HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En leverans från Cattylink
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/03/23 :  22:53:15  Show Profile Send regner a Private Message  Reply
1500 reads på några timmar. Har en känsla av att jag inte är den enda här som nöter ner f5 knappen. ;)
Go to Top of Page

Fanatic
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/03/23 :  23:21:02  Show Profile Send Fanatic a Private Message  Reply
Jag får snart pilla bort min F6 knapp och sätta den på F5 platsen asså
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/03/23 :  23:25:55  Show Profile Send Mullansson a Private Message  Reply
hm, startar inte CD:n.....???
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/03/23 :  23:31:09  Show Profile Send gooze a Private Message  Reply
haha!
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2004/03/23 :  23:40:31  Show Profile Send jiha a Private Message  Reply
[F5]..[F5]("TRYCKER JÄTTE-HÅRT")[F5]..[F5]

// Man har ju nått å se fram emot i morrn..

StefanB: Tack för att du visade vägen, nu blir det order av...

P.S Hoppas verkligen att du får bonus (mutor) på alla ordrar från sweden..
Go to Top of Page

Fanatic
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/03/23 :  23:48:31  Show Profile Send Fanatic a Private Message  Reply
Om man bara haft pengar
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/24 :  00:37:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det var ju fina grejor det där! Kul!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/03/24 :  07:28:31  Show Profile Send Henrik A a Private Message  Reply
Var är ni?
Nu har jag suttit på jobbet sedan 06:24 och bara tryckt F5 hela tiden
Alltså den lilla rörförstärkaren skulle kunna vara hjärtat i en liten riktigt stygg sovrumsstereo.........*djup suck*

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  07:42:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jag börjar nästan bli lite bekymrad. Visst, det är jättekul med allt intresse för denna tråd men jag lär väl bli portad från alla "vanliga" hifi butiker efter detta. Ser att "gruppköp" är på g från Cattylink. Hmmm, vad är det för sten jag satt i rullning egentligen
Det är ett knepigt läge. Å ena sidan är jag så himla nöjd över min lyckade affär och jag unnar alla andra fattiga hifi intresserade samma chans. Å andra sidan känner jag solidaritet med våra hifi butiker osm jag regelbundet besöker, ibland handlar i, och absolut vill skall finnas kvar.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:08:07  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
StefanB: Strunta nu i dina kvalfrågor och posta fler bilder :) :)
Nä jag håller faktiskt med dig Stefan. Visst är det skitskoj för oss konsumenter att hitta samma produkter via nätet och få dem hemskickade till dörren för 40% utav utpriserna här i Sverige (blir väl ungefär samma pris som handlarna köper för kanske tom något lägre). Vill vi ha kvar hifi butikerna så bör man ju dock stödja dem... O andra sidan så kanske detta leder till en trevligare prisnivå för oss konsumenter här i Sverige, vi ligger ju i detta land ganska högt i prisnivå om vi jämför med övriga länder i mellan eller sydeuropa.
Det beror förståss till viss del på den svenska momsen (normalt ca 4 % högre än i tyskland) och en i jämförelse hög skattenivå på skatteskyldig vinst, men nog borde det finnas utrymme för att krypa ner något i pris...

Men nu till det mest väsentliga: Låter det bra? :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:08:35  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Jag förstår faktiskt precis hur du känner det.
Jag har några favoritbutiker här i Göteborg som jag gärna handlar i och om jag som du hade hittat exakt vad jag ville ha på nätet till priser som dom med all välvilja i världen inte kan matcha så blir det så här. Fast har man en bra dialog med sin handlare och ändå handlar kringutrustning mm så är det säkert inget problem om man är "otrogen" ibland.

Jag tycker att jag ofta råkar ut för att jag vill ha cdspelare av märket Y som finns i butik A medans jag köper förstärkare X som finns i butik B. Så är det ibland.

Själv går jag nu i uppgraderingstankar men har efter skilsmässa inte sådär grymt mycket i plånboken och då är det lätt att lockas av billiga importprodukter som är välbyggda och låter bra. Som vanligt är det väl så att riktigt välljud kostar oavsett om man köper på nätet eller i butik.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:09:46  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
StefanB: En fråga till.... Har CD-spelaren variabla utgångar?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:10:32  Show Profile Send Henrik A a Private Message  Reply
Bra reflektion Stefan.

Personligen så tror jag att många tänker både en och två gånger innan man köper något.
Saker som andrahandsvärde, personlig kontakt, lyssna i hemmiljö ect. Sådant är ovärderligt och kan bara erbjudas av en butik som har intresse för sina produkter och vårdar sina kunder.
Visst är det så att kunden styr efterfrågan men importörer och återförsäljare styr nog sin skuta på så sätt att de klarar att ro affären i hamn.
Och som sagt Cattylink och deras produkter är nog inte för alla.

