Author |
Topic |
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2005/12/08 : 16:35:21
|
quote: Dom flyttar luft så att ett slag på en puka inte bara hörs utan även känns som ett slag på kroppen . Vivaldis fyra årstiderna från BIS (köp den) och Ramstein har aldrig låtit så bra.
He,he det låter ju brutalt |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/12/08 : 16:50:17
|
Ett visst ha-begär infinner sig onekligen |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/12/08 : 17:15:57
|
Skulle tro att ett par Atmasphere M60 mk. II. skulle passa till dom här. Någon som vet någon som har ett par??
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/12/08 : 18:32:21
|
Kul Micke!
Verkar riktigt spännande de där burkarna...
(Vivaldis Fyra årstider på BIS noterat, är ute efter lite klassiskt och årstiderna står på listan) |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 15:54:19
|
GRATTIS till dom monitorerna, det hade vart nåt att komma hem med..... |
nyfiken skeptiker |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/12/14 : 16:22:36
|
Min sambo sa direkt när hon fick se bilderna innan vi åkte upp och hämtade dom att "du vet att inte kommer in vardagsrummet på några som helst villkor va'?"
Det är ett pris jag gärna betalar för de passar så bra i källaren som de är
Har lyssnat en hel del mer nu och de blir bara bättre och bättre. Basen har släppt så det finns betydligt mer djup i den idag och placeringen blir bättre för varje försök.
De är inte helt snälla mot sämre inspelningar och gillar verkligen material med naturlig klang. Thin red line, Peter Gabriel's första och hela Stockfish katalogen är exempel på sådant som verkligen lyfter. De är enkelt att höra alla små pålägg och effekter som gjorts i en inspelning som jag inte kan påminna mig om att det varit så lätt att höra i vare sig mitt eller andra system.
Nu måste jag bara hitta en passande rörförstärkare och sedan kan man nog lägga ner det där med uppgraderingar.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2005/12/24 : 21:38:31
|
Kul att de funkar, ge dem nu bara ett par kraftiga rörsteg på mer än 20W så kommer frun fundera var du tagit vägen..... Du kanske slutar som jag, särbo... |
Lämnat forumet |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/12/25 : 10:45:48
|
Time
De funkar bättre och bättre ju mer jag spelar och i mellandagarna kommer pse300b ner hit med sina - just 300B - monoblock och så skall vi prova. Det skall bli ruskigt spännande.
Det finns helt klart ingen väg tillbaka efter att ha lyssnat på ett sådana här högtalare. De är helt enkelt mycket närmare sanningen än de allra flesta högtalare jag hört.
Jag hade min kompis körproducenten här på julmiddag med sina nya inspelningar och han fick lyssna en stund och han sa att i de studios han har mixat inspelningar så har de klart sämre ljud i studions monitorer!!! Inte konstigt att det kan låta lite dåligt på vissa skivor.
Micke |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 11:32:49
|
Jo, de har ju vilat upp sig i mitt mekrum i flera år så de har väl stelnat lite, tror du får hålla på ett tag innan de släpper..
Efter att ha börjat med dynamiska (!) högtalare börjar man fundera vad folk håller på med ,
domediskanter ?! näääää Femtumsbasar ?! Näääää
Dynamiken i musiken är ju det som är grunden i allt, trummor och trumpeter som inte kommer ut är ju inte återgivning av musik utan bara en illusion som hjärnan får fylla i efteråt... |
Lämnat forumet |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 11:54:29
|
quote: Dynamiken i musiken är ju det som är grunden i allt, trummor och trumpeter som inte kommer ut är ju inte återgivning av musik utan bara en illusion som hjärnan får fylla i efteråt...
Så sant! Det insåg jag först vid mitt första besök hos dig Time. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 12:16:20
|
"byter till kompakt högtalare"
Detta gav uttrycket Kompakt högtalare ett nytt ansikte. Kan tänka mig att Micke har ett stort flin fastklistrat. Dessa verkar passa dig som handsken, Micke! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 12:16:30
|
Under julen var min morsa hemma (70+) och t.o.m. hom tyckte att det lät "precis som när man sitter i kyrkan och lyssnar".
Ju mer man lyssnar ju mer gläds man åt den oehört låga disten vid höga nivåer. Det är så rent och klart att man kan sitta helt avslappnad trots konsert ljudnivåer.
Begreppet "kompakt" är faktiskt inte mitt utan Time's men jag förstår precis varför det passar så bra om man vet hur stort det system som Time lyssnar på till vardags är. Två subbar a' 1000 L var säger en del.
Det borde vara en kö till de Altec Lansing högtalare som Time släpat fram för att göra lite plats hemma. 12 tum är ändå 12 tum. Rockar fett trots "små" dimensioner.
Micke |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 20:24:58
|
Kolla in basportarna
Micke |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 20:28:31
|
Några bilder till:
Fler kommer snart med glöd i....
Micke |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 20:59:32
|
Lite mer helfigur
Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 21:11:48
|
har bestarna flyttat ända in i hörnet |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 21:41:37
|
Nä det ser bara så ut på bilderna, de står väl 60 cm från väggen. I bakkant....
Så kom det fint besök ska jag säga. 300 st.
Jag försöker koppla in lite
Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 22:33:56
|
ojoj vad du mixtrar i vinterkylan MickeY... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 22:40:13
|
Nä kallt var det inte med 3 slutsteg som alla går i klass A.
Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 22:51:32
|
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2006/01/08 : 10:32:20
|
Hur lät det ? Jag kördeett tag med 6B4G SE på 3W och det funkade ganska bra tills man villa ha partynivå.. |
Lämnat forumet |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/08 : 19:39:49
|
Först några bilder till.
Lite bredare
Micke |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2682 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 00:17:46
|
Tja ba! Dom är vackra dom. Vill du motionera dessa med 6B4G PP och Tango utg järn någon kväll?
M.V.H... |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 08:43:35
|
Du är välkommen Imperial.
Skicka pm
Micke |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/15 : 20:10:25
|
Mja 300B och Tannoy var inte riktigt kompisar, det blev lite dynamik fattigt som effekten inte riktigt räckte till eller att impedanserna knölade på något sätt. Vi testade att köra på flera olika sätt och med 2 olika försteg men det ville sig inte hur vi än bytte.
Micke |
|
|
Topic |
|