HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi-anläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:17:33  Show Profile Send musiclover a Private Message
Nad S100 Försteg, Nad S200 Slutsteg, Nad S500 CD-Spelare och B&W Nautilus 803 Högtalare med Tara Labs Air 3 signal/högtalar-kablar passar de bra ihop? Eller passar någon annan högtalare ihop med ovanstående Nad hifi-utrustning?

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:26:32  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Lär passa helt suvärent. Har dock bara hört den kombon med B&W Nautilus 805 och det är väldigt hög Jag-vill-verkligen-ha-faktor....

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:59:06  Show Profile Send DasIch a Private Message
För ett tag sedan(ganska länge sedan) lyssnade jag på en del NAD och B&W grejor hos HiFiklubben. Mitt intryck var att de passade mycket bra ihop. Då lyssnade jag i och för sig på lite billigare grejor, tror jag, men B&W och NAD verkar onekligen matcha varandra bra.
Fast med tanke på att jag inte står ut med varken NAD eller B&W kanske det inte är så positivt. Gillar du ljudet borde det dock vara en utmärkt matchning.

Objektivist
Go to Top of Page

gordon
Member

109 Posts

Posted - 2003/02/17 :  19:03:43  Show Profile Send gordon a Private Message
Har själv erfarenhet av S300 och S500 i kombination med JM LAB
Electra 915.1 och får väll själv säga att den kombinationen var en
frisk fläkt.Ett öppet och klart ljud med bra "tryck"i basends.
Har även lyssnat på ovan nämda kombinationer och tyckte själv inte
att ljudet riktigt släppte.
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/02/17 :  19:14:43  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Det blir ju ganska mycket pengar totalt. Vad har du lyssnat på mer förrutom Hifiklubbens sortiment?
Det finns ju ganska mycket smått och gott i det pris-segmentet.

Say's who!?
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/18 :  09:12:06  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag tycker inte att varken Nads silverline serie eller b&w nautilus är särskilt roliga. Man kan få mycket bättre grejer för dom pengarna, tycker jag. Du kanske skulle prova att gå nån annanstans är bara hifi klubben?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/02/18 :  09:23:20  Show Profile Send niklass a Private Message
min uppfattning är nog att det ljudet borde bli lite väl ljust, jag skulle nog försöka matcha lite varmare högtalare med NAD:s silverline grejor... IMHO i vanligt ordning.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:03:36  Show Profile Send musiclover a Private Message
Tack för era synpunkter, jag får prova mig fram, lyssna på lite andra försteg/slutsteg, högtalare och jämföra.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000