HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JBL LX-55
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2015/11/15 :  21:28:48  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Fick se denna annons och har läst en del inlägg här av JBL-entusiaster som gillar detta märke. Vad tror ni om dessa burkar? Basarna kan ju omkantas av kunnigt folk i Gbg

http://www.blocket.se/kalmar/JBL_Surround_stativhogtalare_63861396.htm?ca=15&w=3

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2015/11/15 21:40:46

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2015/11/15 :  22:23:43  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag har ägt ett sådant par i början på 90-talet och jag skulle inte lägga ner mycket jobb på dessa då det finns klart bättre högtalare oavsett vilket sorts ljud man gillar. De har en 10-tummare= hyfsad bra bas med tryck, slankt mellanregister och lite spetsig hissad diskant. Är man ute efter något rejält i sk. bokhyllehögtalare med lite större element så skulle jag hellre leta efter något ifrån Canton modeller ifrån 90-talet. Sorry för den taskiga förklaringen,men lägg pengarna på något bättre. Har sett stora stativare ifrån Canton med 8-10 tums basar ibland på blocket för 1000-2000kr och även dyrare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2015/11/15 :  22:29:03  Show Profile Send FBK a Private Message
Dem här stod jag och dreglade över på en demo i början på 90-talet, minns bara att de spelade häftigt så hur det egentligen var med kvalitets ljudet minns jag inte Men de är värda 700kr om de är någorlunda hela.Goodmans 220 http://www.blocket.se/stockholm/Golvhogtalare_med_TRYCK_inklusive_mobel_62307827.htm?ca=11&w=3&last=1
Ps. hade jag haft behov av en garage stereo så hade jag köpt dem direkt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2015/11/16 :  15:37:04  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Med hela basar hade de varit värda pengen, som dom står nu hade jag inte givit mer än 500kr.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2015/11/16 :  18:02:19  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Tack för input, förstår att detta är skräp

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000