HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Rydbergs anläggning!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/23 :  17:56:42  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Man måste ju ha en utmanare till Pass-steget! Nu har vi rört oss något nedåt både i storlek och pris men det kan ju vara bra för det...

Senaste inköpet är ett alltså GamuT D200 MKIII som inte riktigt vågat sig fram i rampljuset än

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/07/23 :  18:04:51  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Är du inte nöjd med ditt X350?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/23 :  18:10:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jo visst men jag köpte ju det inte själv utan är 50% delägare (steget står hos den andre delägaren just nu). Det kanske är lite för dyrt ändå, så därför få man ju testa lite annat!

De skillnader man direkt upplever med GamuT-steget är att det är mer förlåtande mot dåliga inspelningar är x350 steget samt att det saknar dennes otroliga urkraft. Perspektivet är dock väldigt bra på GamuT-steget och även klangen som lutar lite åt det mjuka o varma hållet. Även detaljeringsnivån får sägas vara utan kritik.

Detta är lite första intryck och de kanske ändras en del vid en direkt jämförelse med Pass-steget.

Edited by - Rydberg on 2004/07/23 18:13:54
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/23 :  18:16:27  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Litet behändigt steg dethär till skillnad från det monstruösa Pass X350

Blå diod såklart.....

Nuvarande setup: AA Capitole mkII o GamuT D200 MKIII

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/23 :  19:25:39  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Mysigt "litet" steg du har införskaffat. Jag får nog komma förbi någon dag och lyssna lite på det

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/07/23 :  20:27:49  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Mycket tjusig uppställning

Dags för en helhetsbild?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/07/24 :  00:06:30  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Det händer saker i Öst må jag säga.
Blå diod...ack,ack,ack. Var är världen på väg...?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/24 :  01:16:38  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nitram> Tackar! Jo en översiktsbild kan jag väl ta, återkommer

Sampix> Du är välkommen ner, är dock inte här nästa vecka men sen så.

Bubben> Ja man får ju inte ligga på latsidan!

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/24 :  01:40:49  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Rydberg> Vi har tid på oss, du kommer väl behålla Gamuten ett tag åtminstone va?

Bubben>
Du vet väl att vägen mot välljudet går genom blåa dioder

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/24 :  14:26:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ja du Sampix, du har iallafall ett par veckor på dig!

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/24 :  15:02:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nitram> Ett par översiktsbilder var det!

Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/24 :  15:44:15  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Hur kommer det sig att du sålde Pass-steget? Inte för att din nyare utmanare är direkt tråkig men iaf?

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/24 :  16:07:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Som jag skrev för ett par inläggsedan så är Pass-steget inte sålt

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/07/24 :  19:45:03  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
rydberg: slutsteget är mindre, billigre men förmodligen bättre?..

(stavning pga alkohol)
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/07/24 :  20:40:26  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Ser fint ut! Var har du gömt Pass-steget?

OT: Men är det en gräsklippare jag ser 30cm ifrån en nordost-kabel?!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/07/24 :  22:35:38  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Tungt minst sagt, både bildligt och bokstavligt.

Blått lyse ja jisses, det är trenden nu och inget fel idet.
Det blev bara så att jag kände mig gammal helt plötsligt, och med all rätt för den delen, när jag började handla prylar var de snarare 40W vanlig glödlampa som satt bakom VU mätarna på förstärkarna.

Och på vissa märken fick man med gardiner till fönstren på nämnda mätare. Nåja, inte alls faktiskt, men det hade behövts.

Å lite avundsjuk blev man ju.

edit: stavfel.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

Edited by - akktustakki on 2004/07/24 22:37:40
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/28 :  17:43:17  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Samuelrönnqwist> Nja, Pass-steget är nog bättre ändå, iallafall på vissa parametrar så som t.ex. dynamik o kraft. Ska testa stegen rakt av mot varandra snart så får jag återkomma :)

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/28 :  17:46:46  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
filkingian> Pass-steget står hemma hos Gromit just nu och spelar där tillsammans med Mark Levinson 39 samt Ino piP.

Jo visst är det en gräsklippare, ställde in den då vi åkte på semester för att få ha den kvar. Bor i ett område där invånarna har väldigt dålig koll på vad ditt och mitt betyder

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/28 :  17:48:49  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
akktustakki> Det var på den gamla goda tiden det! Idag är det blå dioder och PWM-förstärkare som gäller, fy

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/28 :  18:45:05  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
Bor i ett område där invånarna har väldigt dålig koll på vad ditt och mitt betyder

Perfekt ställe att ha en anläggning av rang i alltså

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/07/28 :  19:02:43  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
ryd?

/Patrik
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/29 :  13:13:48  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Sampix> Japp, väntar bara på det första inbrottet!

Patst577> Yepp, människo-ryd :)

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/29 :  13:34:45  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Men Rydberg - detta steg är ju mindre?!?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/29 :  14:07:24  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
När kommer N* 802?

Eller du satsar på Trädgårdstraktor? ;)
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:13:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
EngelholmAudio> Ja visst är det sorgligt! Nåväl, det kommer fler steg i höst....:)

Marcus_EC> Ja du, det var en bra fråga. Tänkte jag skulle få ett jobb innan jag uppdaterar till ett 802:or, mycket beroende på att man får för lite betalt för sina 804:or. Tänkte jag skulle spara 804:orna även om det kommer ett par 802:or nämligen.

En trädgårdstraktor skulle passa fint på min 15 m2 stora gräsmatta

Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000