HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Neodynium
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/27 :  12:40:00  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Kanske utopia BE? Malmömässan kanske gav mersmak?

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/03/29 :  13:40:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Nova Utopia BE tar jag gärna.. Om jag bara hade 290kkr.. hhe

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/03/29 :  15:46:49  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
Neodynium: Ett kompromisslöst hörlurssystem låter ju inte helt fel!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/29 :  16:38:05  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Neodynium

Om man har haft JM Lab Utopia, blir man inte lite
kräsen då

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/03/30 :  07:33:01  Show Profile Send Per G a Private Message  Reply
Hejsan Neodynium,
Kikade igenom hela tråden och konstaterade att du i början tyckte att Utopian var toppen, "en liten boost att fixa" och sedan slutar det med att du inte står ut med denna boost och säljer högtalaren.
Jag tycker att detta är ett bra exempel på varför en rejält lång period av kritisk lyssning hemma i det egna systemet är ett måste innan man handlar något nytt. Det är lätt att bli imponerad av nya grejor, kanske speciellt högtalare av fullregistertyp, men när smekmånaden är över så blir det mer tröttsamt än njutbart att lyssna och då vet man att man har hamnat fel!
Ska bli intressant att se vad det blir som ersättare. Kanske en liten stativare?
Hälsningar,
Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/01 :  13:02:00  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Visst blir man kräsen!!

Jo.. de högtalarna först stod så funkade de rätt ok i basområdet.. förrutom en liten boost.. men jag hade tyvärr ingen direkt bra ljudbild etc. När jag fick till det så hade jag väldigt jobbiga boostar att ta hand om helt plötsligt. Den bråkade inte bara i basområdet.. utan pga sin höjd och bredd så var det inte helt lätt att få till ljudbilden heller!

Lutar nog mot ett par mindre högtalare och eller hörlurar.

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/01 :  21:22:39  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Menade Micro utopia då för att rätta till mig...

Kostar ju inte alls så mkt, bara 47kkr Sen kan du ju köpa till den nya BE subben också.

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/02 :  10:31:45  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Hehe... hade ju inte varit fel!

Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/04/16 :  12:20:38  Show Profile Send Per G a Private Message  Reply
Har det blivit något nytt? Inte utan att man är nyfiken på vad det blir.
Hälsningar,
Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/16 :  12:23:48  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Snart kommer det upp nya bilder!! Är inte riktigt klart än!!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/17 :  09:02:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det verkar som Neo vet vad han gör trots allt...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/19 :  19:36:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Efter att ha läst mellan raderna ganska länge vad neo skriver så tro jag på följande;

Krell SACD-standard.

Valhalla-kablar (komplett)eller transparent men tror mest på nordost ändå.

Micro Utopia för att ha råd med dom andra billiga grejorna..

Utanpå detta så skulle jag kunna tippa på kanske en Utopia Be sub???

Detta är min gissning...

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/20 :  14:11:26  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Mycket mycket fina saker du nämner.. som jag lätt hade kunnat leva med! Men det är inte rätt... inget av det!
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/20 :  15:10:45  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Börjar och bli mer och mer nyficken på ditt ny system Neodynium, vi får väll se med tiden vad du har vallt.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/20 :  15:23:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tror jag vet!!! (Läs:Inside information)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/20 :  16:31:51  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Hehe..

Vet ju inte om jag kommer att göra folk "besvikna" dock..
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/20 :  16:49:14  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Neodynium,
Jag tror inte att vi kommer bli besvikna, kanske bara överraskade...du hade ju trosts allt "stora" prylar för.

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/20 :  16:55:34  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Han har skaffat hemmabio!

Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/20 :  16:57:23  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Det här väll inget problem med det, man kan ju ha Hemmabio med "first class" två kanal ljud

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/20 :  17:03:25  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag vet ju sen innan att han har en Panasonic AE100 som proj...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/20 :  18:17:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Neo, Så länge du köper att par Utopior så kommer Bernt INTE bli besviken...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:04:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
hehe... Jo.. han gillar ju Utopior! Nope.. ingen hemmabio blir det heller!

Lägger upp bilder snart!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:09:30  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Eftersom Neodynium verkar smygit runt hos M D besökscenter kanske det är nåt därifrån...

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/04/22 22:10:00
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/23 :  11:51:27  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Hade inte varit fel!! Men inte det heller..

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/04/23 :  12:14:59  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
Hehe..jag är ganska säker...
Stax O....
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000