HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Det började med ett besök..Yuichi A290S i plywood.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Ryssen
100.000-klubben

8592 Posts

Posted - 2024/10/21 :  23:26:19  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Nya byggtrådar välkommnas.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

maal
Member

794 Posts

Posted - 2024/11/10 :  19:51:26  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Projektet rullar på lite sakta. Det som är gjort är att jag limmat ihop samtliga bitar till hornhalvorna.
Limning av sidostyckena pågår. Jag hade ju kunnat gjort det betydligt enklare genom att bara limma ihop två skivor och därefter bearbetat dessa till rätt form.
Men eftersom jag gillar det randiga i plywooden så har jag valt att kapa 40mm remsor och stacka dessa ovanpå varandra istället. En betydligt större arbetsinsats, men rent estetiskt så blir det mycket bättre. Jag byggde en enkel jigg för att limma ihop bitarna. Jag limmar ihop 6 bitar i taget för att det inte ska glida iväg och bli snett.
Tanken var att lägga upp bilder från bygget, men det verkar vara krångel med att ladda upp bilder. Fortsättning följer.

DIY och rör.

Edited by - maal on 2024/11/10 22:49:36
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000