Author |
Topic |
|
300BSE
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 20:01:44
|
Jag skulle behöva lite tips på högtalarkablar. Lugn bara, jag tänker inte fråga vilka som är bäst och starta en ny debatt om kablar. Utan jag frågar istället: vilken typ av kabel använder ni med rörförstärkare? Vilken kabel fungerar i eran anläggning, mångtrådig, solid, platt eller rund? Förhoppningsvis så kan man i svaren se en röd tråd (kabel?) angående vilka typ av kabel som fungerar bra ihop med rör och på så vis grovsortera lite i kabeldjungeln innan man ska börja provlyssna.
Själv så har jag en Edison triod och kvartvågspipor, så det vore kul att höra vad ni som har liknande prylar har för erfarenhet av högtalarkabel. |
|
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 20:06:38
|
Idagsläget kör jag med Supra Ply 3.4, innan dess var det VdH CS-122.
Hoppas det är till nån´ hjälp
/Råbis |
|
|
Carl-M
Member
432 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 12:17:14
|
NIRVANA en skitbra högtalarkabel till rör |
|
|
Mattias S
Member
461 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 12:30:06
|
Ta och prova QED Genesis Silver Spiral. ~600kr/m. Har ett par hemma nu och det låter trevligt må jag säga =) Har för övrigt en Audion SE 300B som driver ett par Manger.
Mvh // Mattias S |
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 13:34:33
|
quote: Originally posted by 300BSE
Jag skulle behöva lite tips på högtalarkablar. Lugn bara, jag tänker inte fråga vilka som är bäst och starta en ny debatt om kablar. Utan jag frågar istället: vilken typ av kabel använder ni med rörförstärkare? Vilken kabel fungerar i eran anläggning, mångtrådig, solid, platt eller rund? Förhoppningsvis så kan man i svaren se en röd tråd (kabel?) angående vilka typ av kabel som fungerar bra ihop med rör och på så vis grovsortera lite i kabeldjungeln innan man ska börja provlyssna.
Själv så har jag en Edison triod och kvartvågspipor, så det vore kul att höra vad ni som har liknande prylar har för erfarenhet av högtalarkabel.
Alla kablar låter bättre till rör |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Carl-M
Member
432 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 18:30:16
|
Håller med LarsHo
|
|