Author |
Topic |
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2005/07/12 : 01:33:57
|
Vad är det för högtalare? Nåt Leif E byggt själv...?
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2005/07/12 : 01:46:56
|
Fånig fråga appopå att kunna svetsa med slutsteg: Har de provat? Det borde ju faktiskt fungera. Jag har för mig att jag läst att Krell faktisk demat något av sina slutsget på en mässa genom att just svetsa
Jo jag vet, totalt meningslöst och säger inget om ljudkvalitén. Men rätt roligt
Perfekt för den kräsna DIYare som kan komibnera slutsteg och svets i en och samma apparat.
Men, allvarligt talat. Trevligt reportage och fina bilder |
|
|
snare2
Member
547 Posts |
Posted - 2005/07/12 : 11:14:35
|
Quote edison "Vad är det för högtalare? Nåt Leif E byggt själv...?"
Nej det är inte Leif som har gjort dessa högtalare, utan Claes från CMQ. Det är ett par protoryper som Leif ska dema för div handlare i Norge.
En bild på Claes.
Quote f95toli "Fånig fråga appopå att kunna svetsa med slutsteg: Har de provat?"
Ärligt talat så vet jag inte om det gick (går) men det var det uttrycket som myntades när vi lyfte på locket på slutsteget.
Jag har för mig att jag läste i en gammal MM (MusikerMagasinet) på 90-talet om ett slutsteg från LAB-Gruppen som demades just med att svetsa plåt på mässan. Onödigt men roligt.
|
|
|
snare2
Member
547 Posts |
Posted - 2005/07/12 : 12:01:49
|
Vi tar & avslutar detta reportage med en helhetsbild på Leifs system som hela tiden förändras med både elektronik & högtalare.
Just högtalare är något som Leif ständigt byter & det är för att få lyssna på så många högtalare som möjligt till sin elektronik. Wilson Audio, Respons, Forsman mm är återkommande ljudspridare.
Jag vill samtidigt passa på att tacka Claes För att jag fick följa med på denna resa, men framförallt Leif med familj för mat, dryck & en otrolig upplevelse i musik & ljudets tecken.
Mvh Snare2 (Håkan)
|
|
|
zemtex
Starting Member
46 Posts |
Posted - 2005/07/21 : 12:59:14
|
Hei
For de som etterlyste DP riaa'n, så ser den slik ut:
Et bilde til:
mvh Kai (min første post i forumet) |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/07/21 : 13:41:13
|
Härliga bilder o text....
Vart förvånad över att det inte stog response där.....trodde det alltid lirades med dessa superburkar snudd på....
Men men.. kanonkul tråd med fina bilder ... tackar o bockar för detta... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |