HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 paradis_oscar *Nya bilder*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  21:58:44  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
Då var det väl dags för även mig att visa upp min stereo.
vad som är min ögonsten samt vad som kommer att bytas ut först kan ni ju försöka er på att gissa...

Vi börjar med en bild på hela systemet:

Sen kan vi ju ta och kika lite på baksidan. Där finns en AT&T (ST) optisk kabel mellan CDn och DACen, en Clou cable Egi´d mellan DACen och slutsteget samt ett par Kimber kable 4VS mellan slutsteget och högtalarna. (+diverse standard nätkablar)

Tänkte börja med börjand av signalvägen. Här har ni min 11 år gammla Harman/Kardon HD 7600 II som nu tjänstgör som transport, den har fått sig en extra digitalutgång av AT&T(ST) typ för att göra jobbet någolunda hyfsat.

Sen kommer DACen som även har inbyggt försteg. den är tillverkad av Ezon som är ett lokalt företag här uppe i norr.

Efter den så kommer som sig ska mitt Krell KSA-50S slutsteg.

För att slutligen skapa något ljud så har jag ett par Magnepan SMGc.SE, som står stadigt på ett par hemmbyggda fötter.

Edited by - paradis_oscar on 2003/06/22 21:03:19

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:07:24  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Men du skrev ju inget om datahögtalarna i hörnet bakom ena maggin

Janne

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:09:22  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
du var snabb... det är bara lådan till dom, sen så anser jag att de inte riktigt platsar här...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:16:33  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

2x50 watt kan se ut på många olika sätt...
Hur mycket väger Krellsteget...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:17:56  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
jodå... det kan ju se ut på många sätt
krellen väger 26 kilo.

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:18:18  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Ryamattan tror jag kommer och hämtar till butiken,måste ha sett ganska bra ut med select kabeln!!

www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:20:16  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
Du ger F*n i min matta
visst var det vackert med selectkablen, skulle egentligen ta hem och testa den igen nu när jag har dacen och kolla vad jag kan få ut ur allt

Edited by - paradis_oscar on 2003/04/11 22:27:57
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:22:24  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Det ska du få göra så snart du bytt ut dioderna på dacen

www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:23:54  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Det skulle va´ kul att sätta ihop en bildtråd om 2x50 watt. Måste finnas en hel del att få med...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:29:11  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
janne: du vet att jag är för lat för att ta mig för något sånt... förr eller senare kommer det ju att ske (när jag blir less).
hade tänkt att ta hem selectarna före det

Timbre: jodå, det borde finnas väldigt mycket. kan bidra med både in och utsidor av min krell

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:33:37  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

He he, då vänder vi ut och in på hela effektklassen framöver...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:36:56  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
ok. det kan bli spännande

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:40:23  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Spännande!

Men platsar egentligen en ksa50, den lämmnar ju egentligen mycket mer effekt än så,sorry oskar om jag just diskade dej

www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:43:40  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
det kan jag nog leva med. fast på pappret så står det ju som vi båda vet 50 watt

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:49:24  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Vi utgår från 8 ohm. Sen får det bli som det blir...
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/04/04 :  01:09:44  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message  Reply
Ser ut som du placerat dina pengar noga och väl!

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/04 :  10:20:40  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
skulle mer säga att jag har haft en hel del tur i mina hifiköp.
inte för att jag har chansat så mycket... men jag har däremot fått en del ganska bra erbjudanden.
hur som helst så ska jag nog ta hem ett par Sonus faber Grand piano innom kort (får jag det janne ), met tillhörande Qdampers.
det är väl det som är det som prioriteras mest just nu...

Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:17:42  Show Profile Send Qvist a Private Message  Reply
quote:
Sonus faber Grand piano innom kort (får jag det janne ), met tillhörande Qdampers.

Jo det tycker jag så kanske du byter högtalare.
Då kan jag ju köpa dina maggisar billigt av dej fö jag blir tokig snart.
Hm, jag ska övertala dej i morgon.

Stackars Stereolösa Ezo
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/05 :  21:14:55  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
Du glömde ju bort att övertala mig.
mest troligt så kommer dom att gå som inbyte när jag väl har råd att köpa nya... fast man vet ju aldrig

Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/04/05 :  23:04:41  Show Profile Send Qvist a Private Message  Reply
Du åkte ju hem så fort så jag han inte.
Go to Top of Page

carlin
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/06/03 :  13:40:07  Show Profile Send carlin a Private Message  Reply
Mkt trevlig anläggning. Kan du inte berätta lite om din DAC. Har du jämfört den med något annat?

//Kalle

“Eventually, all land east of the St. Andreas Fault will slide in to the Atlantic...” Murphy’s law #245
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/06/03 :  17:47:52  Show Profile Send Kero a Private Message  Reply
Så du ska skaffa Grand Piano, har hört att det bara är jäkligt coola killar som kör med sånna!
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/06/03 :  19:08:12  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
jamenvisst är det ju det... får se om det blir ett par efter sommaren nångång... janne kanske får leta rätt på nåt konsigt märke i samma prisklass senare...

borde kanske uppdatera bilderna lite...

Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/06/03 :  19:14:26  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
carlin: Jag har inte jämfört den mot något ännu, har inte orkat ta ut den ur racket... däremot så har jag hört andra likadana DACar i andra system och där har de inte gjort bort sig heller..
jag trivs med den, fast en ny (lite exklusiv) låda skulle inte sitta helt fel det heller...
vad ska jag berätta om dacen, kan säga att den inte är av senaste modell utan den har några år på nacken, krestkorten har legat på hyllan hos tillverkaren, och jag behövde en bättre cd... så han fick helt enkelt slänga ihop en låda och ge h/k:n en digitalutgång som matchade dacen.

Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/06/22 :  21:02:27  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
Nu kommer det lite nya bilder...

Först ut en nätadapter:

Sedan en vackert blå lysdiod...

Och efter det en bild på hela kabelhärvan:

Sist men inte minst, loggan på kabeln:

Det ska tilläggas att det inte är jag som äger kablarna, utan jag använder dom bara medan den riktige ägaren väntar på sin nya CD spelare...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000