HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hifi Stället öppnar Hifi forum-rum
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:54:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply

Nja inte riktigt så bra rum rubriken säger, men nära nog. Anders har öppnat ett nytt rum i anslutning till butiken som han tidigare haft som lager. Tanken med detta rum är att han skall ha det då leverantörer vill komma och ha demo hos honom. Då kan demon ske i ett rum där demon sker ostört och Anders kan ha igång sin butik som vanligt. Tydligen är det redan inbokat ett par demos till hösten.
Vi på Hifi forumet kan också få låna denna lokal om vi vill göra en utvärdering av någon pryl som vi visar intresse för och förhoppningen är väl då att någon även skall bli en potentiell kund.

Personligen så tror jag att Hifi Stället är Sveriges intressantaste butik med tanke på utbudet. Här finns både riktigt tung highend och lite nya, spännande märken. Uscher Audio, Vincent, Cairn, Plinius, Dynaudio, för att nämna några.

Om jag kunde skulle jag gärna göra ett ”Timbrereportage” om det nya lyssningsrummet men det finns ju bara en Timbre. Lite bilder på spännande prylar kan jag dock bidra med.

Vi kan börja med en bild på lyssningsfåtöljen och i bakgrunden syns den gamla baren. Där kan det visst serveras lite snacks och det talades även om öl???


läs mer på: http://hello.to/hifi

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:56:06  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Och så vyn från fåtöljen. Inte helt oävet att se och inte heller att höra.




En lite blandad anläggning av begagnat och nytt. Signalkällan består av KRELL MB-1 Transport &
KRELL 64X Processor med separat nätdel


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:57:42  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Elektroniken i övrigt består av Plinius M16-L försteg och KRELL KAS-2 monoblock. (med fjärr)



Dessa monoblock har en massa obegripligheter som då tex fjärr men även amperemätare??????




läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:59:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Högtalarna kommer från en Norsk firma och de heter ETERA och är bestyckade med basar från Vifa och Scanspeaks revelatordiskant. De blå högtalarkablarna kommer från Electrokompaniet, nätkabel från Kimber och signalkablar från Van den Hul. Att inhandla denna anläggning kostar strax under 260 000 kr.



Men åter till lokalen, vi får fundera om vi vill försöka göra någon egen demo/utvärdering framöver och se om löftet av lokal lån står fast.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/05/03 :  18:10:14  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Toppen StefanB!

Vår man på Hifistället...
Kan du bevaka detta i fortsättningen...
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/03 :  19:16:16  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

TREVLIGT!

snygg lokal det dära!
Hur låter högtalarna?
Kan ni säga nått om
dess egenheter, för just
egenheter måste de väl ha, de är
ju mkt anourlunda.


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/05/03 :  20:16:45  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Trevligt!

Detta rum, har jag enbart hört talas om och nu sett på bild.
Man blir sugen att bege sig mot Gbg bara man ser skylten, Hifistället. Utbudet är milt sagt grymt Ett ställe med stil

Glömmer inte första gången man satte foten i den affärn. Satte spår i själen och senare i plånboken kan jag meddela.

Att hitta till Hifistället första gången var inte lätt för mig, men på köpet hittades Nefertiti.... även det en hit! Sveriges bästa jazzklubb? För mig e det så.

Två fina ställen i samma område.

Glad Mattias
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/05/03 :  23:04:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hmmm... Nu är det bara frågan om hur man skall vinkla om semesterplanerna till Gbg istället för Öland, utan att frugan fattar misstankar. ;)

Ni folk från GBG skall vara mkt lyckliga över så fina butiker

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/04 :  00:00:05  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Inte dumt... man får nog dra dit snart igen och ta en titt!!


Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/04 :  22:00:41  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Jisses, fåtöljen är samma modell som mina föräldrar har haft i Skegrie i 20 år sedan flyttande dom och mormor fick dom och soffan. När mormor dog så fick jag två fåtöljer(soffan hade de slängt, tyvärr). Fåtöljen är helskön att sitta i. Mystiskt att man hittar en liknade här.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/04 :  22:25:24  Show Profile Send divander a Private Message  Reply
Låter fåtöljen bra?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/04 :  22:30:58  Show Profile Send divander a Private Message  Reply
Skulle det för dåligt ljud så är det ju bara att ta till verktygen som hänger på väggen till vänster om bardisken. Bara att hugga av kablarna.

Det som hänger över pickadollen. Är den till för att hänga kablar på (medan de väntar på att få bli spelade med) eller har det med akustiken att göra?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/05 :  08:00:30  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja den låter utmärkt

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/05/05 :  10:14:58  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
För er som planerar semestern efter ett besök på Hifi stället kan det vara bra att veta att han troligen har semesterstängt vecka 28-33.

För en köpsugna kan jag tipsa om en kombi från Pass Lab. Ett Aleph 3 slutsteg och Aleph L försteg tillsammasn för 20 000 kr.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/05/05 :  10:37:17  Show Profile Send kungpingvin a Private Message  Reply
Jag spelade några låtar i det nya rummet i fredags, tydligen bara någon timme efter du hade varit där Stefan...

Monoblocken är vrålsnygga med sin blåa bakgrundsbelysning Synd att det inte är riktiga vu-mätare bara, men man kan ju inte få allt.

Det lät rätt okej, inte våldsamt imponerad för de pengarna. När jag stod upp bak vid fåtöljen var det inte så roligt att lyssna men det hände mycket när jag satt på huk för då började diskanten att spela med/höras bättre.
Helt klart kan man spela högt med systemet i alla fall

/Jonas
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/05 :  11:18:23  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
hur kommer man in i det rummet då?? bara att fråga eller?
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:07:46  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Bra intiativ. Hifistället har ju inte haft något riktigt lyssningsrum tidigare vilket är trist med tanke på det ruggigt fina utbud Anders har.

Vilken flax att man blev kvar härnere i Göteborg i mitten av 80-talet.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/05/08 :  14:54:26  Show Profile Send escape a Private Message  Reply
Jag noterar en liten trappa bredvid baren. Antar att det inte är den enda passagen till rummet?
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/05/08 :  15:01:51  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Nu blir man väl utkastad, men kan Göteborg vara den svenska hifihuvudstaden...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/08 :  15:03:27  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Akta er för Halmstad...

Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/09 :  13:39:02  Show Profile Send yoko a Private Message  Reply
trevlig idé! En liten frågan: är det ngn. akustikreglering? Var exakt ligger placet? Få man komma även om man är bannad på forumet ?!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/09 :  17:58:35  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Hifistället har väl föga med forumet att göra.... att bli bannad här stoppar nog inte dig från att komma in i Anders butik..


Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/05/09 :  18:21:36  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Yoko; HIFISTÄLLET ligger på Hvitfeltsgatan i Göteborg
200 meter från Kungsgatan
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/14 :  17:25:52  Show Profile Send yoko a Private Message  Reply
då får man väl sticka in huvudet nästa gång man är i denna underbara stad!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000