HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Denis
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Denis
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:33:29  Show Profile Send Denis a Private Message  Reply


High-end från Aiwa.
Har precis bytt batterier på den.

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:40:36  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Tja är du nöjd med den så..

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Denis
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/08/14 :  19:03:28  Show Profile Send Denis a Private Message  Reply
Jag är mycket nöjd, framför allt nu när jag bytt batterier.
Förr tyckte jag inte riktigt musiken gick i rätt hastighet
och alla lät som om de var fulla men efter att köpt ett nytt
Duracell på ICA så låter det otroligt bra.

Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/08/14 :  19:19:16  Show Profile Send Belker a Private Message  Reply
Jag tror batterierna var bra, du har antagligen för dåliga lurar. Prova dom här:


Om det känns för dyrt tycker jag du ska byta musik. Prova nåt fint med Diana Krall eller Norah Jones. De låter inte fulla.

Är stereobänken ett hembygge?
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/14 :  19:21:07  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
Undras just om inte Krell har kommit med några superdyra batterier?? /Kristian

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/14 :  20:03:46  Show Profile Send matså a Private Message  Reply

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Denis
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/08/14 :  20:28:04  Show Profile Send Denis a Private Message  Reply
Har funderat på att uppgradera lurarna faktiskt för att
få ut det bästa ur min aiwa. Såg ett par på Statoil som
verkade rätt bra. Men det känns inte som jag har femtio spänn att
slösa just nu.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:12:50  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Knäppgök!
Mer sånt!!!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:17:49  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
En billig förbättring är att lägga en sidenduk på huvudet innan du sätter på lurarna. Då får du silkeslen diskant.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:18:28  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Denis

Köp batterierna hos min kompis Björnen

Ankan "coolstor Aiwa du har" )

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:47:32  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Är det bara jag som tycker att det var ett kul och fräscht inlägg bland våra system???
Med bild och allt, precis som förväntat. Skulle nog med lite god vilja klassas som puristisk. Man visar väl det system man har och trivs med. Men kul även som provokation och tankeställare.
Om det nu är så att Denis verkligen bara har denna Aiwa som musikkälla och ändå njuter av musik då är kanske Marens' sorti det enda rätta?
Musik i högsätet? (kasetten utgör ca 33% av anläggningens volym)
Killar, visa lite humör
Dimitri
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:49:22  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Den aiwan suktar jag efter! Skönt att komma ur hifiträsket om bara för några timmar...
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:51:51  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
Hej Zed51,
jag tycker det var ett helkul inlägg och de inlägg som tillkommit är ju humor. Denis kanske inte menade att skoja (edit: utan snarare göra sig lustig), men ingen har ju sågat hans inlägg.
/Kristian

Den som syndar sover icke.

Edited by - Billie300B on 2003/08/15 23:54:09
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:54:20  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message  Reply
Billie300B, förstår du verkligen inte meningen med Denis inlägg?
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:54:31  Show Profile Send Lelle a Private Message  Reply
Coolt Sony band oxå, är det demokassetten som följer med alla nya freestylespelare , har du fler band

Think different.

Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/16 :  00:02:51  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
vecc,
meningen med Denis inlägg är kristallklar- han tycker vi är skitlarviga och vill göra sig lustig över oss. Det jag menar (fast otydligt då) är att det på ett juste vis bemöts av forummedlemmarna med humor istället för något annat som skulle vara mycket tristare
Respect!
/Kristian

edit: fel ordföljd..

Den som syndar sover icke.

Edited by - Billie300B on 2003/08/16 00:03:48
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/16 :  00:15:37  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
quote:
har du fler band
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/08/16 :  00:16:32  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Mikaell, förlåt, jag missade ditt inlägg.

Billie300B,
quote:
meningen med Denis inlägg är kristallklar- han tycker vi är skitlarviga och vill göra sig lustig över oss

Men om det är så att vi är skitlarviga?
Dimitri

edit: är=rött

Edited by - Dimitri on 2003/08/16 00:19:59
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/16 :  02:14:08  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message  Reply
Billie300B: Råger dätt ;)
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/16 :  08:37:27  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
zed51,
Hmmm... helt klart är ju att Denis tycker vi är larviga, jag tycker det inte.
Jag tror att det "koketteras" rätt mycket- för att provocera och sticka av från mängden. Ett exempel: jag har jobbat i bokbranschen i 20+ år, påfallande ofta när man träffar folk i sociala sammanhang och berättar vad man jobbar med är det någon (alltid en man) som högt och ljudligt säger "jag har aldrig läst en bok i hela mitt liv". Då undrar man ju om det är för att vara cool eller vad det som kan tänkas ligga bakom. Jag kommenterar aldrig ett sådant uttalande utan tänker väl typ "Yeah dude, it's your loss".
Ibland tycker jag mig kunna spåra lite av detta koketteri när det gäller hifi också- typ "man hör ingen skillnad på svindyra kablar å vanlig elsladd". Nu blev det lite svamligt, men själv tycker jag att jag har rätt.
/Kristian

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/16 :  09:32:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag skulle också behöva något sådant - är den till salu?
Visst är vi larviga - det är först när man fjantar sig riktigt
ordentligt som livet blir värt att leva. Inte sant?
Visst är det härligt att kunna göra sig av med sina pengar
snabbt och lätt när dom ligger i vägen. Man måste kunna bjussa
på sig själv - ta det lugnt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/08/16 09:43:05
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/16 :  09:45:06  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Så länge vi inte skadar någon annan så är det väl helt ok med det vi gör! Det blir ju lite fel när vi köper stereo när vi hade behövt pengarna till mat, pengar till våra barn, pengar till köket osv. Det får inte bli så att vi sitter och låter våra barn/fruar osv få små salladsblad bara för att vi skall få har råd med våra anläggningar.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/16 :  10:31:21  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Jag har personligen aldrig förstått varför det är "fel" att lägga pengar på hifi när det är allmänt accepterat att ex. köpa en motorcykel för flera hundra tusen (som man dessutom endast kan använda några veckor under sommaren). Missförstå mig inte, har ingeting mot motorcyklar men det är en precis lika dyr och (oftast) "onödig" hobby som hifi.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/16 :  10:33:26  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
quote:
Men om det är så att vi är skitlarviga?
Dimitri: Det finns inga absoluta sanningar. Vi är det betraktaren anser oss vara. Jag tycker det är ett friskt upplägg av Denis att driva lite med oss. Men inte fan tycker jag det är larvigt med hifi. Den åsikten påverkas inte av vad resten av världen tycker. (Nåja, kanske vill man inte vara helt ensam )
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/16 :  12:06:08  Show Profile Send Lelle a Private Message  Reply
"Det som inte kan skojas med, kan inte heller tas på allvar" (eller nått sånt) som nån gammal känd (inte känd för mig längre, har glömt vem) överintelligent snubbe (typ. Einstein, Churchill el. liknande) en gång sade.

Think different.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/16 :  12:55:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det var klokt sagt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000