HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer Elite DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/07/25 :  10:37:04  Show Profile Send n/a a Private Message
Hur bra är den här?
Jag har hört på omvägar att någon handlare skall ha tagit in den på eget bevåg.
http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,2060,00.html

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/07/25 :  11:13:11  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Jag vet inte hur bra den är men är det inte 939A den heter i Europa/Sverige? Jag vet inte om det är någon fördel att köpa den amerikanska varianten.

http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=121&taxonomy_id=45 64
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/25 :  21:13:54  Show Profile Send yalpa a Private Message
Det här med ELITE verkar vara nån fjantighet för att lura dumma amerikaner eller? Man läser ofta om pioneer "elite" på audioreview, men typ pds-06 kallas också "elite" därborta och den är det knappast i mina ögon . Kanske de där äldre stora grejjerna förtjänar namnet ELITE.

Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/07/25 :  21:23:26  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Jeg har en Pioneer DV 939a (utan Elite) - altså den Europæiske versionen med blank front.

Den er väldig bra til film - virkelig god billedkvalitet, men glem alt om CD-afspilning. På CD er lyden rodet og uden kontrol i bunden. Toppen er den typiske Legato Link med masser af kunstigt rum og tilskud. Bliver aldrig ubehagelig, men det hele virker noget komprimreret og indpakket. Jeg anvender primært den digitale utgang.

Som DVD-Audio afspiller virker den OK, men jeg har kun få plader og de er meget forskellige. Her er det afspilleren som sætter grænsen for kvaliteterne. Samme musik på CD afspillet via min EMC-1 er meget bedre end DVD-Audio via Pioneeren. Hvem har også lige pludselige bestemt at vi skal høre musik i 5 kanaler?



Mvh. Jan Nielsen
HIGHfidelity
"Don't worry. Everything is getting nicely out of control....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000