Author |
Topic |
|
Henke_hinken
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:30:21
|
Jag funderar lite på att bygga ett par högtalare och tycker att hifikits odin verkar intressant... låter dom bra? är dom svårbyggda?
nån kanske har nått tips på nån annan högtalare...
MVH Henke |
kallt ute å inge vanta bolla häng å inge slanta |
|
Henke_hinken
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:59:44
|
kommer självklart att lägga upp bilder under byggets gång om det blir av... |
|
|
markih
LTS Göteborg
963 Posts |
Posted - 2003/02/16 : 08:08:48
|
Den tycker jag verkar intressant .. |
markih |
|
|
dax
Member
644 Posts |
Posted - 2003/02/16 : 11:07:05
|
Jag lyssnade på dem i Hifi-kit's eminenta lyssningsrum när jag sökte ett nytt projekt. Ganska trevliga, bra tryck i basen. Jämfört med högtalare med Scan-speak-diskanter så tyckte jag att Odin spretade lite mer i toppen, men det var ganska bra i alla fall.
Ha i betänkande att Hifi-kit erbjuder dåligt lyssningsrum samt inte ultimata högtalarlådor!
Jag blev mest imponerad av A4-monitorn!
Den senaste tiden är det någon som har velat kränga ett par Odin (eller elementen till dem ganska) billigt. Det kan ju vara läge att kolla upp! |
Do not stagedive at home alone! |
|
|
Henke_hinken
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2003/02/16 : 15:30:39
|
quote: Originally posted by dax
Jag lyssnade på dem i Hifi-kit's eminenta lyssningsrum när jag sökte ett nytt projekt. Ganska trevliga, bra tryck i basen. Jämfört med högtalare med Scan-speak-diskanter så tyckte jag att Odin spretade lite mer i toppen, men det var ganska bra i alla fall.
Ha i betänkande att Hifi-kit erbjuder dåligt lyssningsrum samt inte ultimata högtalarlådor!
Jag blev mest imponerad av A4-monitorn!
Den senaste tiden är det någon som har velat kränga ett par Odin (eller elementen till dem ganska) billigt. Det kan ju vara läge att kolla upp!
du kanske har nån idé på vad man kan bygga för nått? är öppen för förslag... såg på seas hemsida att dom hade ett kitt som hette thor... det såg väldigt intressant ut, men antagligen ganska dyrt... focal c600 kittet kanske är bra, men jag är mer för 6,5" än 8"... men jag vet inte, jag har inte så stor koll, det var därför jag vände mig till det här forumet för att få lite hjälp... om det blir bra så är det väl tänkt att det ska bli en hemmabio anläggning av allt...
har också lite frågor om faner... vad ni tycker är snyggt och så? har några som ser ganska bra ut...
kan rekomendera den sidan, jäkligt fina fanerer...
MVH Henke |
|
|
Kraniet
Member
686 Posts |
Posted - 2003/02/17 : 08:33:23
|
Jag vet inte men jag tyckte froy spelade mer musik.. Klart den ger lite mindre basoutput dock..
Måste hålla med om att A4 spelade riktigt bra. Så länge man drog upp ljuded dock! Fick spela mer än dubbelt så högt(ca kl 12-13 istellet för 9 på volymratten..) innan A4 spelade lika mycket som tex Odin. Innan man drog upp volymen lät det förskräckligt.. |
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy.. |
|
|
|
Topic |
|