HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Moon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/02/21 :  21:51:53  Show Profile Send Figge a Private Message
Några flera som har erfarenhet av Moon förstärkare och CD-spelare.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/02/21 :  22:23:52  Show Profile Send linkan a Private Message
Ja?

Linkan

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/02/21 :  22:57:03  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:
Originally posted by linkan

Ja?

Och?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:24:33  Show Profile Send linkan a Private Message
Nöjd med en I-5:a som du kan läsa om här:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=7486
Har även lyssnat på I-3 och Nova cd, mkt bra.

Linkan

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:34:25  Show Profile Send krelle a Private Message
vilka produkter är du intresserad av? Har själv ett slutsteg som heter w-3 som jag är kjempenöjd med........
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/22 :  00:41:09  Show Profile Send Snutten a Private Message
quote:
Originally posted by Figge

Några flera som har erfarenhet av Moon förstärkare och CD-spelare.



Har själv beställt en I-3 som jag väntar på. Får hem ett demoex i morgon tills jag kan hämta min nya. Har också lyssnat på deras Cd kallad Nova och den lät mycket fint. Jag tycker det är lite kul att ha ett märke som inte "alla andra" har. Jag återkommer senare om mina lyssningsintryck av I-3 i mitt hem.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/22 :  22:36:55  Show Profile Send Snutten a Private Message
quote:
Originally posted by Snutten

quote:
Originally posted by Figge

Några flera som har erfarenhet av Moon förstärkare och CD-spelare.



Har själv beställt en I-3 som jag väntar på. Får hem ett demoex i morgon tills jag kan hämta min nya. Har också lyssnat på deras Cd kallad Nova och den lät mycket fint. Jag tycker det är lite kul att ha ett märke som inte "alla andra" har. Jag återkommer senare om mina lyssningsintryck av I-3 i mitt hem.



Läs inlägget under tråd "vad är skälig väntetid" ang ovan.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/02/26 :  19:30:20  Show Profile Send Figge a Private Message
Varför välja den ena före den andra, Moon I-3 kontra I-5? Enligt specarna verkar de ju inte speciellt olika?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/02/26 :  20:45:49  Show Profile Send linkan a Private Message
För att I-5:an låter bäst .

Jag har lyssnat på bägge och föll för I-5:an men I-3:an låter också mkt bra men i mina öron så var det ingen tvekan om vilken jag föredrar.

Linkan

Go to Top of Page

mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden

159 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:34:24  Show Profile Send mva a Private Message
Har kört mitt nya system i drygt 2 månader cd Nova, preamp P3 & slutsteg W3 tillsammans med ML SL3. Är helnöjd med allt spelar rent och musikaliskt nästan åt rörhållet. Folk därute pröva att se jorden från Moon!

Världen har musik för dom som lyssnar!
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:49:24  Show Profile Send linkan a Private Message
Jorden, jämförde du Nova med nån annan CD-spelare?

Linkan

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/27 :  02:21:42  Show Profile Send Snutten a Private Message
Specifikationer säger ju inte allt. I-5 måste vara bättre i stort annars vore det ju konstigt med tanke på prisskillnaden. Jag valde I-3 pga lägre pris samt att den räcker för mina behov. Man ska ju också ha pengar över till bra CD och högtalare. Jag är framför allt i behov av ny CD men även nya lite kompakta fullregisterhögtalare vore fint. Man bör tänka på att om man ska maxa en I-5 får man säkert lägga minst 50000 på resten av grejerna, gärna mer. Då börjar det rinna iväg rejält . Kan tillägga att jag har lyssnat lite på I-5 med Totem model 1 och Nova CD. Behöver väl knappast säga att det lät kanon. När min I-3 är inspelad ska jag nog börja leta ny CD för att min gamla inte gör I-3:an rättvisa. Tror den kommer kosta ca 15-20000. Sen var det ju det där med högtalare....
Go to Top of Page

mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden

159 Posts

Posted - 2003/02/27 :  07:12:02  Show Profile Send mva a Private Message
Det jag hade innan var en Naim CD2 och dom är rätt lika, men en skillnad Novan är luftigare och mer detaljerad.

Världen har musik för dom som lyssnar!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/02/27 :  07:22:38  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Ser ut att vara snygga och välbyggda grejer.

Detta är nog ett av få märken jag aldrig lyssnat på. Är det någon som vet var man kan lyssna på dom i västsverige?

