Author |
Topic |
|
theboyonthemoon
Member
350 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 15:23:23
|
Jahapp, då var det dax igen. Nu har jag letat och letat i flera månader efter en BRA förstärkare. Först var jag inne på att köpa en H/K, NAD eller Rotel - vinden har vänt... Funderar nu på att köpa något av följande:
ROKSAN - Caspian Audio Analogue - Puccini Arcam DiVA 75/85+ Naim Nait 3
Någon som vill kommenter detta lite. Än så länge att användas med black diamond och Arcam Alpha 7SE. Troligtvis byts högtalarna ut mot nån form av Audiovector inom en rimlig framtid.
"Come, give us a taste of your quality" |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
|
Jakob_S
Member
665 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 15:51:35
|
quote: Originally posted by theboyonthemoon
Jahapp, då var det dax igen. Nu har jag letat och letat i flera månader efter en BRA förstärkare. Först var jag inne på att köpa en H/K, NAD eller Rotel - vinden har vänt... Funderar nu på att köpa något av följande:
ROKSAN - Caspian Audio Analogue - Puccini Arcam DiVA 75/85+ Naim Nait 3
Någon som vill kommenter detta lite. Än så länge att användas med black diamond och Arcam Alpha 7SE. Troligtvis byts högtalarna ut mot nån form av Audiovector inom en rimlig framtid.
"Come, give us a taste of your quality"
Jag har hört Arcam-förstärkarna ihop med Audiovector M3 Signature... A75 räckte inte till alls... A85:an var roligare i sådana fall. Det blev lite råare ljud, dock inte lika neutralt som med Meridian 551 som jag också provade... Nait 3(?) känner jag inte direkt till, men har inte lyssnat på nya Nait 5:an heller. Dock brukar jag gilla Naims för-/slutstegskombos... Åtminstone ihop med Linn- eller Naimhögtalare(har inte hört dem ihop med något annat )... Så, ja... JAG gillar Cyrus? Heh.
Hur ska det låta?
//Jakob |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
|
|
KennethS
Member
1178 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 15:59:17
|
Körde Audiovector M3 och Arcam 7SE med en Sony TA-FA 50ES och Denon PMA 1500R. Båda fungerade utmärkt, då du fick en bra balans gentemot CD-spelaren. Resultatet blev varmt behagligt ljud med bra attack! |
Trött på folk utan vett |
|
|
theboyonthemoon
Member
350 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 17:12:02
|
musiken som figurerar i mitt liv är huvudsakligen schyssta brittiska gitarriff med en melankoliska melodier, men visst puttas det ut en hel del Kent ur högtalarna också. Huvudsakligen ska komponenterna fokusera på gitarr och sång och det ska gå snabbt...
Jag såg på ebay att man kunde köpa beganade nait 3 till en ganska billig peng och då skapades ett intresse (och behov???). Fast som det är med Naim - då måste jag skaffa deras cd-spelare också. |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
|
|
Carl-M
Member
432 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 12:24:33
|
Naim Nait 3 spelar bra. Men tänk att ha hygglit bra känslighet på högtalarna. |
|
|
n/a
deleted
1080 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 12:26:26
|
Puccinin är luftig o fin, lite av en romantiker. Ett bra köp beroende på, tycker jag. Inte det sista ordet i neutralitet alltså... |
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
Edited by - n/a on 2003/02/20 12:26:52 |
|
|
|
Topic |
|