HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 mät teknik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:40:44  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Hej jag har nu kommit till en punktt då mina avikelser i rummet inte kan mäta så som högtalaren låter.När jag mäter med mls får jag på vissa mätningar görbra mätning i toppen men för att en stund senare få en dipp eller annat .de mätdata jag har av dem är att de mäter 35-22k +- 3 db och mellan 1k till 22k +-2db.Jag har ju haft mina monitorer här på forummet och dem var det inga problem att mäta.kan det bero på att det här är ett par 3 vägare?

http://www.hififorum.nu/foto/holmgrenstefan/tre-vagare-prototyp.gif

mvh stefan

[size=1]driver R.A.L

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:43:53  Show Profile Send Nagref a Private Message
mls-mätningar kan få in avvikelser av stokastisk natur som beror på störningar från rummet. En lösning att få ner dessa störningar är att medelvärdesbilda över ett stort antal mätningar eller att köra utomhus med stort avstånd till alla ytor...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000