En sak som jag funderat lite på: Det finns en massa folk här som har/har haft RC-L, däremot har jag hitttills inte träffat på en enda med RC-A (dom med aktiva basar). How come? Är dom på något vis sämre eller är det bara att dom inte går att importera tokbilligt?
Har haft mina RC-L i ett år nu,och de får gå fortfarande. Det första jag gjorde efter att ha köpt dem var att slänga boxen,eller rättare sagt den figurerar numer som lödverktyg när jag gör signalkablar med RCA-kontakter. Gillar man loudness så behåll boxen! Brus eller inte,basförstärkningen/förvrängningen som boxen tillför blir outhärdlig. Även med reglagen i botten så är basen förstärkt.
Har även dämpat om lådan,bytt internkablage till Nordost (Topp) och Monster (Botten). Diskanterna är även dämpade med fårull bakom membranen,med mycket gott resultat. Nu är de dessutom riktigt inspelade,och trevliga.
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
kul o se lite canton snack.. verkar som jag dock är den enda här som sitter med ett par sc-l istället för rc-l... skulle vilja ha tag på en RC-l box och prova o drämma in på mina sc-l mest för o prova.. har haft rejäla placeringssvårigheter med dessa högtalare sedan jag nu bytt lägenhet och den boxen är juh inte ställbar det minsta.. hade varit bra o kunnat ratta lite för o se vart det hade tagit vägen =)
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\