HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Beatrice -Ett resultat av studentikos galenskap-
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/24 :  22:05:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Censurera porren!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/08/25 :  14:45:26  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Kul att man kan inspirera folk

Nu har vi kört stora isbrytaren genom de tjocka isarna på "De stora
hornens hav" så nu är det bara för fler och åka i den ränna vi
lämnat bakom oss. Ingenting är omöjligt! Ett horn med 1/4 av
Beatrices storlek skulle bete sig lika som Beatrice om det
placerades i ett hörn. Klart man kan offra lite utrymme längs en
vägg och göra ett rakt horn och maskera den genom att göra bokhylla
ovanpå...

"Censurera Porren"
- Klarar man inte av att titta så behöver man inte

Edited by - PetterPersson on 2007/08/25 14:45:48
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2007/08/25 :  23:41:39  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply

"'Censurera Porren'
- Klarar man inte av att titta så behöver man inte"

Det är precis som med porr, man säger "usch så hemskt"
medan man med stor glädje glor för fullt!

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2007/08/26 :  22:55:03  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag kommer väldigt gärna och lyssnar och tittar på Beatrice. Nu var det så mycket snack om porr, så man kan ju undra vad det kan vara för snygg donna.

Studentoverallen åker givetvis på om det är ett inträdeskrav.

Jag kommer givetvis inte kunna komma om jag råkar vara strängt upptagen, om ca 5 veckor +- ett antal dagar är jag väl på förlossningen och välkomnar mitt andra barn till världen.
På samma sätt kan jag tänka mig att det är inte helt lätt att få tillgång till er lokal hursomhelst.

Återigen föreslår jag att du/ni försöker bestämma ett datum + tid så får jag och vi andra helt enkelt meddela om vi kommer!
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/11 :  13:26:22  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Finns monstret ute på KTH ?????
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/09/11 :  17:15:21  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jepp, i farkosttekniks kårhus T-centralen...
Go to Top of Page

Mr. Pink
Member

61 Posts

Posted - 2007/09/11 :  19:26:51  Show Profile  Visit Mr. Pink's Homepage Send Mr. Pink a Private Message  Reply
Jösses!
Varför upptäcker jag tråden först nu?
Hittade en massa roliga bilder på flygsektionens hemsida med detta bygge och letade runt lite här på hififorum för att se om det var några galningar här som var ansvariga för skapelsen. Men jag måste varit blind eller nått..
Har själv suttit hela sommaren med exjobb inne på kth men vi har inte vågat oss in i tc ännu. När blir det möjlighet att få provlyssna?

Alltid kul med experimentfulla flygare!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46763
36-elements Line Array
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/09/14 :  05:20:08  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Ha Ha...Vi har blivit uppmärksammade och blivit sågade av "Romeo", admin för sidan

http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=2870

50 Hz...*fnys* 30 med mersmak om jag får be!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/14 :  10:00:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/09/14 :  11:11:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Jessie,
I can not speak Swedish and have no idea what they say but here is a Swedish 50Hz horn project. I admit that I have difficulties to like people who design horns in Hornresp but#8230; for whatever it worth#8230;

Jämfört med sågandet Ni gjort för att färdigställa projektet är romys en ljum sommarbris.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/09/16 :  11:49:38  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
He he...mjo...det är sant. Tycker också det är intressant att han
yttrar sig om något han inte ens har hört...Hur som helst var det
sista jag räknade med i detta projekt att bli dumförklarad...man
man ska tydligen vara med om allt

Nu har mitt mail till honom iallafall blivit postat i tråden han
sågade oss i, får se om några andra kommenterar den senare...han
har dock inte svarat på frågorna jag ställde honom än..
Go to Top of Page

the_rose
Starting Member

30 Posts

Posted - 2007/09/22 :  00:07:08  Show Profile  Visit the_rose's Homepage Send the_rose a Private Message  Reply
Haha, vad roligt att nya människor upptäcker bygget mer och mer, till och med på andra sidan jorden. Jag har inte så mycket att raportera, tänkte bara säga att jag har varit sjukt upptagen med att organisera och genomföra och städa efter nollningen som har pågått i fem veckor nu. Den är officeiellt slut imorgon iochmed den stora nollegasquen som ska hållas där.

Jag har snackat in mig med våra klubbmästare, och det skall bli en pubkväll dedikerad till Beatrice. Jag tror tillochmed att vi kommer kunna sälja tygmärken (populära souvernirer på tekniska högskolor som man med fördel fäster på sina overaller eller frackar) med text i stil med, "I survived Beatrice" vi får se hur det blir med det, men någon sorts jippo kommer det bli.

Jag kan inte ge något datum eller så, men kan lova att jag återkommer om just det.

//Mårten

Building the evil scientist machine! www.teamcrazyswedes.se
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/09/22 :  10:40:19  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jag är på andra sidan jorden till och med 17 januari

Så det är ingen bråska
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/09/22 :  12:39:24  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Vi har blivit uppmärksammade och blivit sågade av "Romeo", admin för sidan

http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=2870

Skum sida det där de sågar allt som de inte förstår misstänker att det är ett gäng traditonalister hela högen med motto " det går inte" .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2007/10/29 :  12:19:54  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hmmmmmm hmmmmm hmm hmmm

Vad händer mer nu....?

Jag stod faktiskt och fingrade på min overall igår, berättade för flickvännen över lite minnen (och icke-minnen ) som diverse fläckar, tusch-texter, brännmärken och andra märken stod för...

Det gick bra, trots att det var livet "före", inga eller eller

Men återigen så lyfter jag lite för intresset att få en provlyssning...
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/10/30 :  10:45:26  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Hmmm...Kul att intresse finns fortvaande! Jag vet faktiskt inte hur det gar for Beatrice. Har inte hort av Marten pa ett tag och nu ar jag pa Nya Zeeland och kommer tillbaka till verkligheten i mitten av januari. Sa det kommer...tar bara lite tid Men den som vantar pa nagot gott...Sa hall ut, det kommer en provlyssning sen!
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/11/07 :  09:05:12  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Hur kan man få lyssna på monstret ?
Det var ett tags sedan jag betalade kåravgiften. Man kanske måste läsa vidare på Stockholms Universitet och skriva c-uppsats nr. 2. Men jag tillhör ju då inte samma studentkår.
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/11/07 :  23:12:35  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Man tar nog med sig fika och ett par goda ol en mork kvall sa kommer man nog in...
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/11/08 :  14:52:24  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Det låter trvligt !!!! Men behöver jag öronproppar ??????

Är hon en riktig Xantippa ???

Edited by - poppen on 2007/11/08 14:53:04
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2007/11/09 :  09:38:54  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Nja, det behovs inte. Det ar ju trotts allt bara tva 15"are, och man
kan inte trolla med knana...men det ar en upplevelse att lyssna pa
henne. Det kan jag lova! Kanske inte allt for mycket hifi om man
syftar pa resonanserna i vaggarna, men forbiser man dem hors det
mycket potential...
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2676 Posts

Posted - 2007/11/11 :  18:52:44  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Jag är intresserad av att höra monstret
Går det att ordna en lyssnings kväll för hifi folket

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000