HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dB har blivit klämd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dB
Member

425 Posts

Posted - 2009/05/19 :  18:55:31  Show Profile Send dB a Private Message
Aj,aj,aj, nu har det hänt! Jag har blivit klämd... Fick en SB Clasic i födelsedagspresent av min underbara hustru (även om hon tycker att det är alldeles för många apparater hemma).
Har läst mycket om den lilla manicken,men tyckte inte alls att det var någonting intressant. Gissa om jag fick äta up det
Hur som helst kopplade jag in "klämmisen" och körde första FLAC fil... Kan bara säga WWWOOOWWW... Det lät RIKTIGT bra!!! Oj vad glad jag är! Nu är det bara att sätta sig och rippa alla sina skivor
Ha det bra!
Dzenan

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2009/05/19 :  19:51:17  Show Profile Send Magoo a Private Message
Kan bara hålla med, en riktigt lattjo liten pryl den där.

comfortably numb
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/05/19 :  22:40:36  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
välkommen, spela FLAC är inte det enda den gör, det är en makalös liten manick.

hemma är dom dessutom
*Väckarklocka
*pod-spelare
*webbradio
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2009/05/20 :  09:30:01  Show Profile Send dB a Private Message
theseal
Yes, jag har upptäckt massvis med möjligheter. Det var LÄNGE sedan jag har varit så imponerad av en pryl!

Nu går tankarna i att testa en extern DAC (fler har redan skrivit om det) samt byta ut den switchade nätdelen mot en batteribaserad nätdel. Men jag börjar med att testa DACar och se om det gör någon dramatisk skillnad.

Någon i GBG som skulle vilja köra lite test på olika DACar ihop med SB???

//Dzenan

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2009/05/20 :  11:35:48  Show Profile Send Leffler a Private Message
Jag har en Benchmark och bor i Göteborg, det hade varit kul att dra ihop lite olika apparater och testa i den mån vi kan skrapa ihop!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/05/20 :  11:47:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Spotify via SB är nog bland det mest praktiska som jag har hört på länge.
Ett måste att fixa i helgen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2009/05/20 :  12:13:43  Show Profile Send dB a Private Message
Leffler
Det tycket jag är en kanon idé! Någon mer? DacMagic,DIY,äldre high end DAC..

Zalve
Går det att köra Spotify via SB??

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/05/20 :  12:15:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Japp,,, Det finns instruktioner här på forumet. Sök lite på Spotify så bör du hitta det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2009/05/20 :  13:55:13  Show Profile Send dB a Private Message
OK, Tack Zalve!

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000