HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tsuyoshi Yamamoto
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/02/15 :  01:21:24  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
En av mina favoriter på piano från 70talet var en japansk pianist som heter Tsuyoshi Yamamoto. Jag köpte en vinylskiva av japansk superhifipressning 1974 som hette "live at the misty".
Den fick mycket bra kritik av både hifidårar som jag själv och av jazzkritiker som inte alltid lyssnade på inspelningskvaliteterna utan var mer ute efter dom musikaliska kvaliteterna. Och jag letar alltid efter bägge delarna. Jag har i många år letat efter cdutgåvan av denna skiva som gavs ut av TBM (Three blind mice).
Jag hittade den slutligen på Frankfurtmässan förra året och fann att cdutgåvan hade ett ljud som gav den ursprungliga vinylutagåvan full rättvisa. Och nu har jag hittat ytterligare en FIMcd/sacd som visar vad denna begåvade pianist kan. Den heter "Autumn in Seattle" och är enligt min mening av ännu högre musikalisk kvalitet än den som jag nämnt tidigare. Mycket musikaliskt och fint inspelad pianomusik av en av om inte den bästa pianisten från österlandet:
Tsuyoshi Yamamoto

Autumn in Seattle

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/15 :  11:21:13  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Jag har hört pianisten i fråga, på vinyl. Helt klart fantastiskt.

// Pär E
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000