Länge leve våra Hifibutiker

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:11:52  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Jag som trodde det fanns fler bilder så här på morgonkvisten.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  08:54:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Personligen känner jag inte något dåligt samvete eftersom jag handlat hos Göteborgs och Alingsås hifi butiker ett antal gånger, både stort och smått. Inför cd spelar köpet har jag också besökt Göteborgsbutikerna ett antal gånger men inte funnit det jag velat ha. Jag var väldigt sugen på att köpa en Maestro från Bossanova Audio så jag beställde lite gamla hifi tidningar där denna testats. Innan jag han få tidningarna var det dock någon annan som köpte den. Min oro nu är inte för min egen del utan mer för om 50 andra kunder överger sin lokala handlare och handlar all sin hifi via nätet.

Å andra sidan så kom ihåg att man betalar även för service. Jag håller ju på att renovera ett hus. I Göteborg finns en del stora tyska byggvaruhus som Bauhaus och Hornbach och de är onekligen billiga. Tyvärr har deras personal inte så gedigna kunskaper eller sån tid om man behöver hjälp. Detta har visats sig då jag stött på problem med badrummet, rör, kopplingar och andra knepigheter. Vid två tillfällen har den lokala butiken ”Rörshoppen” med sin otroligt kunniga och trevliga personal hjälp mig lösa mina problem. Detta har inneburit att de fick göra affärer med mig vid dessa två tillfällen och efter det så har jag åkt direkt till Rörshoppen för att köpa badrumsmöbel och duschhörna, jag struntade i Tyskarna. För min del har de extra hundralapparna i pris mer än väl kompenserats av den goda hjälp och det trevliga bemötande jag fått av Rörshoppen.

Sådär ja. Då har jag rensat mitt samvete något och kan fortsätta med det ni väntar på. Mer bilder och info från Hong Kong affären.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  09:33:11  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
Stefan: Skönt att höra att ditt samvete är lättat :)

Fler bilder!!! ;P

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:05:34  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Vi fortsätter att granska Esound cd 5 rent byggkvalitetsmässigt. Efter att ha lossat skruvarna som håller det tjocka aluminiumlocket på plats uppenbarar sig en rätt trevlig syn. I mina ögon (jag är ingen tekniker) så ser det väldigt prydligt och välbyggt ut. En rätt stor ringkärnetrafo med ett antal sekundärlindningar och ett nätfilter. Drivenär från Philips vilket även de flesta IC kretsarna verkar vara.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:08:36  Show Profile Send razor a Private Message  Reply
Jag tror inte att detta är något större hot mot svenska handlare. Många av de märken som cattylink säljer finns ju öht inte i Sverige (undantaget Vincent/Sheng-Ya naturligtvis). Om Svenska hifibutiker inte klarar att tappa ex 50 kunder så har de nog andra problem...
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:20:07  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
En närmare titt på strömförsörjningen. Mängder av komponenter i snygga rader. Det kanske finns någon tekniker som kan upplsa oss om vad vi ser, om det är bra eller dåligt? I mina ögon ser det i alla fall välbyggt och snyggt ut.



Och här har vi digital och analogdelen. Även detta ser i mina ögon väldigt prydligt ut. Den skall enligt uppgift vara en 24 bitars cd spelare och vad kan kunnat urskilja verkar de flesta IC kretsar vara från Philips. Den stora IC kretsen som sitter på tvären i mitten av kortet kommer från Crystal. Vid utgångarna sitter det mängder av små söta komponenter i gult, rött, och blått. Vad de är och vad de gör kanske någon annan kan berätta? Framöver skall jag gå in lite nogrannare och kolla alla komponenter. Tar nog lite teknikerhjälp då också. Den kanske går att tweaka



Egentligen så är man nog lite störd. Det första jag gör, innan jag ens kopplar in cd spelaren, är att lyfta på locket

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:47:01  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Är det bara jag som väntar på ett kort framifrån och på helheten? =)


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2004/03/24 :  11:01:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Nepp....
Väntar också på ett kort eller flera på front o helheten
Men insidan ser ju klart trevlig ut....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  11:06:39  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
"Egentligen så är man nog lite störd. Det första jag gör, innan jag ens kopplar in cd spelaren, är att lyfta på locket"

LOL!

De flesta skulle nog börjat med att koppla in spelaren för att se om den fungerar... ;)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  11:16:46  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Ett kort på fronten beställt, var det något mer?




läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/24 :  11:20:28  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
*Argh*!!!! Nån som vill köpa en sprillans ny H/K AVR 430??? Vill ju ha en Korsun V8i NU!!!! Att man är så dum så man inte håller på sig!

Fina bilder Stefan och vilka grymma byggen!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/24 :  11:22:44  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
Stefan koppla in spelare någon gång då! :)

Vill ha lyssningsintryck...

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000