HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Marie Bergman?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/11/20 :  00:53:11  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag var nere på loppis och fyndade lite skivor för några dar sedan och kom bland annat hem med en Marie Bergman från -89. "Kärlekens ansikte" heter den och jag blev mycket positivt överraskad. Hur ser hennes övriga karriär ut, är det något särskilt man skall kolla efter?

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/02/11 :  19:51:01  Show Profile Send struts a Private Message
Marie har även gjort ett par,kanske mer, inspelningar på senare tid på det danska skivbolaget STUDS som är kanonbra och har även fått kritik därefter. Kolla in www.sundance.dk.
Mvh struts
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/12 :  00:25:50  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Marie har tyvärr inte rönt den uppskattning hon förtjänar!
Hon har gjort många bra skivor. Tyvärr (dock tur för oss) hittas hennes skivor ofta i rea-hyllan. Kan tyvärr inte hjälpa till med titlar just nu, men ger henne gärna mina rekommendationer !

Hon är trevlig också!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/02/12 :  06:05:56  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har en liveskiva med henne som heter just "levande". Den är riktigt kul att lyssna på. Snacka om att tänja på stämbanden

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/02/13 :  17:03:56  Show Profile Send geldis a Private Message
Jag köpte "kärlekens ansikte" för många år sedan. Spelar den ibland för den är jäkligt bra, både textmässigt och musik. Såg den i en reaback för 39 kronor förra veckan. Min tanke: hur mycket lika bra musik finns det här, bland hundratals skivor och(för mig)okända artister, för 39 kronor? Ågren...
MVH

geldis
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/02/13 :  21:09:06  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Hon har gjort en skiva som jag tror heter Fruits. Riktigt trevlig om man gillar vocaljazz. Sedan borde det väl finnas något tillsamman med Sveriges kanske bäste manlige sångare, Roger Pontare. De turnerade och gjorde melodifestival ihop för x antal år sedan.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/02/14 :  14:27:10  Show Profile Send n/a a Private Message
Se där ja. Tack för tipsen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000