HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Ledzepp uppställning...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 77

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/01 :  09:03:20  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Lite ändrade planer på CD-fronten, just nu ser det ut att bli en flygande europe, men fortfarande med rör....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2008/02/01 :  10:28:19  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
AA?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/01 :  10:50:06  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Jodå, jag har funderat på att gå med i Anonyma Audiophiler, men
ska försöka få bukt på mitt beroende på egen hand....

Men du verkar fått upp ett spår Figge...

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2008/02/01 11:40:31
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2008/02/01 :  12:44:53  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Flygplansstad?Är rörande enig med dig.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2008/02/01 12:45:23
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/01 :  13:21:27  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Byggs visst små "luftbussar" strax bredvid...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2008/02/03 :  12:14:29  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Är det inte bättre att köpa riktiga grejer istället för att byta varje vecka?

//rillo
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/02/03 :  12:34:03  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Är det inte bättre att köpa riktiga grejer istället för att byta varje vecka?


Kan så vara, men inte lika roligt tycker i alla fall jag.

"Vandringen är målet" som Bill Gates lär ha sagt.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/03 :  15:16:09  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Livet är kort och det finns många prylar att uppleva, några stannar längre några en kortare tid...tycker du det är jobbigt för dej att
läsa att jag byter saker i ett för dej för snabbt tempo, strunta då i att läsa min tråd...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/05 :  10:18:40  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Min Hegel då såld och en ny CD-spelare på väg in, nämligen denna


Absolut inget fel direkt på Hegels ljud men Audio Aero har jag
hört tidigare och tyckte att den lät rent magiskt för pengarna,
så när en dök upp på annons i Tyskland så blev det läge att få
in denna Prima spelare där hemma...hoppas bara allt funkar med
att få upp den hit från Tyskland...

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2008/02/05 10:22:45
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/05 :  10:34:51  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Riktigt snygg spelare! Audio Aero ska ju låta bra (har inte hört märket själv) så du blir nog nöjd. Behåll den nu ett tag!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/05 :  11:10:07  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Ja jag hoppas det, tanken är att den ska få stanna ett tag...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/02/05 :  11:16:15  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Audio Aero Prima den har jag också funderat på för en framtida uppgradering.

Hoppas det blir bra
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2008/02/05 :  20:59:54  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
quote:
Livet är kort och det finns många prylar att uppleva, några stannar längre några en kortare tid...tycker du det är jobbigt för dej att
läsa att jag byter saker i ett för dej för snabbt tempo, strunta då i att läsa min tråd...


Skön inställning och bra skrivet ledzepp


Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/02/06 :  07:07:52  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Nästa steg för dig måste bli att slänga ut cd-spelaren och skaffa en Squeezebox samt en extern DAC. Då kommer du att sitta nöjd.
Jag var länge en motståndare till att ha musiken på en hårddisk, men efter att ha testat är jag övertygad om att detta är framtiden.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/06 :  08:17:42  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
detta är framtiden.


Inte alla är övertygade om det, och som det är idag är en cd-spelare en bra investering. Skönt att slippa involvera datorn i allt, inte minst i seriöst musiklyssnande, men det är ju så klart en smaksak. Om 5-10 år är cd-spelaren nog på väg bort (och då är nog internetnedladdning melodin, tyvärr), men idag står den fortfarande ganska stark; detta eftersom all ny musik släpps på CD och massor av gamla skivor remastras med extralåtar, dvd-skiva som bonus etc.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/02/06 08:20:17
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/02/06 :  08:40:30  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Inte alla är övertygade om det, och som det är idag är en cd-spelare en bra investering. Skönt att slippa involvera datorn i allt, inte minst i seriöst musiklyssnande, men det är ju så klart en smaksak. Om 5-10 år är cd-spelaren nog på väg bort (och då är nog internetnedladdning melodin, tyvärr), men idag står den fortfarande ganska stark; detta eftersom all ny musik släpps på CD och massor av gamla skivor remastras med extralåtar, dvd-skiva som bonus etc.

