Author |
Topic |
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2016/07/01 : 20:24:34
|
Hur var det med Cd,n E Sound E5,gick det att köpa den tweakad som ny ifrån butik,eller är det något som har gjorts efteråt? Och om så är fallet att det är gjort efter nyköp,fanns det ngn i Sverige som gjorde tweaks på den?
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
Edited by - jari on 2016/07/02 10:44:42 |
|
bugared
Member
135 Posts |
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2016/07/02 : 10:44:15
|
Jag har en,som jag köpt begagnad,som är tweakad nämligen. Det ser ut som ett seriöst utfört arbete. http://www.asi-tek.com/Esound.html Det ser delvis ut som "Balanced/single ended output stage rebuild" som visas i detta företags tweak.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2016/07/18 : 19:37:34
|
Jag funderade på en separat dac eller att köpa en "bättre" cd-spelare. Valet blev denna E-sound spelaren. Efter att spelat med den i 1.5 månad måste jag säga att jag ångrar det inte. Dessförinnan hade jag en Opera Consonance Reference 2.3. Skillnaden är obegripligt stor. Jag sökte på nätet innan köpet,på ev,tester mellan dessa apparater. Men det fanns ingen,så köpet gjordes lite på chans. Allt är bättre,dynamiken,basen är mkt mer nyanserad, jag har fått en ny cd-samling. Lika spännande att sätta på en cd-skiva varje gång, när den inte spelats tidigare med denna E-Sound. Jag har ingen aning hur den låter otweakad,men mitt exemplar lämnar jag inte ifrån mig frivilligt.
|
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
|
Topic |
|
|
|