HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Någon som har byggt eller lyssnat på odin?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Henke_hinken
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/02/15 :  23:30:21  Show Profile Send Henke_hinken a Private Message
Jag funderar lite på att bygga ett par högtalare och tycker att hifikits odin verkar intressant...
låter dom bra? är dom svårbyggda?

nån kanske har nått tips på nån annan högtalare...

MVH Henke

kallt ute å inge vanta
bolla häng å inge slanta

Henke_hinken
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/02/15 :  23:59:44  Show Profile Send Henke_hinken a Private Message
kommer självklart att lägga upp bilder under byggets gång om det blir av...

kallt ute å inge vanta
bolla häng å inge slanta
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2003/02/16 :  08:08:48  Show Profile Send markih a Private Message
Den tycker jag verkar intressant ..

markih
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:07:05  Show Profile Send dax a Private Message
Jag lyssnade på dem i Hifi-kit's eminenta lyssningsrum när jag sökte ett nytt projekt. Ganska trevliga, bra tryck i basen. Jämfört med högtalare med Scan-speak-diskanter så tyckte jag att Odin spretade lite mer i toppen, men det var ganska bra i alla fall.

Ha i betänkande att Hifi-kit erbjuder dåligt lyssningsrum samt inte ultimata högtalarlådor!

Jag blev mest imponerad av A4-monitorn!

Den senaste tiden är det någon som har velat kränga ett par Odin (eller elementen till dem ganska) billigt. Det kan ju vara läge att kolla upp!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Henke_hinken
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/02/16 :  15:30:39  Show Profile Send Henke_hinken a Private Message
quote:
Originally posted by dax

Jag lyssnade på dem i Hifi-kit's eminenta lyssningsrum när jag sökte ett nytt projekt. Ganska trevliga, bra tryck i basen. Jämfört med högtalare med Scan-speak-diskanter så tyckte jag att Odin spretade lite mer i toppen, men det var ganska bra i alla fall.

Ha i betänkande att Hifi-kit erbjuder dåligt lyssningsrum samt inte ultimata högtalarlådor!

Jag blev mest imponerad av A4-monitorn!

Den senaste tiden är det någon som har velat kränga ett par Odin (eller elementen till dem ganska) billigt. Det kan ju vara läge att kolla upp!

du kanske har nån idé på vad man kan bygga för nått? är öppen för förslag...
såg på seas hemsida att dom hade ett kitt som hette thor... det såg väldigt intressant ut, men antagligen ganska dyrt...
focal c600 kittet kanske är bra, men jag är mer för 6,5" än 8"... men jag vet inte, jag har inte så stor koll, det var därför jag vände mig till det här forumet för att få lite hjälp...
om det blir bra så är det väl tänkt att det ska bli en hemmabio anläggning av allt...

har också lite frågor om faner... vad ni tycker är snyggt och så? har några som ser ganska bra ut...

kan rekomendera den sidan, jäkligt fina fanerer...

MVH Henke

kallt ute å inge vanta
bolla häng å inge slanta
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/02/17 :  08:33:23  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Jag vet inte men jag tyckte froy spelade mer musik.. Klart den ger lite mindre basoutput dock..

Måste hålla med om att A4 spelade riktigt bra. Så länge man drog upp ljuded dock! Fick spela mer än dubbelt så högt(ca kl 12-13 istellet för 9 på volymratten..) innan A4 spelade lika mycket som tex Odin. Innan man drog upp volymen lät det förskräckligt..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000