HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 hedran *ny cd*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hedran
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/06/10 :  10:53:48  Show Profile Send hedran a Private Message  Reply
***musical fidelity x-ray 24
/bytte den mot en holfi xara..kom hem och upptäckte att i mitt system så hör de man INGEN skillnad mot x-rayen,i varken detalj eller musikaliskt,det enda jag kan säga är att x-rayen gräver lite djupare + att holfin var lite mer försonlig mot dåliga inspelningar= jag är väldigt nöjd,tror att x-rayen trivs med ac3 cr steget åxå..försteget är bara neutralt å färgar inget vad jag tycker..det bara förmedlar



***nad s100

***musical fidelity a3 cr

***canton ergo dc92

***diverse taralabs kablage


jaha..hur låter det här då?
jodu,det låter rätt hyffsat faktiskt,lite ljust med tanke på canton metall diskant,men med ett bra drag både djupbas bra mellan + en ren klang...kan behövas lite dämpning i rummet om man sitter lite nära..annars helt ok..som en kompis sa..det låter lite för rent,lite sjukhus faktiskt
nästa grej att byta är kablage..skulle vilja testa några nya märken + tänker byta ut högtalarna mot ett par stativare..så är det nån som vill ha ett par canton ergo dc 92 så..skulle funka utmärkt till flerkanals frontare/2 kanal..men behöver lite avstånd till lyssnaren..jag bor för dåligt för dom,konstiga små rum bara =/

*kanske lite stora kort..men vill man visa så..=)

mobil: 070-7777502
*ny mail* fast.tomme@spray.se

Edited by - hedran on 2003/08/06 14:10:07

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/10 :  11:01:37  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Hej hedran! Byt namn på tråden till ditt nick så slipper du ingrepp från moderatorerna... (se handboken för medlemmarnas system-sektionen)

Jag ser bara en bild av fyra ens om jag kollar på länken men det var en trevlig fåtölj!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

hedran
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/06/10 :  11:05:35  Show Profile Send hedran a Private Message  Reply
*done*

mobil: 070-7777502
*ny mail* fast.tomme@spray.se

Edited by - hedran on 2003/08/06 01:01:53
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/06/10 :  11:20:03  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message  Reply
hedran, använder du datorn till rumskorrigering också?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

hedran
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/06/10 :  11:24:21  Show Profile Send hedran a Private Message  Reply
ahh du menar laptopen..nej,kan inte sånt..

mobil: 070-7777502
*ny mail* fast.tomme@spray.se
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/06/10 :  16:25:26  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Vad skådar mitt norra öga, om inte en Beyer-lur av mysklass... de är förbålt gosiga!
Go to Top of Page

hedran
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/06/10 :  17:56:27  Show Profile Send hedran a Private Message  Reply
jo faktiskt..med x-can så blir dom väääldugt roliga..dom e juh lite tunga annars..600 ohm,blir lätt att det fjuttar lite bara

mobil: 070-7777502
*ny mail* fast.tomme@spray.se
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/06/17 :  15:25:39  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Ingen risk att man får bestående hörselskador när man driver dem med min miniDisc!

*DIY:ar en bärbar hörlursförstärkare*
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/08/07 :  00:45:48  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
X-ray är ju en sån snygg cdspelare!
Jag har aldrig hört den, men den hör enbart pågrund av sitt utseende till en av mina favoriter

Canton kan var väldigt hårda i klangen,..speciellt med "fel" kringutrustning. Och om jag inte jag har fel så är musical fidelity, om inte ljusa,..så åtminstone neutrala i klangen. Så mixra med lite kablage? harmonic eller clou skulle kunna vara nåt.
//sami

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

hedran
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/08/08 :  11:47:17  Show Profile Send hedran a Private Message  Reply
jo...ska byta allt kablage...
clue kanske skulle vara nåt...har provat både bra och dåliga taralabs,
ljudbilden förädras bara med att det blir mer eller mindre detaljerat..inget mer..skulle vilja ha det liiite mjukare..
i toppen,mellan är redan bra..röster är mycket bra framträdande och akustiskt musik väldigt skönt att lyssna på..så vi får se =)ja,eller höra..

mobil: 070-7777502
*ny mail* fast.tomme@spray.se

Edited by - hedran on 2003/08/08 11:47:55
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:49:28  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
Hur tycker du Naden och X-rayen spelar tillsammans?
Har dom själv också.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/29 :  04:40:34  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Trevlig maskin det där, kul att den låter bra.!

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000