HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 någon som hört nya skivan med Ben Harper?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/02/20 :  21:36:23  Show Profile Send krelle a Private Message
Har bara hört "with my own two hand" och det bådar gott...... Han har väl inte gjort ngn dålig skiva tidigare men något ojämna kanske. Skall försöka ge mig ut på stan för att inhandla den imorrn, är inte helt säker på att den släppts överallt. Någon som vet?

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/21 :  07:31:44  Show Profile Send bjorre a Private Message
.. enligt den info jag fått så släpps den på måndag.
Men det finns kanske butiker som ställer ut den tidigare? Har ju hänt förut Tacksam för tips på butiker som har den framme innan måndag... Långt att vänta ju' ...

/Mvh Björn
Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/21 :  09:14:57  Show Profile Send bjorre a Private Message
.. kunde inte hålla mig. tankade hem nya skivan + beställde den på cdon.com. Spontant efter en genomlyssning på jobbdatorn låter det väldigt bra. Lite mer aukustisk gitarr och nog lite muntare än förra plattan..

/Mvh Björn
Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/02/21 :  14:34:23  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
När ämnet ändå är uppe - vad tycker Ni om hans föregående skivor. Själv är jag väldigt svag för de första, men sedan tycker jag det gått utför. Liven ångrar jag at jag köpte. Blir en rejäl lyssning innan köpet av nya. Därför tacksam för mer åsikter.
Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/21 :  21:55:03  Show Profile Send bjorre a Private Message
.. dom 2 första är helt klart bäst ('Fight for your mind' och 'Welcome to the cruel world'). Dom är otroligt bra.
'Will to live' Är en bra platta, lite ojämn tycker jag.
'Burn to shine' är helt ok, men den fastnar inte. Har inte spelats så mycket som jag hoppats på.
Nya verkar bra.. men det är lite tidigt att uttala sig än.

Någon som kikat på Pleasure+Pain DVDn? Är den något att ha?

/Mvh Björn
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:41:57  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo, kan bara hålla med dig till punkt och pricka att de första två plattorna e bäst. Liven blev jag lite besviken på. Pleasure+pain har jag tyvärr inte kikat på........ Är mycket spånd på den nya plattan dock. Jag hann tyvärr inte kolla om den hade kommit i affären idag, kanske på måndag då........
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/22 :  00:28:59  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Har bara två skivor och kan intet annat säga än "ojämn"!
Det som är bra, är verkligt bra, resten är god natt.

"Ashes" har varit med på HIGH Fidelity's Ref skiva...Eller är det Mark Cyrre förresten? :-/

// Pär E
Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/24 :  08:08:29  Show Profile Send bjorre a Private Message
.. efter ett par lyssningar så visar det sig att skivan inte är SÅ bra. De flesta lugnar låtarna tycker jag funkar väldigt bra. Men sedan så finns det ett antal ösigare låtar som jag inte gillar alls.
Väldigt ojämt alltså...

/Mvh Björn
Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/02/25 :  08:44:31  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
Tack bjorre för "minirecentionen". Förstärker mina farhågor att jag denna gång ska göra en ordentlig lyssning innan köpet.
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/03/02 :  12:46:52  Show Profile Send krelle a Private Message
Kan hålla med dig Bjorre igen, skivan är ojämn men som vanligt finns det några riktigt starka spår. Man skulle samla ihop dom bästa låtarna från alla plattorna, då skulle man få ihop en kanonskiva!!!!

Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/03/05 :  15:23:50  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
krelle - Snuskigt bra skiva med 15-20 låtar ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000