HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Rydbergs anläggning!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:39:51  Show Profile  Reply
Rydberg > Jo jag förstod det att han satt med modem hehe

Hur tycker du att 3805 fungerar då, låter den bra för sin prisklass? Är lite sugen på en själv nämligen.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:43:41  Show Profile Send edison a Private Message  Reply

...visst är modem "omodernt" ändå sitter dom flesta med modem.
Att sen många har bredband, och andra kan sitta på sina jobb och surfa det är en sak, även där är det fåtalet som har såna förmåner...
...vilket iofs inte behöver hindra den som vill att skoja lite med nån stackars modembunden polare(?)
Nog OT från mej, som själv har bredband så jag kan se bilder utan trassel ;-)
---------------------------
När jag kollar Rydbergs lyssningshjälpmedel kan jag inte undgå att tänka "ja, det kan alltid bli bättre, mycket bättre" (menar då mest mitt system alltså)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:55:18  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Martin.M> Jo den fungerar väl som den ska, det kommer ljud ut iallafall Har inga vettiga bakhögtalare än (kör nu med Paradigm Micro) så det har mest lyssnats på tvåkanal. Jag har inte orkat sätta mig in apparaten än (kommer jag någonsin orka det?) men den är hyffsat intiutiv att förstå. Kör pure direct när jag lyssnar på cd:n och den presterar faktiskt ett hyggligt 2-kanalsljud. Den kommer ju så klart inte upp i Gamut D200 Mk3 eller Pass X350 klass men det är iallafall lyssningsbart. Så på det hela taget är jag helt klart nöjd!

Ska köpa 4 bakhögatalare (Ino Ambience 2) och sedan komplettera med 4 till när jag har råd med det. Tänkte nämligen köpa ett steg också (vad vet jag inte riktigt än men det lutar åt 14B-SST från Bryston)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/16 :  01:51:02  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Vad är det som du inte varit nöjd med med de sålda slutstegen?

Bravo
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/16 :  08:53:28  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Bravo> Det hade bara xlr-ingång, jag måste ha både xlr (Capitolen) och rca (Denonens preout) samt en switch mellan dem för att kunna integrera allt som jag vill. Gamut:et var annars ett mycket bra steg! Den enda svagheten var väl basen som exempelvis via X350 är betydligt snärtigare och kraftfullare

Edited by - Rydberg on 2004/11/16 08:54:14
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/11/16 :  11:28:53  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Finns det inte möjligheten att koppla från pre-out på Denon via Capitol RCA ingång utan att använda volymkontrolen i Capitol?

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/16 :  12:18:32  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
christopher> Jag har inga analoga ingångar på min audioaero så det går tyvärr inte

Edited by - Rydberg on 2004/11/24 16:32:34
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/11/24 :  18:00:09  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Rydberg, jag har också lite grejor på gång angående bryston, får se hur det blir.
Monoblock då...

Har du sett att det finns ett jättebilligt 14B SST på esoterisk?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/24 :  21:17:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jättebilligt! Jojo, jag kan fixa ett till halva det priset

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/11/25 :  08:28:03  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
quote:
Hehe, alltid retar det npgon

Hmm... undrar om det inte är din livsfilosofi... kul att reta upp folk?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/25 :  12:41:06  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nitram> Ironi broder, ironi....

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  16:46:13  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Här har det hänt en del sen sist. Jag har sålt mina B&W 804 Nautilus, gråter en skvätt ersättarna är ett par små stativare vid namn Ino Audio piP, de är väl ganska välkända vid detta laget. Ska investera i ett större system från Ino Audio men jag vet fortfarande inte vilket, väljer mellan pi60s och i32z + Profundus Y-2.

Har även köpt ett nytt slutsteg, det är ett kärt återseende i bantad form!

Pass Labs X-250

Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/02/19 :  16:54:58  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
TRevligt Rydberg,
Är det någon störe skilnad med 350 eller ej?
Kanske inte blir lika varmt med denna ny mini monster

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  17:07:50  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ljudet är väldigt snarlikt det från X350, kanske lite mer följsamt t.o.m. Kanske inte riktig samma attack dock (små skillnader). Som tur är så drar detta bara 270w i tomgång mot 600w för x350. Annars är steget ganska stort, lika djupt, lika brett men inte riktigt lika högt och sen väger det bara ca 50 kilo

Edited by - Rydberg on 2005/02/19 17:30:00
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/02/19 :  20:08:37  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Det här var kul att höra! (och se)
Hur länge kan du sitta nöjd med PIP? Den är väl inte kattskit i dina öron mot 804 om jag förstått dig rätt.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:19:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
piP spelar nog på ungefär samma nivå som 804:orna, två bra högtalare! piP är väldigt roliga att lyssna på, bra drag!

Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:35:09  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Grymt läckert steg!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:39:35  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Här är de nya giganterna

Stativen de står på är Atcamas nya SE-serie, 50cm högt. Här från en anna vinkel

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:46:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Åh... Vilken snygg färg oxå

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/02/19 :  22:12:21  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
MDF brun, my favorite
Ärligt talat, jag gråter blod Rydberg, men jag antar att du vet vad du gör.
De skall ju tydligen låta bra och utseende är ju av underordnad betydelse(till en viss gräns).
Jag har bara hört dem på mässan i Stockholm(visste inte att det var pip när jag hörde dem) och då lät de gräsligt, men tydligen på grund av felaktig placering vad jag förstått...

Får väl grattulera då antar jag

edit:stavstavstav

Edited by - Matrixen on 2005/02/19 22:34:13
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  22:30:22  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det ska färg på dem snart, men var ju tvungen att montera ihop dem först

Matrixen> Jag är rätt ledsen också, de där 804:orna var verkligen mina drömhögtalare och jag jobbade en hel svttig sommar på ett massabruk, tog alla pengarna och köpte dessa. Tänkte på dem varje dag då jag gick inne och svettades i den bastuvarma fabriken och smörjde lager. Känns väldigt vemodigt att sälja dem *snyft*

piP på mässan, ja vad ska man säga, katastrof!! De var inte inspelade, stod helt felplacerade på för höga stiv och dessutom drevs de av för klent förstärkeri. Det lät verkligen illa och det är synd för dessa högtalre är riktigt uppställda fenomenalt bra.

Jag ska som sagt investera i ett större Ino system och dessa kan jag lätt leva med undertiden. De är minst lika bra som 804:orna förutom i max ljudtryck.

Här ses de annorlunda kylflänsarna. Inte helt optimalt att ha dem så men storlek gör ändå att de räcker till.

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/02/19 :  22:36:43  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
N804 är ju en helt ok högtalare och det är imponerande att läsa att dessa "kaffeburkar" hänger med...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  23:17:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
De går t.o.m. djupare i basen än 804:orna, -2.5 dB vid 34 Hz De spelar bättre än 804:orna på en del punkter dessutom

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/19 :  23:18:36  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
En bild från insidan måste vi ju också ha

Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/02/20 :  00:15:34  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Mycket trissor blir det

Är ditt Pass steg en senare modell? Förr så har de väl haft en stående kyl profil?

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000