HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Erfarenhet av SS 25W/8565 någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Anti-mono
Member

218 Posts

Posted - 2003/02/18 :  06:40:33  Show Profile Send Anti-mono a Private Message
Jag har ett par stativare bestyckade med SS 9300 och SS 18W/8545, men skulle gärna vilja ha lite mer av de lägre oktaverna också. Så när jag kom över ett par SS 25W/8565, och ett par SS 9700 för den delen också... så tänkte jag bygga mig ett par trevägare, med SS 9700,SS 18W/8545 och SS 25W/8565. Är det nån som har nån erfarenhet av SS 25W/8565 som vill dela med sig av sin visdom??

Edited by - Anti-mono on 2003/02/19 10:47:50

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/02/19 :  20:28:53  Show Profile Send Kraniet a Private Message
det ska väl vara ett riktigt fint element.. Lyn Olsen säger att det är ett utav dom få basarna där man kan få fram riktigt taktil bas.. den styva konen och sd-1 magnetsystemet ger upphov till väldigt lite distorsion vilket ger en riktigt taight och fin bas.
Den går ju även att använda i sluten låda och få ut en hyffsad bas. Med placering nära golvet så man får rumsstöd så kan man få ut -3db i sluten låda och en fullgod nivå ner till 20.. Så den verkar högintressant..

Men detta är ju bara en upprepning av det han säger (Lynn) själv har jag inte lyssant på dom..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000