Jag kan inte låta bli att fråga dig matte om du lyssnat till musik lagrad på en dator och uppspelad via t.ex. en Squeezebox och en separat DAC? Om inte gör det innan du påstår att en cd-spelare är en bra investering.
Jag var av samma åsikt som dig för ett par månader sedan innan jag testade och "såg ljuset".
Musikfilerna behöver inte ligga på en traditionell dator utan det finns små fina "burkar" som hanterar detta. Jag köper fortfarande cd-skivor då det ännu inte finns något annat bra sätt att distribuera musiken på, men när skivan kommit hem för jag över den till hårddisken och kan njuta av välljud.


Sorry Ledzepp för OT.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/06 :  09:14:33  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Nått hårddisklyssnande i mitt lyssningsrum lär inte dyka upp inom
överskådlig framtid....kanske på övervåningen där dator och hemmabion finns...det vet man aldrig...


Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/06 :  12:28:31  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Jag kan inte låta bli att fråga dig matte om du lyssnat till musik lagrad på en dator och uppspelad via t.ex. en Squeezebox och en separat DAC? Om inte gör det innan du påstår att en cd-spelare är en bra investering.


Nej, inte uppspelad via separat DAC men däremot via enbart SB. Och ljudkvaliteten är säkert lika bra som med många separata cd-spelare, jag tyckte det lät bra när jag lyssnade via SB i alla fall.

Jag tycker dock att det är lite bökigt/trist att behöva ha datorn igång vid musiklyssnande, dessutom uppskattar jag omslag, booklet etc. Och med tanke på att all ny musik släpps på cd (+ all gammal musik som återutges etc) så är en cd-spelare en klart bra investering även 2008, jag behöver inte lyssna på SB + separat DAC för att ha den åsikten...

Denna diskussion kan vi ta i en annan tråd dock, sorry Ledzepp!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/02/06 12:32:47
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/06 :  16:27:23  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
ingen fara, trevligt ni fick ventilera era åsikter lite...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:06:29  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jag tycker dock att det är lite bökigt/trist att behöva ha datorn igång vid musiklyssnande, dessutom uppskattar jag omslag, booklet etc. Och med tanke på att all ny musik släpps på cd (+ all gammal musik som återutges etc) så är en cd-spelare en klart bra investering även 2008, jag behöver inte lyssna på SB + separat DAC för att ha den åsikten...

Mina musikfiler kommer att lagras på en "dator utan skärm, tangentbord mm" som är ungefär lika stor som en Squeezebox och alldeles ljudlös. Så det är inte frågan om att ha en traditionell dator stå påslagen, men givetvis går även det bra.
Jag har alla mina cd-skivor kvar i hyllorna. När jag skall lyssna kan jag leta bland dem, ta fram omslaget och läsa mm fast i stället för att lägga skivan i cd-spelaren kan jag leta fram rätt skiva med fjärrkontrollen och lyssna på musik som, i mitt tycke, låter bättre än via cd-spelaren.

Vinyl och hårddisk är framtiden.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:40:47  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Vinyl och hårddisk är framtiden.


För dig kanske, inte för mig möjligen hårddisk om minst 5 år, fram tills dess CD. Vinyl? Det formatet kommer att finnas kvar, men endast hos ett litet antal entusiaster och nostalgiker

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/07 :  08:51:27  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Välkomna till Ledzepp´s systemtråd där vi idag diskuterar
hårddisklyssnandets vara eller inte vara...Hallå starta er egen tråd va!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/07 :  09:14:29  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ledzepp: Sorry, men du sa ju ok till det.. men vi tar det i en annan tråd. Hur går det med cd-spelaren, är den på G? Ta nu många fina bilder på den...gärna fler bilder på hela anläggningen också!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/02/07 :  09:29:54  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Sorry Ledzepp , men jag tror du vet hur det kan bli när diskussionen drar igång.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/07 :  09:52:01  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
Page: of 77 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000