HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Rydbergs anläggning!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/09/10 :  16:38:18  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Får tacka för senats Rydberg.
Kul att höra vilken potential som igentligen ligger i våra högtalare (804), med Pass-steget inkopplat.
Jag trodde jag hade hört all upplösning, tryck och djup med mina 804 & Callisto, men det kändes ju bara löjligt i jämförelse.

Jag tycker verkligen du ska behålla Pass-steget...
Förresten, varför har du inga bilder på Det här?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/13 :  14:41:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tack själv! Hur går det med Cardasen?

Kom precis hem från Arken med en nyinköpt cd från Burmester, på sista spåret spelar de på stooora kinesiska trummor och det låter MYCKET dynamiskt med Pass-en inkopplad!! Håll i hatten säger jag bara!

Bilder, tja får väl lägga in ett par då

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/09/13 14:43:18
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/16 :  11:05:31  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Myser i mörkret!

Tända!? Ok

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/16 :  11:06:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ok, lite blixt osså....

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/09/16 :  11:25:12  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Vem behöver TV med en sån "Blue moon" lysande i rummet!!
Snyggt!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/16 :  11:36:04  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Svårt att ratta in nyhterna på den...

Eller som flickvännen uttryckte sig: "Bara fiskarna som fattas...". Hon är lite trött på den dock, argumenten är väl: Stor, ful, dyr och att det blir som en bastu i rummet

Hifi ska lidas fram som någon sa.....

Edited by - Rydberg on 2004/09/16 11:36:28
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/16 :  11:47:30  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Finns bara en lösning! Släng ut flickan! ;)

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/16 :  20:27:45  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
riktigt porrigt me det blåa ljuset antar att den låter mumma också
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/09/16 :  23:05:16  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Sjukt snyggt brutalt steg! Mumma säger jag bara! 804orna måste trivas som fisken i vatten ;)
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/17 :  17:50:44  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tackar! Jodå det får verkligen 804:orna att prestera, vilken bas, vilken dynamik!!

duratec> Porrigt värre..

Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/09/19 :  15:30:49  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Så den blir Pass blir kvar i Linköping eller...blir det Gamut...

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/19 :  15:32:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Eller inget av dem......

Har Pass-steget till salu nu så det ska jag inte ha kvar, antagligen ska GamuT D200 MKIII också säljas (kul att testa slutsteg )

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/23 :  13:46:15  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/09/23 :  13:56:48  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Hur bra funkar absorbenterna?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/09/23 :  13:57:33  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Har du fått flickvännens tillåtelse till att ha den där stora absorbenten?

Hur gick det med bredbandarna egentligen?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:07:42  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jag bytte precis från ett hörn till ett annat på basarbsorbenten med bättre resultat nu. Tycker den funkar fint men man borde nog ha fler egentligen.

Jo bredbandarna är kavr i rummet, hon har precis vant sig

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/13 :  23:57:32  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jahopp, då hade man sålt GamuT D200 MKIII slutsteget till en mycket nöjd köpare . I väntan på ersättaren (vad det nu blir) så måste man ju ha nått ljud därhemma! En hembioreciever får duga så länge och den ska såsmåningom integreras i tvåkanalssystemet.

Valet föll på Denon AVR-3805 som verkade potent och ser trevlig ut (nåja )

Den här lådan damp ner i torsdags!

Upp med locket och det första man får se på är den stora fjärren!

Väck med andra lagret....

Och såhär ser härligheten ut utan skyddsplats

Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/11/14 :  00:21:04  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Det var nog det mest oväntade från dig Rydberg men välkommen till flerkanalsriket iaf =)

Antar att det kommer att kompletteras med nåt för frontar etc...

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/14 :  00:35:13  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tackar Tober! Jo jag tycker mycket om film så det var kanske inte så konstigt ändå (för mig själv alltså)

Det kommer inte bli några som helst kompromisser med tvåkanalsstereon ändå, jag kommer även i fortsättningen köra dirket från cd:n till slusteget (xlr) och hembio via rca

Har ett Bryston 14B-SST på G, får se om det blir affär

Edited by - Rydberg on 2004/11/14 00:38:27
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/11/14 :  04:26:37  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
You can't go wrong with Bryston

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/15 :  00:12:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ayn> Nej det kanske inte kan det, är lite i valet och kvalet nu

Åter till Denonen! Här ser vi högtalarterminaler som är av "ok" kvalitet. I polskruvarna sitter det små äckliga plastbitar som gör att man inte kan använda banan-kontakter.....

...som tur väl är så är de ju dock mycket enkla att ta bort medelst en träskruv . Här är patienten efter utförd minioperation (notera skruven ):

Min tanke är att dessa ska komma till sin användning:

Och sen ett par helt intetsägande bilder som kan va kul att ha för dem som kollar på denna sida och har modem

Edited by - Rydberg on 2004/11/15 00:13:45
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/11/15 :  21:20:20  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
quote:
Och sen ett par helt intetsägande bilder som kan va kul att ha för dem som kollar på denna sida och har modem

Det var ju jävligt vänligt...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:05:23  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Hehe, alltid retar det npgon

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:10:37  Show Profile  Reply
Modem var modernt på 80-talet när man höll på med BBS, inte numera

Kul med lite mer multikanal tycker jag.
Förutom att titta på film så är ju all musik roligare att se som livekonsert med bild!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:30:08  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Martin.M> Bubben har modem (det visste jag så det var lite därför jag skrev det )

Jo det är kul med lite multikanal, helt klart, men jag ska skaffa ett stereosteg modell bättre också

Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000