HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 kramer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  13:39:37  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Här kommer lite bilder på min anläggning.

CD-spelare, Copland CDA822
Förförstärkare, Holfi Pre NB2
Slutsteg, Holfi Power NB2
Högtalare, JMLab Electra 926




Baksidan av cdn

Baksidan av förförstärkaren

Mitt senaste köp, ett nätfilter


mvh/kramer

Ljud är kul

Edited by - kramer on 2003/04/06 19:49:14

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/06 :  13:41:23  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Ohhhh va snyggt! Ser grymt välljudande ut! Hur har du fått den finichen på väggen??

Är det electra eller?? (Högtalare)
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  13:44:27  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Hej,

Väggen är lacyrmålad (eller hur det nu stavas). Målade först ett grundlager färg, sedan ett i mörkare färg ovanpå som man borstar ut i olika mönster.

Och ja, det är Electra, mycket nöjd med dessa!

mvh

Ljud är kul
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/06 :  13:51:17  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Än en gång snygg vägg! :) Är det inte en dörröppning jag ser till höger i bild?? Stör inte den?
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  14:09:50  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
tack...
det är ett stort valv det där till höger, har provat alla möjliga tänkbara placeringar av stereon, men detta blir ändå bäst. Tror inte det stör så speciellt mycket

mvh

Ljud är kul
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/06 :  15:58:35  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Mmmm....Holfi!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2003/04/06 :  19:18:02  Show Profile Send erixon a Private Message  Reply
vad är det för kablar du använder, förmodar att det är kameran som ljuger för de är väl inte självlysande eller?

//erixon

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/04/06 :  19:27:48  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Vad har du som övergång mellan sten och electra? Hur pass nära väggen står de? Jag får problem med bumlig bas när mina står nära väggen. Kör du Bi eller singelWire?

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/06 :  19:31:04  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Mycket smakfullt... Det är nå´t speciellt med Holfi!

En kabelgissning...
Kablarna som inte låter sig blixtfotograferas, Acoustic Zen Technologies...()
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  19:46:54  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
kentkreitler: Högtalarna står på de spikes som följde med. Det där med brum i basen har jag också varit med om när de stod närmare väggen... har flyttat ut högtalarna ca 60cm från väggen och det räcker i mitt rum.
Kör singelWire idag.

Timbre & erixon: Kablarna är Acoustic Zen, satori och matrix reference. "kablarna som inte vill fastna på kort"

mvh

Ljud är kul
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/04/06 :  19:52:10  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Jaha de står så pass långt ut. Faktiskt har jag också uppnått bästa resultat med ungefär det avståndet. Har du upplevt någon skillnad med och utan stenarna?

Almost cut my hair

Edited by - kentkreitler on 2003/04/06 19:53:08
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  20:15:31  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
kentkreitler: Jag tyckte det blev klart mycket bättre ljud med stenarna under högtalarna. Sen så sägs det ju att det inte låter lika mycket ner till grannarna under, men det vet jag inte.
Använder du också likadana stenar?

mvh

Ljud är kul
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/04/06 :  20:31:45  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Nej mina står på hockeypuckar. Detta är provisoriskt men underlättar förflyttning då jag jämför dem mot ett par ProAc-kloner. Har funderat på sten jag med, även Art Q-dampers. Det blir nog billigare med sten.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/06 :  20:37:58  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
kentkreitler: ja det är bara att gräva upp två stenar utanför ytterdörren

Ljud är kul
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/06 :  23:24:52  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Stenar funkar fint, kör själv det! :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000