ominstallation. Skicka över hela klabbet så ska jag ta hand om dem.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:56:13  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
KOmmer nu

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:06:39  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
annars får vi helt enkelt ha med en liten vätskekontroll på vägen.. ska nog inte behöva törsta så mycke
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:10:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ser ju fint ut det där. Jag gillar stereobänken - astufft!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:15:59  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Kopia av meddelande:
Ser ju fint ut det där. Jag gillar stereobänken - astufft!!

Ursprungligen postad av Bernt Jansson - 2003/09/09 :  20:10:27



Ja, bänken är minst lika trevlig i verkligheten också. Jag, personligen, trodde att den skulle bli "ranglig" (kanske lite väl hårt ord). Något som den verkligen inte är. Den ger ett gediget intryck. Du kanske skall börja serietillverka sådana rackar, naturligtvis med patent på puckarna under benen.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:30:15  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Berra>>> MAn tackar för de vänliga orden..... Esm>>> Tja varför inte, urborrade och fyllda med något exotiskt matrial går dom för futtiga 4000 spänn om du är intresserad

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:11:35  Show Profile Send krang a Private Message  Reply
Slående koncept. Steglöst justerbara hyllplan. Passar alla storlekar på burkar eller vad man akn tänkas vilja ha där...
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/10 :  12:09:55  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
kan inte annat än att hålla med, ser mycket bra ut
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/13 :  19:07:17  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
BAra att komma förbi jls, jag har ritningarna kvar samt 65% rabatt på Mutter och gängstång om du vill ha Inte idag bara för nu bär det av till "Viken" för en pilsner och lite skivsnurrning.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/14 :  10:31:34  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
är inte ute efter en ny bänk än, men man vet ju aldrig. men komma föri ska jag göra bara jag listat ut vart du bor :) får kolla på eniro.se.. hehe
Go to Top of Page

jmb
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/09/15 :  10:25:24  Show Profile Send jmb a Private Message  Reply
Hej hur gick det med nätkablarna? Kom du fram till var ni köper den ?
Snygg bänk en sådan måste jag göra.
Magnus
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:30:25  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Nja vi får den medskickad med våra nya hissmaskiner, men den måste gå att köpa löst någonstans. Skicka Jorma ett pm, den kabel han använder ska man visst kunna köpa på löpmeter.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000