HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Pappa för första gången
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2010/02/27 :  12:26:38  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Glömde en sak:

Se till att bli ENSAM ansvarig för din son under en längre period (5-6 månader). Om man inte tänker den tanken väldigt aktivt så hamnar det på mamman.

Du vinner enormt på att rodda vardagen och klara alla de utmaningar (och utmattningar ) som ett barn kräver. 100% ensamt ansvarig som pappa är fortfarande inte självklart ens under ett par månader. För mig fick det poletten att trilla ned slutgiltigt.

Hoppas du förstår hur jag menar, det är heller inte alla mammor som gillar idén

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2010/02/27 :  12:52:54  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Tack för alla trevliga gratulationer. Det kunde inte bli så mycket roligare. Detta var något som jag har längtat efter i ett antal år men nu äntligen blev drömmen sann. Dom har bara varit hemma nu i två dagar. Han var 5 veckor för tidigt född men ändån stor, vägde trots allt nästan 4 kg. Men det e inte utan att man e lite smårädd och nervös inför det här med att ta hand om ett nytt liv samtidigt som Det e helt underbart. Det som känns svårast just nu är att föröska tolka lillens gråt dvs, är han hungrig, har han ont i magen eller vill han bara rensa halsen lite från oljud. Om ni har goda råd till en nybliven pappa så e det bara att berätta det för mig.

EngelholmAudio: Det är fortfarande svårt för mig att förstå detta som har hänt. Som du säger så kommer det nog ta en bra stund innan allt bara faller på plats. Nu så kämpar både min sambo och jag med att få in alla rutiner och var vi ska ha allt till den lille grabben.

ByZan: Det känner jag av redan nu att tiden bara flyger iväg. Det känns som att det var nyligen vi fick reda på att vi skulle bli föräldrar och dom här 11 dagarna vi har haft Dennis hos oss så känns det som om han kom igår till oss. Kan vara för att man har fullt upp hela tiden dygnet runt mer eller mindre som gör att tiden går fort.

huzze: Varför tror du det?

Rob: Vad roligt. Din första med?

Lech: Det återstår att se. Själv så hoppas jag att han kommer bli minst lika intresserad av musik och hifi som jag e.

Marina: Jag njuter så mycket jag kan. Jag försöker avlasta min sambo så mycket jag bara kan hela tiden och jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till mer. Amningen e något som jag tyvärr inte kan hjälpa till med för det är rätt jobbigt att man måste mata Dennis var tredje timme dygnet runt och då är det hon som måste upp och inte jag fast jag går ändån upp och hjälper henne med det lilla jag kan. Har du några goda råd om hur kan kan hjälpa till mer än vad man gör nu? Det e inte utan att man känner sig lite otillräcklig.


Mvh: Kristofer

Musik är livet
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2010/02/27 :  15:48:23  Show Profile Send Rob a Private Message
Japp!! Den första..
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2010/03/04 :  20:39:57  Show Profile Send Mahler a Private Message
Vilket sanslöst bra namnval!!!!!

Grattis grattis!!!

/Dennis

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2010/03/04 20:41:21
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/03/04 :  22:15:04  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
huzze: Varför tror du det?
Jag är 36 (snart 37) och min fru just fyllda 46. Har inga planer att byta käresta så det är som det är. Hennes döttrar är 17 och snart 22. Dottersonen snart 3 och snart kommer dotterdotter. Jag är dock gudfar och blir det snart igen. Det går dock aldrig att jämföra med ens eget kött och blod.
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2010/03/10 :  16:03:10  Show Profile Send joeflo a Private Message
Grattis! (efterskott) Till den nya CHEFEN i hushållet. I början är dom små liven behändiga för att sedan visa vem det är som bestämmer.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000