Author |
Topic |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2016/01/26 : 06:59:50
|
Jag håller på att återuppliva min allra första förstärkare. Det är ett kräleksarbete till en gammal gammal kompis som heter Technics SU-V4A som ser ut så här:
Det är ingen fantastisk förstärkare, men jag tänkte att jag ville få fart på han och att han senare kunde får göra tjänst inne i mitt arbetsrum. Och framförallt, det var ihop med honom jag stapplade in på HiFi-nördbanan...
Jag håller på med kirurgin med att ge honom lite nya kondensatorer och satt och kollade på kretsschemat om det fanns något jag kunde göra för att öka prestandan. Volymkontrollsbyte är ju en gammal klassiker så jag tänkte ge mig på det också. Potentiometern funkar, men har ganska låga prestanda vad det gäller audio-kvalité, så vad som helst är nog nästan bättre...
Är det någon som har en 250kOhm Stereo-potentiometer liggande? Drömmen vore väl en ALPS-blue som blivit utbytt ur något aningen mer esoteriskt bygge än min gammla SUV4'a... |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2016/01/26 : 07:01:55
|
Mer om projektet här! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
|
Topic |
|
|
|