Prisnivåer?

Jag har nämligen ca 40lökar som brinner som eld och jag vill ha en cdspelare, integrerad (kanske) förstärkare + eventuellt ett par stativhögtalare för dom pengarna.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/27 :  12:57:12  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tyvärr kostar bara CD-spelaren Nova ca 35000 eller mer! Ledsen att göra dig besviken .
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/02/27 :  13:07:37  Show Profile Send poppen a Private Message
Låter riktigt bra !!!
Hi-Fi art säljer.
Kent är alltid trevlig att göra med.
Gå dit och lyssna
Lycka till.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/01 :  16:23:55  Show Profile Send Figge a Private Message
Var och lyssnade hos Kent idag, både på Moon I-5 och I-3 tillsammans med Nova cd-spelare och Totem Forest. Kablar från Kimber. Båda är KLART intressanta, började med I-5 sedan ett mellanspel med Rocksan Caspian, för det var en annnan kille som åkt från Kalmar för attt lyssna just på den(fick samtidigt lite nya skivtips, tack Roland. Hoppas att du blev klokare du också). Sedan till I-3 och tilbaka till I-5 då förstod jag varför man skall välja I-5 före I-3. Det som jag uppskattade mest var att den lät väldigt bra i alla register, skillnaden mot Rocksan att den lät mulligare om man får utrycka sig så? Rocksan alltså, mer detaljer när vi skiftade till I-3 och ytterligare förbättring till I-5:s fördel. Totem Forest var också en trevlig erfarenhet väldigt musikalisk utan att bli analytisk, förvånadsvärd bjup bas för en så liten högtalare, undebart mellanregister och diskant. Tack till linkan för att du fick mig att lyssna på denna underbara förstärkare. Ett tack även till Kent för ett trevligt bemötande och fika med bröd(var får man det någon annanstans?). Även för att du stod ut med oss den långa tiden (var där i 31/2 timme). Nova cd-spelaren kanske någon undrar, jämnförde den inte med någon annan så jag vill inte komma med någon synpunkt.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2003/03/02 12:27:38
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/03/01 :  22:30:26  Show Profile Send krelle a Private Message
det är alltid trevligt hos Kent, kaffe serveras ofta+ att man får god tid på sig att gå igenom grejerna. Man känner sig aldrig stressad även fast man testar mycket och under lång tid.......mvh Krelle
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/03/02 :  12:40:25  Show Profile Send krelle a Private Message
Figge, du har inte lyssnat på den lite mindre modellen Hawk? Jag tycker personligen att den är strået vassare än Forest trots den lägre kostnaden. Den går rejält djupt i basen oxå, trots små element.

Men det är som vanligt tycke å smak som avgör.......mvh Krelle
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/02 :  13:01:29  Show Profile Send Figge a Private Message
Funderar även på den, ville inte lyssna på för många variationer vid samma tillfälle. Tack för tipset, skall tillbaka på tisdag till Hi-Fi Art.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/03/02 :  13:12:25  Show Profile Send krelle a Private Message
det var så lite så, jag förstår att det kan bli lite mycket kombinationer på en gång.

Testa aukustisk gitarr på hawkarna, låter verkligt. Eller som när jag hade en liten tillställning hemma, när en kamrat undrade vem som hade gitarr med sig och satt å plinkade i vardagsrummet. Jag hade då satt på Johnny Cash : "solitary man"
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/03/02 :  15:55:22  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej krelle, jag är lite sugen på Hawk men tycker att den är tokdyr. Säkert prisvärd men jag måste spara till CD först men sen...
Jag hoppas på ett snabbt Dollar-ras!
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/04 :  19:40:03  Show Profile Send Figge a Private Message
Är vi så få som lyssnat? Då är det kanske dags att flera tar sig tid!

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/07 :  17:12:20  Show Profile Send Figge a Private Message
Är det bara Hi-Fi Art som säljer Moon i Sverige? Eller är vi fortfarande så få som lyssnat?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2003/03/12 :  08:03:16  Show Profile Send Figge a Private Message
Har sålt förstärkaren, nu måste jag välja mellan I-3 och I-5. Någon som kan hjälpa mig? Skall lyssna en sista gång idag på em.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/03/12 :  08:35:21  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tja har du pengarna så är säkert I-5 bäst, men jag är nöjd med min I-3, ska dock spelas in några veckor till. Lycka till.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000