HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jörgen_G - Lyssningskvällsresultat (sid 13)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/08/10 :  17:54:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Vilken tur att jag inte gjorde dig besviken huzze...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/10 :  17:56:43  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Och så här ser innehållet i kartongerna ut när de står i hyllan

Som sagt:

/Jörgen G

Edited by - Jörgen_G on 2010/08/10 18:32:57
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/10 :  18:13:09  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Läckert! Det där skulle jag vilja lyssna på vid tillfälle.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/10 :  22:27:45  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
byZan var ju rasande nära. Liksom UFFE_T.

Nära skjuter ingen hare och nära räckte ju inte

Men en stunds lyssning som ett närapris, kanske skulle kunna utlovas av trådskaparen

Ser förövrigt riktigt trevligt ut, grattis till ditt nya förvärv

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/11 :  01:53:58  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Visst ska vi väl kunna ordna en provlyssning vid tillfälle...

/Jörgen G

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/11 :  08:03:34  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/11 :  11:09:56  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Det ser jag fram emot!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/11 :  17:10:00  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Trevligt, jag kommer också gärna och lyssnar lite mer, det lät ju inte fel sist...
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/11 :  17:50:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Är det någon som räknat ut hur Röda Tråden i sammanhanget hänger ihop ännu? Tyvärr inget pris - men äran.

Så här långt var det klart:

Peter LeMarc - Vänta Dej Mirakel!
Markus Krunegård - Lika Barn Leka Bra
Lill-Babs - Leva Livet
Couple - The First Joy Of The Day
The Hilliard Ensemble - Summa

Och så har jag strukit under ordet i sista ledtråden denna gång.

/Jörgen G

Edited by - Jörgen_G on 2010/08/11 17:54:15
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/11 :  17:59:26  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Enkelt med facit
4006
+8006
summa 12012

Vem sa att det var svårt

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/11 :  18:20:04  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Precis så byZan...

/Jörgen G

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/11 :  18:38:05  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Tack Äntligen så fick vi svaret på din kluriga röda tråd och det känns bra att det är utrett en gång för alla

Spela på nu så att grejerna blir inspelade tills det blir dags för en lyssningskväll

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/12 :  00:50:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Du behöver inte vara orolig för att grejerna inte ska vara inspelade när det är dags byZan...

/Jörgen G

Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2010/08/16 :  13:19:59  Show Profile Send UFFE T a Private Message  Reply
Jag var ju helt säker på att det skulle vara MBL grejer på ingång. Eftersom du har cd spelaren i classic serien så trodde jag den integrerade stärkaren var given. Att jag inte tänkte på att det finns separerade delar i serien får jag kalla som "hjärnsläpp".

I alla fall, Grattis till en riktigt fin anläggning.

mvh,
Uffe

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/16 :  20:54:31  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Du har så rätt i ditt antagnde om att den integrerade 7006 var helt given Uffet T. Men nu utvecklade det sig situationen åt ett annat, snarlikt, men ändå minst lika behagligt håll...

/Jörgen G,

Edited by - Jörgen_G on 2010/08/16 20:56:06
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/08/16 :  21:04:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vilken utveckling på bara några år.

Från bokhyllehifi till high-end , din senaste uppgradering var ett rejält hopp.

Edited by - huzze on 2010/08/16 21:06:48
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/30 :  21:49:50  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Nytt förstärkeri

En liten beskrivning av varför det blev som det blev kanske kan intressera?

Jo - alltså, när Tannoyerna kom in i huset sa min bättre hälft redan efter någon månad "Vi behöver en ny förstärkare". Jag sa "Det kanske inte är förstärkaren som är den svaga punkten, det kan vara CD-spelaren eller akustiken eller nåt..."

Som redan framgått i härvarande tråd så kom ny CD-spelare i huset. Nu kunde de största tillkortakommandena i ljudåtergivningen inte längre komma från CD-spelare eller högtalare. Alltså: "Vi behöver en ny förstärkare." Jag sa att "Det kan vara akustiken eller nåt..." Men egentligen visste ju även jag...

Jag meddelade - på direkt fråga - att en ny förstärkare skulle nog gå på åtminstone en 40 papp om den skulle matcha resten. "Oj - men jo, det får det väl vara värt då."

Men i vårt hushåll hostar vi inte upp 40 papp så där med en gång till en förstärkare. I synnerhet inte om det ska borras brunn på landet, målas kök och lite annat smått gott som dyker upp mer eller mindre oplanerat när man har hus på landet och lägenhet i stan. Men vi var överens om att när dessa stora utgifter var avklarade och vi verkligen visste hur mycket kulor som kunde spenderas så skulle en ny förstärkare anskaffas.

Vintern och våren gick - alla ekonomiska äventyr kunde avslutas med ett konstaterande om att det såg väldigt bra ut från förstärkaranskaffningssynpunkt. Till verket...

Själva handlandet var enkelt. Att det skulle vara mbl visste vi. Vid ett tillfälle när jag besökte Audio Concept i samband med att Tannoyerna inköptes stod de uppkopplade med den mbl CD-spelare vi har och den integrerade mbl 7006. Och jag blev sådär omedelbart helsåld när jag hörde vad som kom ut ur kombinatinen som man kan bli vid enstaka tillfällen i livet...

En provlyssning av mbl 7006. En jämförelse med för-slutstegskombinationen 4006 och 8006B gav vid handen att skillnaden i ljudåtergivning var värd prisskillnaden. Det tog ungefär tre sekunder att fatta beslutet när man hörde kombon efter den integrerade. 7006 är bra, 4006 och 8006B är bättre! Skillnaderna är de vanliga mellan bra och bättre - lite tystare när det ska vara tyst, lite tightare bas, lite tydligare mellanregister och lite mjukare diskant...

Sagt och gjort - beställning. Och cirka två månaders väntan på leverans. Och nu står de här. Och sprider välljud.

/Jörgen G

PS
I nästa avsnitt är det dags för en skräckis som vi hoppas slutar lyckligt /DS

edit: smärre textredigering

Edited by - Jörgen_G on 2010/08/31 08:35:53
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/31 :  17:54:42  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
En trevlig liten historia om hur det kan gå till för att få tillstånd att införskaffa ny prylar

Och nu sitter du där och njuter kan jag tänka

Men vi då? Vi som också vill lyssna, hur tänker du där?

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/08/31 :  21:03:53  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Er tid kommer, den kommer...

/Jörgen G

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/31 :  21:14:01  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Det där lät nästan lite hotfullt...

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/08/31 :  22:15:28  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Vad är det för högtalare du har?

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2010/09/01 :  07:58:04  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
headonist - högtalarna är Tannoy Glenair 10.

Länk till högtalaren på Tannoys hemsida: http://www.tannoy.com/ResidentialSummary.aspx?q=27.196

/Jörgen G

Edited by - Jörgen_G on 2010/09/01 07:59:06
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/09/01 :  08:24:53  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/24 :  09:51:23  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Men vi då? Vi som också vill lyssna, hur tänker du där?

quote:

Två månader är en lång tid när man väntar på någt som man ser fram emot, kan du förstå det?

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/10/24 :  09:56:59  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det är även lång tid för att verkställa ett hot.
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000